Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 946 ggr
Leffe
12/15/14, 9:28 AM

Lantdjur vecka 51 2014

Vaknar till radions otäcka besked om ett gisslandrama i Australien. 

Måste ju upp på morgonen för att vänta på syrgasleverans. Det ser regnigt ut utanför fönstret

Annons:
[JeanetteK]
12/15/14, 9:58 AM
#1

Ja, fy. Jag har varit och bytt till vinterdäck idag och då satt jag och tittade på nyhetsmorgon. Obehagligt. 😕

Ikväll ska jag på en liten julavslutning. Det ska bli mysigt. Lite tjuvstart på julmaten har utlovats.

Cahira
12/16/14, 4:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Usch det har jag helt missat! 

Vi har haft tjock regnig dimma idag och det är helt fantastiskt egentligen att det är 15 december och gräset har börjat bli grönt igen. Fast inatt skulle det bli kallare igen så hoppas vi inte har en isbana imorgon.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Leffe
12/16/14, 8:58 AM
#3

Håll tummarna att jag klarar nytt rekord. Ska göra gångtest idag. Görs varje halvår. Ska gå så långt jag orkar och kan på sex minuter. Mitt rekord är 345 meter. Det är lite för er men framgång för mig. En månad efter diagnos av min sjukdom och alltså en månads behandling kunde jag bara gå 120 meter.

Cahira
12/16/14, 9:06 AM
#4

Håller tummarna för dig! Jag vet hur svag man känner sig med astma så kan inte ens börja föreställa mig hur det är för dig.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
12/16/14, 11:19 AM
#5

Hoppas det går bra idag Leffe! 

Jag har börjat dagen med paraffinbad för händerna. Alltid lika skönt! 

I eftermiddag ska jag hem till en kompis som är konditor. Hon ska lära oss att göra marsipanfigurer. Eventuellt blir det bildbevis sen. 😉

Leffe
12/16/14, 11:31 AM
Annons:
djurkillen
12/16/14, 7:16 PM
#7

Här har vi som tur är ingen snö än, dock har vi frost och 2 grader🙂 Men persiljan och salvian är fortfarande gröna och levande i grönsakslandet!

[JeanetteK]
12/16/14, 10:54 PM
#8

Har varit och gjort marsipangrisar. Blev biten i läppen och näsan av hunden där så jag har varit på akuten och fått stelkrampsspruta och pencillin. Tur i oturen, behövde inte sy utan är tejpad. Men det gick rakt igenom i läppen och i näsan. Dom sa att jag kunde passa på att sätta i lite smycken nu när jag redan har hål. 😎Man lär vara snygg imorgon, det ser ut som jag har en redig snus under läppen och boxarnäsa. 🙂

Cahira
12/17/14, 2:11 AM
#9

270 meter är inte illa! 👍

#8 Aj! 😮Känns alltid lika kul att säga "Hunden gjorde det, jag lovar!" när man har skador och blåmärken. :P

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
12/17/14, 9:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

#9 Hehe.. ja det är en bra ursäkt… Ägarna är jättechockade, men jag tycker att en gång är en olycka. Jag inkräktade säkert på honom på något sätt. Idag är det bättre. Har en svullen läpp och en del näsblod. Det ser mycket mycket bättre ut idag!

[JeanetteK]
12/17/14, 9:08 AM
#11

Onsdag idag! Har varit ute hos djuren precis. Ska om ett tag åka till IKEA och träffa en kompis. Vi ska ta en liten shoppingtur och äta lunch. Mysigt! Ska köpa lite julklappar där till min bror och till sonen. Sen är jag nästan klar med julklapparna tror jag. 🙂

Vad gör ni idag?

[JeanetteK]
12/18/14, 10:26 AM
#12

Torsdag idag. Idag har läppen och även kinden svullnat upp så det ser ut som att jag har påssjuka… jäääättesnyggt! 🤐

I eftermiddag ska jag servera på en julmiddag. Det brukar vara trevligt. Jag får ta kökstjänsten så jag inte skrämmer slag på gästerna. 😉

Vad hittar ni på idag?

Saffran0Spice
12/18/14, 4:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

#12 Men fy då, hoppas det lägger sig snart!
Om de undrar kan du ju alltid skylla på att Julskinkan tog upp en riktig fight i år 😃

Har idag handlat, klippt mig och promenerat 8.7km i ösregn med en icke regnälskande hund - dvs det var både slit och släp idag hahaha
För hundens del avslutades iallafall pinan med en kall grisfot som tröst, så jag kanske är förlåten och kan få ha lite lugn och ro en stund 😉

Annons:
[JeanetteK]
12/18/14, 6:59 PM
#14

#13 Det gick bra! Jag tog diskpasset så jag slapp vara så mycket ute bland folk. 😉

Lilla Rossi! Han ser inte ut att må alltför dåligt där han ligger på sin kudde med sin grisfot! 😂❤️

Saffran0Spice
12/18/14, 7:57 PM
#15

#14 Så bra då ^^

Hehehe eller hur, inte bortskämd alls 😃

[JeanetteK]
12/19/14, 9:44 AM
#16

En efterlängtad fredag här på gården - maken har några dagar ledigt efter idag, sonen har avslutning idag och äntligen jullov och jag har faktiskt jobbat min sista dag med den storkund jag haft. Nu ska jag "bara" sköta gården ett tag. Det blir spännande. 

Idag ska sonen och jag iväg och köpa lite julklappar när han kommer hem. Annars bara ta det lugnt. Det behövs! Nu har svullnaden på min kind sjunkit neråt i ansiktet och jag ser allmänt sned ut. 😐

Vad hittar ni på idag?

djurkillen
12/19/14, 5:17 PM
#17

Jag kom nyss hem från skolan och ska snart sätta igång att bygga om getboxen! Pappa har äntligen flyttat den där stora sågen så jag kan få bygga ut boxen :)

Cahira
12/20/14, 12:43 AM
#18

Jag har magsjuka och är duktigt less på att vara sjuk eller må dåligt nu! Har tappat tre kilo på mindre än en vecka. Tar mig ofta ett halvår att gå upp tre kilo och sen poff är man sjuk och tappar vikten igen. 😡

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
12/20/14, 9:34 AM
#19

#18 Krya på dig Cahira. ❤️

[JeanetteK]
12/20/14, 9:36 AM
#20

Idag är det lördag. Jag har lyxmorgon och har sovit länge. Maken tar djuren på morgonen idag och jag kunde bara kliva rakt upp till frukostbordet! Det är lyx det! 🙂

Idag ska jag göra leverpastej. Första gången jag gör det själv så det blir spännande. Jag äter det inte själv, men resten av familjen gillar det. Så håll tummarna! 😉

Vad gör ni andra idag?

Annons:
[JeanetteK]
12/21/14, 10:33 AM
#21

Söndag och fjärde advent! Idag ska jag göra köttbullar till julen och lite julgodis. Annars ska jag ta det rätt lugnt idag. Ute är det lite sol som kikar fram. Härligt! Hur ser er söndag ut?

djurkillen
12/21/14, 3:36 PM
#22

Jag håller på och bygger nya boxar i fårhuset. Bocken ska flyttas i januari, och hans gamla box är bebodd av ankorna nu! :)

Leffe
12/21/14, 7:20 PM
#23

Idag har jag handlat sista julklappen för i år. Sedan har jag skurit skinkan i skivor och fryst ned i portionsförpackningar

[JeanetteK]
12/21/14, 9:31 PM
#24

#22 Du är verkligen flitig! 

#23 Vad skönt att vara klar! Jag harliiiite kvar men snart så är jag också klar. Smart att göra portionsförpackningar av skinkan.👍

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: