Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 1626 ggr
[JeanetteK]
2015-01-19 09:52

Lantdjur vecka 4

Måndag och lite snö i luften. Det är varmt och geggigt så det känns lite fel med snö samtidigt. 🙂

Vaknade i morse av att det var iskallt här inne. Pannan hade stannat. Kul för maken som fick duscha i kallvatten. 😃Nu är det varmt igen tack och lov. Om man vill ha lite spänning i sitt liv kan man flytta till ett gammalt hus. Sen är det alltid något som händer - översvämning i källaren, strul med pannan, läckande tak och annat spännande! 🤪Fast allra oftast är jag bara nöjd med vårt gamla hus. ❤️

Nu sitter jag och laddar för att ta tag i min veckostädning. Hur har ni det idag?

Annons:
Saffran0Spice
2015-01-19 10:52
#1

#0 Alltid spännande i hus!
Man vet aldrig riktigt vad det kommer bjud på hahaha
Hade gärna bytt min lägenhet mot ett litet torp någonstans 😃

Här har man redan varit i fullfart - alla räkningar betalade och mat inhandlat för både två- och fyrbenta!
Nu skall det vilas lite över lunch och sedan väntas ett möte och 8km promenad i em. Promenaden håller vi på is tills vi ser om det är idag stormen Egon gett sig iväg ordentligt eller stannar en stund till…

nom nom, girsfot!

Cahira
2015-01-19 17:34
#2

Jag är öm och mörbultad idag. 🤦‍♂️ Inte konstigt med tanke på allt jag gjorde igår men delvis av det är träningsvärk och det är en värk jag tycker om! Då vet man att man fått nåt gjort. :P

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2015-01-20 10:08
#3

#2 Träningsvärk kan man leva med när man är nöjd med vad man gjort!

[JeanetteK]
2015-01-20 10:13
#4

Har just varit ute och matat djuren. Zero ligger bredvid mig och flämtar. Han fick tokryck och sprang som en galning jag vet inte hur många gånger fram och tillbaka. Överskottsenergi big time. 🤪😂

Ute småsnöar det lite. Inget som ligger kvar men det flyger i luften. Igår var maken och lämnade in bilen för att få vinterdäcken påsatta. Efter ett tag kom bilmekanikern ut och sa att "men du, vinterdäcken sitter redan på". Hahaha, vad jag skrattade när han berättade det. Han brukar reta mig för att jag är tankspridd. Nu funderar han på om han redan bytt däck och glömt det eller om han helt enkelt kört med vinterdäck hela sommaren. 🤐

Vad hittar ni på idag?

Saffran0Spice
2015-01-20 13:24
#5

Kom precis in efter långpromenaden  - som slutade på den lokala loppisen där jag fyndade en ny kastrull och en cykel ^^

Så nu skall det ätas lunch och sedan klippas tyger då det verkar behövas sys dubbelfleece overaller till min frusna råtta iallafall =P

[JeanetteK]
2015-01-21 10:23
#6

#5 Vad kul att du hittade en cykel!

Annons:
[JeanetteK]
2015-01-21 10:26
#7

Onsdag idag. Jag är en dag i förväg denna vecka och jag tycker att det borde vara torsdag. Märkligt när det blir så. 🤔

Ute ligger ett litet ytte-pytte-lager snö. På vattenpölarna är det ett tunt lager is. Det var roligt att se kultingarna testa isen och sen få tokryck när den gick sönder. Precis som när småungar stampar på isen. 😂❤️

Vad gör ni idag?

Saffran0Spice
2015-01-21 13:38
#8

Från ingen snö igår så fick vi under natten 12cm!

Så hela förmiddagen spenderades i skogen med en snögalen italienare (som såg ut som en michelin-gubbe!) tills han insåg efter 3h att det kanske är lite kallt 😃
Så nu vilar vi, skall sy ett par dubbelfleece overaller - men måste göra nytt mönster då det gamla har försvunnit…
Sedan blir det väl ut en sväng till - måste hämta min ''nya'' cykel också ^^

Cahira
2015-01-21 22:34
#9

Idag är första dagen på resten av mitt liv!

Jag ska bryta några mönster och pressa mig själv till ett friskare liv. Vi har ett hemmagym i garaget och jag vill börja använda den varje morgon för att ha mer energi, ha bättre muskelatur och helt enkelt för att jag vill vara lite biffigare och starkare. 

Min rygg gör så inni vansinne ont, men jag intalar mig att det blir värre innan det blir bättre. För jag kan inte fortsätta leva som jag lever just nu. Jag måste få igång kroppen…. rejält. 

Och om jag lyckas sy mönstret på jackan till Digger så som jag ser det i mitt huvud så kommer jag bli ENORMT stolt, för det kommer bli awesome om det lyckas!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Saffran0Spice
2015-01-21 22:36
#10

#9 låter super!
Sund kropp, sunt sinne👍

Så då har du lite press - vi vill se både biffiga armar och en awesome stylish-Digger ^^

Cahira
2015-01-21 22:40
#11

Ja precis så. Att vänta på bra dagar funkar ju uppenbarligen inte. Så om det innebär MER ont för att få en friskare kropp så då gör jag väl det. För denna kropp ska hålla hela mitt liv, jag MÅSTE göra nåt. Mitt mål är att kunna lyfta en nyfödd Kalv ifall jag måste… och jag är LÅNGT ifrån. Men jag tog en bild nu som "före" bild för min egna boost så kan jag se min egna skillnad allt eftersom. :)

Vad gäller Digger.. är några detaljer jag fortfarande försöker fundera ut, men i överlag tror jag det kommer bli riktigt bra!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Saffran0Spice
2015-01-21 22:42
#12

#11 Det blir nog bra i långa loppet - men tänk på att inte överanstränga dig!
Det är lätt gjort när man är ivrig 🙂

Cahira
2015-01-21 22:54
#13

Ja gud ja. Men jag tog lättaste vikten BARA för att inte överanstränga mig med tanke på att jag fortfarande har slem i luftvägarna av bronkiten… men om jag får detta till en vana så tror jag att många av mina problem kommer minska. Jag är jättesvag i överkroppen och kotorna i ryggen hoppar "ur led" hela tiden, även i nacken så har mycket spänningshuvudvärk och nackspärr, och lite stadga skulle verkligen inte skada.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Saffran0Spice
2015-01-21 22:56
#14

#13 till påsk väntar vi oss en dragkamps film - Cahira vs Diablo 😃

Cahira
2015-01-21 23:25
#15

#14 Hell no. :P Besides han måste säljas snart. Vet inte om vi gör det i februari eller i vår.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Saffran0Spice
2015-01-21 23:27
#16

#15 Tusans bananer!
Då får vi hitta en annan kämpe 😕

Cahira
2015-01-21 23:32
#17

#16 Ja, ersättningstjuren. :P Eller Elmo. Eller Frodo. Frodo blir bra.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Saffran0Spice
2015-01-21 23:32
Cahira
2015-01-21 23:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Jag bara måste lägga upp denna… känns passande i hela Cahira versus… ^^

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2015-01-22 11:17
#20

#19 Älskar den bilden! Passar bra i sammanhanget! 😂

Annons:
[JeanetteK]
2015-01-22 11:19
#21

Torsdag idag. Stel och öm i rygg och nacke idag. Det såg nog kul ut när jag körde skottkärra idag. Körde stel-som-en-pinne-varianten.😉

Idag ska jag iväg till min lilla pysselgrupp jag är med i. Idag ska vi måla mandalas har jag fått höra. Det har jag inte gjort tidigare, så det ska bli kul. 

Vad gör  ni andra idag?

Saffran0Spice
2015-01-22 11:23
#22

#19 😂 priceless!

#21 Trist att va öm - men roligt med pysselgruppen!
Mandalas får jag allt googla, verkar spännande🙂

Sitter i soffan med mixade känslor - rastlös, ångest och svintrött samtidigt!
Så vet inte vad vi ska hitta på, kanske blir att gå ut och fota snön innan den försvinner igen… Eller en kopp te, duntäcket i soffan och en bra film =P

Cahira
2015-01-22 17:17
#23

Jag är lessen och deppig.. så sjukt mycket som "kommer fram" ur mitt undermedvetna och saker som trillar på plats och jag har knappt tid att processera allt innan ny skit kommer fram. 

Men en rolig grej är att jag o en vän döpte kom ordet skottkärra till dumpe. 😂

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Saffran0Spice
2015-01-22 17:20
#24

#23  HA! Dumpe! 😂

[JeanetteK]
2015-01-22 17:23
#25

#23 Jag är helt seg nu ikväll. Jag läste den sista meningen säkert 30 gånger innan jag fattade vad det stod. 😟😴  Gillar ordet! 😂

Cahira
2015-01-22 17:30
#26

Jag skulle skriva dumle och det blev dumpe och vi kom fram till att det lät som ett slangord för skottkärra… så nu heter det dumpe! 😃

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Saffran0Spice
2015-01-22 20:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

#22 Tillägg - Vi gick ut iallafall XD

Annons:
Cahira
2015-01-22 21:17
#28

Ut är alltid bra!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2015-01-23 10:31
#29

#27 Välklädd Rossi! ❤️

[JeanetteK]
2015-01-23 10:33
#30

fredag idag. Ute är det -2 grader. Lite småkyligt men fint. Jag har varit bortskämd med att det varit plusgrader och jag har kunnat använda slangen när jag fyllt på vatten till djuren. Men idag var vattnet fruset så idag fick jag bära hinkar. Korna stod och tittade på mig och undrade varför  dom fick så lite vatten i taget. 🙂Sen tog dom en liten slurp och så var vattnet slut igen. 🤪Dagens styrketräningspass! 

Vad gör ni idag?

djurkillen
2015-01-23 10:53
#31

Jag sitter på en supertråkig spanskalektion, sen slutar jag😊 ganska gött när man slutar tidigt!

[JeanetteK]
2015-01-23 10:55
#32

#31 Åh så skönt med tidig fredag!

Saffran0Spice
2015-01-23 13:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Har varit ute och fotat denna fredag - och lyckades få denna bilden på min lilla kärlek!
Hur söt får man egentligen vara 😍

Cahira
2015-01-23 21:43
#34

Jag lyssnar på denna låt. Dom sjunger "Show em what you're made of"….

Men min hjärna av någon anledning hör: Show them that tomato"

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
[JeanetteK]
2015-01-24 11:05
#35

#33 Men åh så söt han är! ❤️

[JeanetteK]
2015-01-24 11:10
#36

#34 Haha, nu hör jag bara "tomato" också! 🙂

[JeanetteK]
2015-01-24 11:13
#37

Lördag idag. Pannan har strulat i natt och maken och jag har turats om att gå upp och slå igång den. Nu har maken mekat på morgonen och nu går den igen. Sonen är glad för det betyder att vattnet är varmt igen och han kan duscha. Är man 16 år så duschar man ofta! 

Svärföräldrarna är på ingång för lite fika. Det blir trevligt. Mysigt att dom bor här nu och vi kan träffas ofta. Annars har vi en lugn lördag. 

Vad gör ni idag?

Saffran0Spice
2015-01-24 11:51
#38

#37 Jobbigt med pannan - men skönt att den funkar igen! =)

Här är det snökaos!
Har kommit ytterligare en decimeter snö inatt och det snöar fortfarande i denna stund. Så Rossi skall få roligt med en sväng till parken ^^
Så jag kommer få ägna dagen åt att torka fleeceoveraller åt hunden så att han kan ha roligt i snön hahaha XD

Cahira
2015-01-25 00:52
#39

Lite sömn, kraschad mage, tio steg bakåt i rumsrenheten hos frodo, sjuk ko, veterinärbesök, massa ärenden…. 

Kl är 18 och jag tror jag lägger mig och sover snart. 🤦‍♂️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Saffran0Spice
2015-01-25 10:47
#40

#39 men fy då!
Hoppas morgondagen blir bättre för er allihopa🌺

Söndag - tog lååång promenad på morgonen med en sur morgontrött italienare 😃 Men efter att han vaknat till så blev han genast på bättre humör!
Det var bitande kallt så nu sitter vi och värmer oss medans jag försöker göra ett overallmönster men ''pung-värmare'' så att han inte fryser sönder sina små nötter där bak😉

Vad hittar ni andra på?

Cahira
2015-01-26 04:03
#41

Haha vad sött med pungvänlig overall. 😃

Jag fegar fortfarande att sy hundkläder. ☺️

Kossan är ännu sjukare. Tror inte hon kommer klara sig. Men å andra sidan hade jag enormt kul med hästarna och åsnan idag, och jag jobbade på en amigurumi som ska överraska någon. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Saffran0Spice
2015-01-26 09:55
#42

#41 Stackars mamma-mu… Vet ni vad som felas med henne? =(

Ja efter att han fick skavsår på pungen så är den mer pälslös (om möjligt?!) än innan och insåg då faktiskt att det inte kan vara särskilt skönt eller roligt att låta nötterna hänga ute i -grader…
Men oroa dig inte för att sy - när du väl börjar kan du inte sluta 😃
Naaw amigurumi, vad blir det för sött??😍

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: