Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 1379 ggr
Saffran0Spice
1/26/15, 9:59 AM

Lantdjur vecka 5

Ny vecka påbörjad!
Hemskt vad tiden går fort - tänk att det redan gått 4 veckor på 2015…

Måndag idag.
Här hemma väntas städ att göra samt ett par möten under dagen - vädret är snålblåst och underkylt regn vilket gjort att under 4cm snöblask finns 2dm blankis. Något som vi *host host* verkligen ser fram emot att utmana 😉

Annars blir det att fortsätta att kämpa med overallmönster och drömma om ett liv på landet med massa djur😐

Vad ska ni andra hitta på idag?

Annons:
VildaVittra
1/26/15, 10:17 AM
#1

Kämpa? Nu blir det väl jättelätt när du vet vad på skrådden är. 😎

Ska själv sätta mig vid min älskade "nya" symaskin från 50-talet och sy fast kardborrbanden på hundarnas reflexvästar. ClasOhlson-skräp. 

Suttit hela natten och sprättat mina gamla arbetsbyxor så jag kan använda dom som mönster till ett par nya. Så ska fortsätta att leta billigt superslitstarkt tyg i stil med bävernylon, så de håller flera år. De gamla var så slitna att de var genomskinliga på sina platser, givetvis där det syntes vilken färg jag har på mina trosor.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Saffran0Spice
1/26/15, 10:20 AM
#2

#1 Eller hur, om skrådden hade löst allt hade det varit super! 😉
Alltid lika kul med täckande byxor XD
Ser gärna reflexväst-resultatet 👍

VildaVittra
1/26/15, 10:45 AM
#3

Inte så mycket att se, sydde bara raksöm fram och tillbaka på alla delarna så de håller ett par år till.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Saffran0Spice
1/26/15, 10:49 AM
#4

#3 hehe ok, men arbete är arbete iallafall ^^
Vill göra en reflexoverall till min då han är så liten att reflexerna lätt ''försvinner'' då förare ex inte har blicken mot marken >.<
Gillar verkligen tyget som är i IF's reklam om säkerhet - undra vart man kan köpa sådant tyg?
Men kanske får köpa ur kollektionen och sy om helt enkelt ^^

men de kostar f*n…

[JeanetteK]
1/26/15, 10:59 AM
#5

Maken har åkt mot USA idag. Skulle mellanlandat i New York men där är det ju snöoväder så rutten är ombokad. Får se om han kommer iväg. 

Själv har jag matat djur och sitter och planerar min vecka lite. Det är mycket som ska göras och jag måste se till att orka hela veckan nu när maken är iväg. Det är extra mysigt att svärföräldrarna bara är ett par få minuter härifrån numera. Skönt som backup!

Saffran0Spice
1/26/15, 11:02 AM
#6

#5 Ja skönt med backup!
Hoppas veckan går bra och att du inte måste ta ut dig för mycket bara, du måste ju vara rädd om dig🌺

Annons:
[JeanetteK]
1/26/15, 11:05 AM
#7

#6 Tack! Jag är rätt van vid att han reser så det brukar gå bra. Men senaste gångerna har det varit lite att luften gått ur mig när han väl kommer hem, så nu tänker jag försöka ha en plan så det funkar bättre. Svärfar gillar att leka bonde så han kan nog tänka sig att komma och jobba lite om det krisar! 🙂

Saffran0Spice
1/26/15, 11:06 AM
#8

#7 Låter perfekt ^^
Hade gärna hjälp till också om det inte var så långt emellan XD

[JeanetteK]
1/26/15, 11:07 AM
#9

#8 Gulle dig! ❤️Hade varit mysigt. Tror att Zero och Rossi hade haft high life här då! 😛

VildaVittra
1/26/15, 11:19 AM
#10

#4 Nu hade du tur, jag satt nämligen och tittade på kevlar här inatt och samma företag säljer reflextyg. http://www.shelby.fi/catalog/product_info.php?cPath=22_30&products_id=2577

http://www.shelby.fi/catalog/product_info.php?products_id=198&language=en

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Saffran0Spice
1/26/15, 11:20 AM
#11

#9 De tror jag med - om inte annat hade Rossi varit i chock då han aldrig sett tex grisar XD

#10 Nice!
Tackar för den länken ^^

VildaVittra
1/26/15, 11:21 AM
#12

Lade till en till.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Cahira
1/26/15, 8:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

MOOnday!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Saffran0Spice
1/27/15, 10:23 AM
#14

Tisdag - Och solen skiner!☀️

Så termos och filt är med, godis, tennisboll + kamera och extra batterier och en ordentligt påklädd hund då det är kallt trots solen. Så ska vi sticka ut i naturen och bara vara idag när AK och dvTaxen Jocke kommer ^^

Vad skall ni hitta på idag?

[JeanetteK]
1/27/15, 10:54 AM
#15

#13 Hahaha, vilken sööööting! 😂😍

#14 Det låter jättemysigt! 

Här är det grått men rätt varmt. Min matningsrunda kändes som att den aldrig skulle ta slut. Vissa dagar är det så. Fåren hade kissat i sitt vatten, korna välte ut sitt vatten medan jag höll på - av någon anledning i min stövel…. - ankorna hade ställt till det hos sig osv osv… Men nu är jag klar och det känns bra. Alla har fått ny halm, nytt vatten, en massa gos och foder. Och själv har jag duschat och fått mig en kopp kaffe. 

Nu sitter jag och skriver köpelista och ska ge mig iväg och handla lite.

Saffran0Spice
1/27/15, 2:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

#15 Bättre allt samtidigt än lite och obekvämt ibland 🤗

Hemkomna från fjorden - Rossi fick busa med sin BFF Jocke, så nu är vi slutkörda allihopa ^^

[JeanetteK]
1/27/15, 5:50 PM
#17

#16 Haha, ja det är ju sant! Vilka söta grabbar! ❤️

Cahira
1/27/15, 6:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Sjuka kossan lever ännu. Tror vi är inne på dag 3 nu. Hon såg rätt så stark ut idag och hon är fortfarande dräktig så jag har nu liten % hopp att hon kanske klarar sig. Hitills har det känts som att vi var för sent ute och det bara var frågan om när. Men kanske…. kanske! får vi behålla henne! Hon har haft dimmiga ögon men idag såg hon piggare ut. Nu håller jag tummarna mer än nånsin!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Saffran0Spice
1/27/15, 6:55 PM
#19

#18 Åh så underbart att läsa!
Vi håller alla tummar och tassar/klövar/hovar/fötter för Mamma-Mu🤗

Cahira
1/27/15, 7:02 PM
#20

Ja gud Mike sa att kl 4 låg hon ned och såg hängig ut att det var nog dags idag. 

Så jag gick ut för att se - och så står hon bara där! 😮 Hon hostade förvisso, men oj vilken skillnad. Glimten är på väg tillbaka i ögonen och jag tror fruktsockret i äpplena hon fick igår gav henne någon blodsockerkick hon behövde. Så det blir att skämma bort henne lite ännu mer idag. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
djurkillen
1/27/15, 7:24 PM
#21

Idag har jag varit i skolan, kom hem tidigt och grejade lite hos djuren. Var iväg till biblioteket och lånade en roman, så har suttit och läst och stickat :) snart ska jag gå ner och ta djuren för dagen. Sen ska det planeras lite vart jag ska odla till sommaren och vart alla nya voljärer och hagar ska ligga. Så fort tjälen försvunnit ska stolpar slås ner och nät sättas på, tanken är att allt ska vara klart till påsklovet!

Cahira
1/27/15, 9:51 PM
#22

#21 Om jag hade hälften av din energi. 🤗

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

djurkillen
1/27/15, 9:58 PM
#23

Haha, jag är så trött om dagarna nu för tiden ;) jag har haft problem att sova på senaste tiden, så är jättetrött!!

Cahira
1/27/15, 10:42 PM
#24

#23 Du jobbar jättehårt hela tiden, du borde försöka ta en vilodag om du kan. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

djurkillen
1/27/15, 10:48 PM
#25

Äsch, då blir man ju aldrig klar ;)

Cahira
1/27/15, 10:54 PM
#26

Haha du är väldigt lik Mike. ^^

Men att ta en vilodag, även en HALV vilodag gör mycket för måendet. Du vill inte stressa sönder dig. Stickning är iofs rätt avslappnande. :) Vad stickar du förresten?

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
1/28/15, 9:52 AM
#27

#20 Så skönt Cahira! Jag håller fortfarande tummarna! 

#25 Synd att du inte bor här i närheten så hade du kunnat bli min dräng! Skulle behöva din energi på gården. 😎Fast jag håller med Cahira, se till att vila ibland också. Helst om du har svårt att sova, då behöver du återhämta dig. Lyssna på en gammal utbränd bondgumma. 😴

Annons:
djurkillen
1/28/15, 10:44 AM
#28

Stickar en halsduk av garn som jag spunnit från lin. Ska ha vilodag på söndag tänkte jag, då har jag slaktat allt överskott så det blir nog ganska lugnt.

Saffran0Spice
1/28/15, 9:21 PM
#29

Onsdag idag - det har varit skyfall hela dagen så vi är smått trötta och deprimerade av att inte ha kunnat vara i skogen som planerat… Men vilodagar behövs ju de också!

Så skulle sätta mig och sy lite - när drivremmen till symaskinen gick av!
Så får e mig ut på jakt efter en ny till min 30-tals Singer🤦‍♂️

Vad har ni andra hittat på idag? =)

VildaVittra
1/28/15, 9:30 PM
#30

#29 Jag beställde en drivrem härifrån till min för ett par veckor sedan, men det visade sig vara en vanlig o-ring. 
http://www.symaskinsexperten.se/products/Drivrem-35-cm.htm

Den funkar dock.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Cahira
1/28/15, 11:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Kossan lever än och hon äter som en.. ja.. ko!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
1/29/15, 10:27 AM
#32

Torsdag. Jag har just kommit in från djuren. Solen skiner och det är lite vårkänsla i luften! Härligt! 

Jag har ett möte på eftermiddagen. Det känns jätteskönt att jag har flera timmar på mig tills dess. Jag ska ta och äta lite tidig lunch för jag är jättehungrig. Sen ska jag sätta mig och läsa veckotidningar jag fått av svärmor. Lite vardagslyx/slöande så här en torsdag! 

Vad gör ni andra?

Saffran0Spice
1/29/15, 2:20 PM
#33

Här sitter jag och förundras över att jag fortfarande inte kommit igång med städningen jag bestämde mig för att göra 😃

Så skall käka lite lunch och kissa hunden - kanske jag kommer på en strategi för städet under promenaden hahaha

[JeanetteK]
1/29/15, 5:14 PM
#34

#33 Haha det där känner jag igen! Konstigt så mycket som kan komma emellan…. 😇😉

Annons:
[JeanetteK]
1/30/15, 5:16 PM
#35

Fredag! 🥳 Den här dagen har bara sprungit iväg och jag vet inte riktigt vad jag har fått gjort. Nu har sonen och jag just ätit och han ska snart iväg. Själv ska jag ha en lugn kväll med min stora fina hund tror jag! Världens bäste Zero. ❤️

Vad gör ni denna fredag?

Saffran0Spice
1/30/15, 5:36 PM
#36

#35 Så mysigt, alla vill v ha en Zero att mysa med ^^❤️
(Men en Rossi går lika bra hehehe)

Här är man slutkörd - har skurat lägenheten från golv till tak + haft hyresvärden på inspektion över diverse saker som behöver åtgärdas, det är vid dessa tillfällen det är skönt att man hyyyr 😃
Och nu kryper en förkylning fram och helgen ser ut att bli lugn, får sitta och sy lite för hand då maskinen är sönder =P

Saffran0Spice
1/31/15, 1:50 PM
#37

'Lördag idag!

Har varit ute hela morgonen och förmiddagen i skog och mark med Rossi och fotat samt kört lite dogparkour på stock och sten ^^
Och utöver det fick vi träffa på en vild bäver!
Jösses vilka enorma djur, denna var lätt dubbla Rossi på både vikt och längd - mäktigt att möta en gnagare som är större än hunden man har bredvid sig 😂

Vad gör ni andra idag?

djurkillen
1/31/15, 2:37 PM
#38

Här städas det i ladugården. Dörren hade gått sönder men den är fixad nu. Ska snart iväg och hämta hö, sen ska jag sätta mig och sy lite tänkte jag! :)

[JeanetteK]
1/31/15, 4:56 PM
#39

#37 Men så coolt med en bäver! Det har jag aldrig sett. 

Jag har varit iväg på utbildning idag hela dagen. Jag är inte van att sitta och lyssna hela dagen så jag är jättesömnig nu! 😴🙂

Maken är hemma så nu är flocken samlad igen! ❤️

Cahira
1/31/15, 7:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Vad läckert med en vild bäver! Jag har bara sett dom på zoo. Dom är STORA!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2/1/15, 9:51 AM
#41

Söndag! Lite lyx idag att kunna ligga kvar i sängen medan maken gick ut och fixade djuren! 🙂Inte fel alls. 

Ute flyger det snö i luften och det blåser kallt, så det blir ingen utedag idag. Har inga större planer för dagen och det känns skönt. 

Vad gör ni andra idag?

Annons:
djurkillen
2/1/15, 5:27 PM
#42

Idag har jag slaktat myskdrakarna, så nu är det lugnt i flocken och frysen är full!

Cahira
2/2/15, 12:55 AM
#43

Superbowl är seriöst det största skämt kallad sport jag nånsin sett.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: