Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 2016 ggr
[JeanetteK]
1/12/15, 1:31 PM

Lantdjur vecka 3

Måndag igen. Stormen har äntligen gett sig. Det blåser fortfarande men i jämförelse är det en liten sommarbris. 😉

Idag har jag varit i farten sen jag slog upp ögonen. Jag har fixat ute i stallet och storstädat här inne. Nu ska jag snart duscha och sen en sväng till läkaren på lite kontroller. 

Hur har ni det så här på måndagseftermiddagen?

Annons:
Saffran0Spice
1/12/15, 1:35 PM
#1

Jag var på VC på förmiddagen och tränade rygg och leder - nu har jag ägnat eftermiddagen åt att kolla och redigera gamla foton (renoverar hemsidan)!

Hittade vinter bilder från januari förra året, de har jag skrattat gott åt 😂

VildaVittra
1/12/15, 1:51 PM
#2

Var ute och skottade i natt så har nyligen vaknat. Snön fortsätter att vräka ner, så snart dags igen, men plogbilen var snäll och tog min uppfart för en stund sedan, den är lite jobbig att handskotta. 

Ska snart släppa vatten till ett bad, sedan ska jag fortsätta att städa.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

djurkillen
1/12/15, 5:24 PM
#3

Har varit i skolan hela dagen… Blä. Men imorgon är jag ledig, ska till bäckefors och kolla öronen!

Cahira
1/13/15, 2:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag hade en jätte jätte jätte jätte jätte jätte jobbig dag idag psykiskt pga fibron. Fick tänka om hur jag vill min framtid ska vara.

Men jag vände på det och hakade på utmaningen på djurpyssel och stackars digger fick bli förolämpad. 😃

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
1/13/15, 9:26 AM
#5

#1 Ja det är så himla roligt när man hittar gamla bilder. 🙂

#2 Men jösses har ni så mycket snö! 😮Skönt att plogbilen hjälpte dig. Det är tungt att skotta. 

#3 Lycka till hos doktorn. ❤️

#4 Styrkekramar till dig! 🤗 Bra jobbat med utmaningen! Det blev ju jättebra! 👍

[JeanetteK]
1/13/15, 9:29 AM
#6

Tisdag. Sonen kör moppe till skolan. En halv minut innan han måste åka kommer han på att han måste tanka. För att tanka måste han fylla över bensin från en gigantisk tank till en mindre och sen tanka. Tidsplanering… mmm… drog av mig hälften av håret i frustration och resten blev grått innan han kom iväg. "ta det lugnt morsan, jag har bild första lektionen"…. 🤪😴❤️

Nu har djuren fått mat och jag har duschat av mig stall-stinket. Nu ska jag iväg på möte och sen handla. Hur ser er tisdag ut?

Annons:
[Shettisar]
1/13/15, 9:55 AM
#7

#6  🙂 Känner igen det där med tids optimist hos unga grabbar.Sonen här var likadan när han gick i skolan.Jag blev super stressad när han bara "måste" göra saker innan skolan och man såg hur klockan tickade iväg. Men det fixade sig alltid men ändå. Jag är mer sådan att jag vill vara ute i god tid. Svårt det där med tonårs killar och hålla tiden *fniss*

djurkillen
1/13/15, 11:56 AM
#8

Jag kom 40 minuter för sent igår… Bussen var väldigt sen!

[JeanetteK]
1/13/15, 1:50 PM
#9

#7 Ja, man kan ju bli knäpp ibland! Jag är också i god tid. När jag tjatar på honom brukar han säga "tur att du tycker så mycket om mig att du inte kan vara arg på mig så värst länge"… Unge ❤️

#8 Oj, ja då var bussen sen. Har du långt till skolan?

djurkillen
1/13/15, 1:55 PM
#10

Har runt 2 mil…

VildaVittra
1/13/15, 1:58 PM
#11

#7 Grabbar? Min syster kör på SL-minuter. Säger hon att hon kommer om en kvart kan man sätta på en långfilm och se klart den innan hon kommer. 

#9 Är det för sent för abort? 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[JeanetteK]
1/13/15, 2:05 PM
#12

#10 Ja det är ju en bit. Då är man rätt beroende av bussen. 

#11 Hehe, det låter som att systrar är ännu värre. 😎Ja… jag tror jag är lite för sent ute för abort… en 16,5 år så där! 😉Nej jag ska inte gnälla på honom, han är toppen. Världens bäste (förutom ibland på morgnarna…). ❤️

Cahira
1/13/15, 8:25 PM
#13

Jag sitter med huvudvärk och fryser… känner mig kall in i märgen. 🤦‍♂️🥶

Och jag måste klaga… Vilken kvinna som har symaskin och ett helt SKÅP med tyger och ett skrin fyllt med knappar och dragkedjor och allt annat man kan tänka sig… INTE ÄGER EN ENDA KNAPPNÅL!!! 

Det är Mikes bortgångna frus samling.. och hon har INGA knappnålar…. *sliter hår*

Om det inte är uppenbart så tycker jag dom är viktiga. 😛

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
[JeanetteK]
1/14/15, 10:03 AM
#14

#13 Märkligt! Knappnålar klarar man sig verkligen inte utan. Har du kollat överallt i alla små askar och lådor? Jag ärvde min farmors sygrejer och jag hittade i stället knappnålar precis överallt de mest konstiga ställen.

[JeanetteK]
1/14/15, 10:05 AM
#15

Idag är det onsdag. Jag har just kommit in från djuren. Lilla tackan Ronja har lite kletigt öga så jag har fått ögonsalva till henne. En fördel med att behöva greja med henne är att hon nu tycker det är mysigt att sitta i mitt knä. ❤️Hon är redan mycket bättre! 

Idag ska jag bland annat roa mig med min strykhög (läs berg…).Vad hittar ni på idag?

[Shettisar]
1/14/15, 11:45 AM
#16

Här blir det de vanliga "måsten".Tvätta, mocka,fixa middag… Fast de säger ju att rutiner är bra? Men såååå tråkiga😴

[JeanetteK]
1/14/15, 12:26 PM
#17

#16 Hehe, ja vissa rutiner är riktigt tråkiga! Håller med.

Cahira
1/14/15, 5:49 PM
#18

#14 Sökt ÖVERALLT och finns inga. 😮 Men ska köpa nya. 👍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

VildaVittra
1/14/15, 5:52 PM
#19

#18 Var inte Chinese crested kända för att vara tjuvaktiga som skator? Du kanske ska ställa Frodo mot väggen? 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Saffran0Spice
1/14/15, 5:52 PM
#20

Morden i Midsomer maraton, virkning på g och en kopp te är dagens sysselsättning då stormen Egon verkar kommit för att stanna 😛
Hunden ligger och lider av kliande skavsår han inte kommer åt och katterna väntar på kvällsmaten - själv sitter jag och överväger om man skall använda sista hundralappen till en pizza eller vara ekonomisk och lägga undan den… 🤔

Vad hittar ni andra på?

Annons:
Cahira
1/14/15, 5:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

#19 Who me? This innocent face?

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

VildaVittra
1/14/15, 6:10 PM
#22

#21 Oh ja, han ser ju verkligen ut som en oskyldig ängel. 😃

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[JeanetteK]
1/14/15, 6:25 PM
#23

#20 Om du ska göra som jag säger så ska du spara pengarna. Om du ska göra som jag hade gjort så blir det pizza till middag… ☺️Här blev det pannkakor till middag. Jag är sämst i hela världen på att göra pannkakor. Jag fattar inte. Sonen är snäll och väluppfostrad och säger att dom är jättegoda

#21 Men Frodo, var har du gömt alla knappnålarna?? Det där leendet lurar ingen! 😂

[JeanetteK]
1/15/15, 10:19 AM
#24

Torsdag idag. Maken är på hemväg. Han har varit iväg sen i söndags så det blir skönt att få hem honom. Ute blåser det idag och regnar isbitar. 🥶 Skönt att komma in. Nu går jag inte ut mer idag tror jag. 😛

Vad gör  ni idag?

[Lovisaan]
1/15/15, 11:10 AM
#25

Allt möjlig och ingenting!🤔 nog finns det saker att ta tag i om man vill.
Alltså det är så ljudlöst ute tack vare all snö som har beklätt träden.👍 annars brukar det dundra och leva om på vägarna.

Saffran0Spice
1/15/15, 11:11 AM
#26

#24 Usch då - samma väder här!

Så vi avklarade dagens långpromenad direkt på morgonen, 1.5 mil i skog och mark.
Hunden tyckte det var roligt och jobbigt då det var blank is överallt och matte smart nog klippte klorna innan vi gick ut - för att själv ta på sig broddar 😂😈
Men definitivt ett bra sätt att få hunden slutkörd på hahaha

Så nu skall dagen fortsättas med att virka på hundens vårkappa och dricka te =)

[JeanetteK]
1/16/15, 5:29 PM
#27

#25 Har ni så mycket snö? Oj oj! Här är det 7 plusgrader och stora sjöar av allt regn. 

#26 Virka vårkappa låter mysigt! 🙂Hoppas vi får se sen.

Annons:
[JeanetteK]
1/16/15, 5:33 PM
#28

Fredagkväll. Jag borde laga middag, men sitter här istället. Har en skruttdag då kroppen bråkar. Så skönt att det är fredag och helg och maken är hemma igen. Då kan jag lägga över lite jobb på honom. 🙂

Idag har jag haft en liten treårig medhjälpare när jag var ute hos djuren. Han sa åt kultingarna på skarpen att dom inte borde stå i sin mat för då blir man kladdig. Han sa åt hönsen att dom var för många och han kunde inte räkna så långt. Och han tyckte korna var jobbiga som hade ut sitt hö hela tiden och slickade honom på jackan. Han och Zero är ungefär lika höga och hade ungefär samma energi så det var full fart. När han satt inne hos kaninerna var nog enda gången han var stilla. Dom gillade han lite extra. Så mysigt att se djuren ur hans ögon! ❤️

Hur har ni haft det idag?

djurkillen
1/16/15, 9:38 PM
#29

Jag har fyllt år och är nu fjortis ;) Så haft syrran med familj här. Sen gick strömmen och det var bara att springa ner till djuren och hämta upp alla kycklingar till huset.

Cahira
1/16/15, 10:37 PM
#30

En sen julklapp anlände idag och i den fanns en gåva som värmde mitt hjärta beyond words! 

Ixxi, min dvärgschnauzer, har varit min stöttepelare under alla år. Och så får jag denna brosch:

(bilden är förstorad massa, den är stor som ett tumavtryck)
Nu har jag en schnauzer med mig alltid när jag behöver det. ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
1/17/15, 10:49 AM
#31

#29 Grattis! 🎈Hoppas strömmen är tillbaka. 

#30 Men så fin den är! Förstår att du blev glad.

[JeanetteK]
1/17/15, 10:50 AM
#32

Idag är det lördag. Solen strålar om man kan tro att det är mars/april ute. Jag har inga stora planer för dagen utan har tänkt att  bara vara och låta dagen planera sig själv. 🙂

Vad hittar ni på?

Saffran0Spice
1/17/15, 10:51 AM
#33

#30 Men så söt! undrar om de finns med italienare också 😍

Saffran0Spice
1/17/15, 10:55 AM
#34

Sitter med en stor kopp kaffe, min virkning och en rastlös hund - vädret är fortfarande skit och jag den hemska matten har bestämt att idag är en vilodag då vi trotsade vädrets makter igår ^^

Så skall komma på något mentaljobb/problem som Rossi kan roa sig med medans jag latar mig idag och skickar beställningar till Thailand (Syrran bor där) på diverse tyg, garn, hobby och hund grejor.

En lugn lördag skall det bli - oavsett galen hund och tom plånbok!😃

Annons:
[JeanetteK]
1/17/15, 10:59 AM
#35

#34 Min Zero älskar när man gömmer godis under burkar och han får leta var godisen är. Jag tror i och för sig att Rossi är lite smartare än Zero (det är nog de flesta… 😛 smart är inget man kan anklaga honom för att vara, men har är go❤️) så han kanske inte blir så trött i huvudet som Zero av denna svååååra lek. 😃

Saffran0Spice
1/17/15, 11:06 AM
#36

#35 Haha finaste Zero ❤️
Ja jag brukar vara riktigt jävlig med godis gömma för Rossi!
Han har en tärning han älskar - den brukar han och katten slåss om när de inte samarbetar för att få ur godisarna (två halva hjärnor blir ju en hel!)

Men ska det vara riktigt svårt så ''gömmer'' jag godis under hans frisbee - den är i latex/gummi och genom att trycka den mot golvet skapar man ett vakum. Så frisbeen blir som en sugkopp på golvet Rossi måste få loss för att få sina godisar XD

[JeanetteK]
1/18/15, 9:33 AM
#37

Söndag och nollgradigt. Lite frostigt ute och lite is på vattenpölarna. Efter all blåst så känns det knäpptyst ute när det inte blåser längre. Innan jag flyttade till Skåne hade jag aldrig upplevt sån blåst som det är här. 

Mina svärföräldrar har nyligen flyttat ner hit. Igår fick jag sms att de har snödroppar i rabatten. 🙂

Vad gör ni idag?

Saffran0Spice
1/18/15, 9:42 AM
#38

#37 ooh snödroppar - bild om möjligt tack! ^^

Sitter och försöker bota migränen som jag vaknade med (för mycket kaffe, för lite sömn…) och virkar på kappan!
Troligen kommer kappan att vara klar till kvällen, så då blir hunden utsatt för paparazzi 😈  Dvs innan nästa projekt påbörjas hahaha

Annars kommer dagen troligen spenderas mest vid datorn då jag gick emot mig själv igår och inte fick en lugn lördag iallafall😛

[JeanetteK]
1/18/15, 9:46 AM
#39

#38 Det ska jag försöka ordna! Hoppas du blir av med huvudvärken. 🤗

Saffran0Spice
1/18/15, 9:49 AM
#40

#39 Tack du 🤗
Så skoj - lite vår känsla kan det bli då iallafall ^^

Cahira
1/19/15, 12:40 AM
#41

Jag är STOLT över mig själv idag!

För enbart några veckor sedan var jag för sjuk för att ens kunna stå av egen maskin. Efter ett tag kunde jag gå till toan och tillbaka. Skulle jag till köket behövde jag vilopauser för jag blev så anfådd. Troligen bronkiten. 

Och idag var det nollgradit och sol och det innebär ingen kyla som gör fibron värre så jag gick uuuut! Och det var så skönt att få frisk luft och sol på sig! 

Jag klickertränade Enya för första gången (min lilla haflinger om ni minns henne. Hon har varit lite i skymundan med tanke på hur mycket jag varit sjuk) och det gick superbra!

Sen klättrade jag över grindarna för att gå och prata med Angel och kvigorna. Och att kunna klättra över grindarna kändes som att jag vunnit ett världsmästerskap! Jag var ju tvungen att göra det igen för att kunna gå hem igen och då nådde jag min gräns. Men det kändes SÅ bra att jag kunde gå så långt idag, vara ute så länge, kunde träna hästen, ha hundarna lösa, och kunde kela med kvigorna och krama åsnan. Ingenting klår att krama åsnan. ❤️

Ha! Och jag hittade en chokladkaka jag inte visste om att jag hade. SCORE! 👍

Jag sitter nu och velar mellan att träna hund eller virka. Men jag är SÅ taggad över att fortsätta klickerträningen med Enya! Hon är så galet smart, det kommer bli SUPERKUL att forma henne!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
[JeanetteK]
1/19/15, 9:49 AM
#42

Så himla roligt att höra Cahira !❤️Blir alldeles varm.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: