Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 995 ggr
[JeanetteK]
2014-12-29 15:32

Lantdjur vecka 1

Sista måndagen detta år! 

Idag har vi haft en ganska lugn måndag. Det var -11 grader i morse, nu är det lite varmare. Men det har varit lugnt och stilla ute och riktigt skönt. 

Vad ska ni göra på nyårsafton? Vi har bestämt oss för att vara hemma bara vi tre och äta något gott och bara ta det lugnt. Det känns lyxigt!

Annons:
Saffran0Spice
2014-12-30 14:05
#1

Tisdag idag!
Ärtsoppsdimma utanför och läget hemma är slött =P

Sitter och nördar Morden i Midsomer (fick 93 dvder i julklapp!)
och stickar en färgglad ull-tröja till hunden.

Vad hittar ni andra på? =)

[JeanetteK]
2014-12-30 15:36
#2

Jag har varit taxi åt sonen… och sen har jag handlat. Jag och alla andra i hela Skåne tror jag. 🤪Maken har matat djuren precis så jag tänkte sätta mig i soffan och sticka lite och lugna ner mig efter att ha stångats med alla i affären.

djurkillen
2014-12-30 21:37
#3

Jag har varit och hämtat havre. Sen har jag grejat med djuren och sitter nu framför tvn och broderar. 😊

[JeanetteK]
2014-12-31 12:21
#4

Årets sista dag! Går fortfarande i pyjamas! 🙂Har lite svårt att komma igång. Men jag har lovat hunden en långpromenad så det är vad jag ska göra nu. Vi ska vara hemma ikväll alla tre och bara ta det lugnt, äta god mat och spela tv-spel har vi planerat! 😛Vad hittar ni andra på idag?

Cahira
2014-12-31 22:41
#5

Jag sitter och sammanställer en plan över vad jag vill åstakomma under 2015. Vad jag vill lära Enya, vad jag vill lära Frodo och Apache, vilka katter jag vill omplacera iom allergin, hur vi ska göra med korna i sommar eftersom vi inte kan använda hyrmarken under 2015 för dom håller just nu på att ändra lagar. De trodde att vi kommer få använda marken så småningom men eftersom det är skyddat område så måste dom kolla om korna gör nytta eller skada innan de kan godkänna oss på nytt. 

Vi ska även sälja Diablo och köpa in ny tjur och eftersom vi kommer behöva planera hur vi ska separera Elmos ungar med nya tjuren, och hur vi ska cirkulera betesmarkerna så vi kan odla hö för vintern och ändå ha gräset att räcka. Vi måste kanske minska hjorden och det vill jag verkligen inte göra.

Jag skulle även vilja jobba med åsnan men vet inte om jag kommer ha tiden att räcka till. Men det känns skönt att lägga upp mål och försöka prioritera vad som måste ske när och hur och var. 

Jag lägger även upp drömmar och mål för mig själv för 2015. 2014 skulle jag träna på att rita och INTE ge upp och det höll jag! Under 2015 ska jag fortsätta med det och börja sy. Jag har skjutit på det så länge att nu blir det ett nyårslöfte till mig själv att jag ska sluta vara så rädd att göra fel så jag kan lära mig och få vara kreativ. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2015-01-01 14:57
#6

Vi har suttit och pratat om året som gått och om året framför oss. Nu har vi bott här i tre och ett halvt år och eftersom vi ändrat vårt liv så pass mycket så är det mesta som händer fortfarande nytt och första gången. 🙂

Vi har nyss varit och fikat lite hos kompisar. Är rätt blåsigt ute idag. Känns skönt att vi är lediga och inte behöver göra så mycket idag. 

Hur har ni det idag?

Annons:
djurkillen
2015-01-01 16:18
#7

Jag är hemma och grejar med djuren idag :)

Saffran0Spice
2015-01-01 16:45
#8

Har precis terroriserat min stackars hund med ett måttband - skall försöka mig på att göra egna klädmönster för första gången, så behövde ca 1000 mått för att vara säker 😃

Cahira
2015-01-01 18:36
#9

Händer inte mycket här idag. Filosoferar mest.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2015-01-02 15:07
#10

Fredag idag. Ute blåser det rejält. Men det är ganska varmt ändå. Jag har fått iväg all fakturering som avser december och det känns bra. Maken och sonen har varit ute på hundpromenad i blåsten. Knasbollar. 😃Men Zero är glad och nöjd. ❤️

Hur har ni det i stormen?

Saffran0Spice
2015-01-02 15:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Här är det klass 2 varning och man varnas för att gå ut, så det blir korta promenader idag 🙂

Och då vi är inne mest så passade jag på att återanvända en gammal Liverpool tröja till hunden - blev riktigt nöjd med resultatet ^^

Cahira
2015-01-02 16:42
#12

Snygg tröjan blev! 

Jag sitter och tokfryser. Jag är på ny medicin och har vaknat kl 8 två dagar i rad nu - jag som aldrig varit morgonmänniska i hela mitt liv. 😮 Vi ska strax iväg och handla mineraler till korna innan folkruschen startar så är riktigt glad att jag vaknar tidigt nu. :) 

Vi ska även renovera en kattlåda, en låda som bokstavligen är byggd för Katter. Den är isolerad och varm och skyddar mot väder och vind. Typ hundkoja fast kattkoja. Vi har katter som tycker det är jättesmart att bo på altanen och där finns ju inget skydd alls så vi får fixa skydd åt dom så dom inte fryser ihjäl. Alla andra katter är i katthuset så vet inte helt varför dom inte är där. 

Vi väntar grymt kallt väder framöver och det ser jag verkligen inte fram emot. :/

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2015-01-03 10:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Lördag idag! Solen skiner och stormen Svea verkar ha flugit vidare. Det blev aldrig så illa här hos oss. Hoppas ni andra klarade er bra också. 

Dagens almanacka.

Annons:
djurkillen
2015-01-03 11:03
#14

Här lyser solen och det är varmt och skönt enligt djuren :)

Saffran0Spice
2015-01-03 11:20
#15

Solen tittar fram, dock finns lite av Svea's vindar kvar här - men vi ska ge oss ut på årets första riktigt långa promenad idag iallafall. Det blir att klä på sig och koppla hunden ordentligt så han inte flyger iväg 😃

Cahira
2015-01-03 20:43
#16

Här är ruggigt kallt! 🥶 Vi restorerade en kattkoja (hundkoja fast för Katter. och bytte ut till bättre isolering och katterna har hoppat in och myser i en hög därinne. :)

Jag hade tänkt bada Frodo och göra honom fin idag men först behövde han kissa och så hittar han en kardborrebuske och kom in med tonvis av borrar….. sååååå Mike sitter nu och försöker trassla ut dom så jag kan spara min rygg lite. Jag håller fortfarande på att återhämta mig från att ha varit sjuk och blir lätt överarbetad just nu så jag är lite frustrerad på att han måste springa in i enda kardborrbusken vi inte hittat och dödat än. 😟

Och ännu mer frustrerad blir jag för varje gång vi tar ut dessa kardborrar så sliter det jättemycket på pälsen. Och det vill jag ju inte. 😕

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2015-01-04 11:45
#17

#16 Typiskt. 😕Dom har en förmåga att göra sånt man helst inte vill. Vet inte hur många gånger jag har duschat och borstat Zero och sen springer han ut och lägger sig i en geggapöl. 🤪

[JeanetteK]
2015-01-04 11:47
#18

Söndag och solen skiner. Men det är jättekallt i blåsten. 

Jag har en liten hemlis som jag inte har berättat och det är att vi har ett litet Lamm ute i stallet! ❤️Det är lite för tidigt egentligen men vår Märta födde honom den 1/1. Eftersom han var lite tidig så har jag gått och hoppats på att han ska klara sig. Och det verkar han göra! Han är så söt och vi kallar honom för Ferdinand. 😉Jag har med flit hållit mig ifrån spiltan lite så dom ska få vara ifred. Men nu tror jag (ta i trä) att faran är över och han kommer klara sig. Så jag lovar att det kommer lite foton sen! 

Vad gör ni andra idag?

Cahira
2015-01-04 14:54
#19

Åh håller tummarna för Ferdinand!

Jag tror helvetet frusit till is för jag vaknade halv fem imorse och var färdigsoven. 😮 Sen jag började min nya medicin så blir jag faktiskt mer utvilad, och jag brukar aldrig bli utvilad!

Jag är jättetrött för jag inte är van, men jag känner äntligen hoppfull inför ett "normalt" liv! 

Och jag kommer fixa en artikel idag så håll ögonen öppna. 😇 (kan hända att det hinner bli "imorgon" svensk tid innan jag är klar, men ville ändå skvallra att det är på G)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: