Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 643 ggr
[JeanetteK]
2014-12-11 16:27

Stormsäkring pågår

Nu varnas det för storm. Värst kommer det bli imorgon för oss här nere i Skåne. Min mamma bor på Gotland och hon sa att det blåser rejält där nu. Sonen och jag har varit ute och matat djur och plockat in alla lösa grejer vi har kunnat hitta. Eftersom det är så milt ute så har jag haft en massa blomkrukor och sånt kvar ute, så det har jag plockat in nu. Jag vill inte ha krukor inflygande genom fönstret. Vår första vinter här nere var det en galen storm (den som var första advent 2011 - minns inte vad den hette). Då blåste det möbler och takpannor och soptunnor. Sen 2012 eller 2013 (minns inte längre) då blåste vårt kohus omkull och ena grishuset flög iväg och kraschade helt. Alla djur klarade sig tack och lov. Nu hoppas jag att denna storm inte blir så hemsk. Maken ska flyga hem från Stockholm i morgon och det oroar jag mig för kan jag lova. 😕

Hur är det där  ni bor?

Annons:
[Shettisar]
2014-12-11 18:56
#1

Här i V Blekinge så är det ingen blåst just nu ..Regnar gör det av och till.Men jag ska även säkra inför ev storm. Bunkra vatten och ved för garanterat går strömmen under natten till Lördag då det väntas bli värst. Min väninna bor på Österlen och de har redan känt av storm byar redan i Tisdags.

djurkillen
2014-12-11 20:29
#2

Vi har ingen storm här! Skogen runt markerna håller vinden borta.🙂 Så vi är rätt säkra, men tar in alla lösa grejer ändå för säkerhetsskull. 😃

[JeanetteK]
2014-12-11 20:57
#3

#1 Ja det är smart att bunkra. Hopplöst när elen går. #2 Skönt med skog runt om. Vi bor mitt på en åker så här blåser det rejält när det stormar.

Upp till toppen
Annons: