Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 1004 ggr
[JeanetteK]
11/24/14, 9:18 AM

Lantdjur vecka 48

Måndag idag. Och exakt en månad till julafton! 🎈

Helgen har runnit iväg i en faslig fart. Har varit rätt mycket i stallet och pratat med mina arga Ankor som fortfarande inte får gå ut. Men dom är rätt tålmodiga trots allt. Vi har öppnat lite spiltor så dom har gott om plats och så har dom en liten bassäng så dom kan bada. I går var dom fem stycken i samtidigt, det var lite sardinburk. 🙂Bassäng är att ta i… det är en så liten sandlåda i plast som barn har. Men bättre än inget! Nu får dom bada i alla fall. 

Vad hittar ni på idag?

Annons:
Cahira
11/24/14, 9:29 AM
#1

Jag ska tillfriskna lite till, sedan på onsdag flyttar två kattungar till sina forever homes. På fredag kommer en dam och hämtar Mr Big och ska låna med honom till Illinois över thanksgiving. De ska fira kvinnans mormor/farmor som fyller 100 den 29e och hon älskar katter över ALLT annat! Hon har fått en rätt stor samling kattfiguriner genom åren, så nu när hon fyller 100 så vill kvinnan överraska henne med att få vara med en katt igen. Sedan när de åker hem transporterar de hem Mr Big till oss igen. :) 

Hade jag fått kela med katt eller hund på min 100årsdag hade jag blivit så otroligt lycklig så detta är något jag är extremt glad över att kunna hjälpa till med! 

Men just idag måndag ska jag bara bli frisk. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
11/24/14, 9:30 AM
#2

Så himla bra present! Helt underbart! 🎈

Cahira
11/24/14, 9:46 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Ja det känns i hjärtat att någon skulle ge sådan gåva till någon gammal och ensam på ett hem. Hon kan ju tyvärr inte behålla katten, men bara det att hon ska få kela med katt igen (ska se till att klippa klorna först) känns så värmande! Jag valde Mr Big för dådet då han är otroligt vacker och även om han är lite blyg så värmer han upp riktigt fort och blir en riktig kelgris efter det! Kurrar riktigt högt och har mentalitet att klara av att vara i bil så länge dit och hem och nya miljöer och människor på short notice. Jag litar på honom!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Fridaaaa
11/24/14, 9:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Måndag måndag!

Haft en bra helg. Firade mig och mamma i lördags då jag fyllde år i torsdags och mamma den 11 november så brukar fira tillsammans. Fick bland annat en värmefilt och en reflexjacka. Blev supernöjd över alla presenterna.

Idag blir det massa pluggande

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[JeanetteK]
11/24/14, 9:50 AM
#5

#3 Perfekt present, fler borde göra så. Jag känner en kvinna nere i byn som är långt över 80 år och har ett gäng Katter. Hon säger att det är dom som håller henne vid liv. Hon har inte mycket och hennes hem och trädgård ser ut som jag vet inte vad, men katterna mår bra och lever som kungar.  Dom är hennes allt. 

#4 Så fiiiiin bild! 😍Ser så mjuk och go ut! Grattis i efterskott!🎈 Lycka till med pluggandet.

[0djur]2
11/24/14, 9:53 AM
#6

Sedan 05:30 fram till nu har jag hunnit julpynta bostaden, stallet, ladugården och även hönshuset fick sig en julstjärna :)

Ska vid lunch till jobbet och planera årets luciashow (och sedan hem och träna getterna på att gå snällt i ridhuset :P)

Och i eftermiddag ska jag gå över till föräldrarna och hälsa deras nya hund (adopterad från Irland) välkommen med lite ben och godsaker.

Annons:
[JeanetteK]
11/24/14, 9:57 AM
#7

#6 Oj, bra gjort! Du har inte lust att komma hit och pynta lite… 😇 Jag har också tänkt att pynta stallet lite i år. Hur har du gjort? Är det stjärnor i fönsterna eller hur har du gjort? Lycka till med getterna. 🙂

Fridaaaa
11/24/14, 10:01 AM
#8

#5 Tack! 🙂
Nyfiken Ella hihi

Snart första advent inte klokt, i veckan åker ljusstakarna fram, få lite mer ljus i alla fall 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[0djur]2
11/24/14, 10:17 AM
#9

Tack, JeanetteK :) Hihi, älskar att julpynta så självklart ;)

Jag har använt mig av granris, äpplen, pepparkakor och knäckebröd. Sen så har mina duktiga elever ritat, färglagt och klippt ut tomteluvor som vi satt fast på den stora väggtavlan jag målat med ponnyerna i stallet,

I jobbets stall har vi använt av samma sak som hemma hos mig, men där har vi glitter och julgranskulor i fikarummet :)

Jo, det är en julstjärna i metall som sitter i hönshuset.

De är vana att gå i koppel, så förhoppningsvis ska det inte bli några problem. Men båda mina Getter är riktigt spralliga :P

[JeanetteK]
11/24/14, 10:20 AM
#10

#9 Hihi, perfekt! 👍😉Åh, ja granris och sånt har jag helt förträngt! Det blir fint! Tack för tips. Det låter jättefint hos dig. Visa gärna lite bilder om du har lust. Så mysigt med Getter, det står högt på min önskelista.

Cahira
11/25/14, 12:53 AM
#11

Usch vad dåligt samvete jag har nu. Mike såg idag en kattunge vi aldrig sett förr i samma ålder som Tonis ungar, vilket innebär att hon fick åtta ungar istället för sju och den där har nu levt på egen tass i ett par veckor och blev skiljd från sin mamma alldeles för tidigt. :( Den är jättevild och pga det så vet vi inte om det är en kille eller tjej. Nu blir det till att tämja ännu en katt för infångning och kastrering. Vi fick äntligen Toni tämjd och kastrerad iallafall, men om den där ungen är en hona och vi inte lyckas fånga henne så har vi samma drama nästa år som vi haft i år. Att arbetet aldrig tar slut! Men när den kattungen och Ninja är infångad och tämjd så är problemet äntligen löst.

Jag varnade Mike om detta redan när jag kom hit men tänkte hans katter hans pengar hans beslut. Glad att han gick med på kastreringar äntligen iallafall.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
11/25/14, 9:01 AM
#12

#11 Inte ha dåligt samvete. Ni gör allt ni kan. ❤️

[JeanetteK]
11/25/14, 9:03 AM
#13

Tisdag idag. 

Solen skiner och alla djur har fått mat. Jag har bytt vatten åt ankorna, skyfflat ut ett ton ankbajs och hunnit vädra lite i stallet innan ankorna fattade att dörren var öppen. Hehe! Skönt att ha det fixat utan att dom hann rymma. 

Har en del jobb idag, och ska slå in de julklappar jag har köpt så ingen råkar se dom i förväg. 

Vad gör ni idag?

Annons:
[JeanetteK]
11/26/14, 10:08 AM
#14

Onsdag idag. Solen skiner och bönderna är ute på åkrarna här runt omkring. Det känns nästan som vår! 

Jag har just varit ute hos djuren, skyfflat ut ankbajs, bytt vatten till alla, samlat ihop grenar och kvistar som blåst ner, sågat ner grenar som bara knäckts, kastat 3000 pinnar till Zero som jag sen var tvungen att hämta igen eftersom han spred ut dom över hela tomten, duschat och druckit kaffe. Nu ska jag ta och kolla hur jobbet vid datorn ser ut idag. 

Vad hittar ni på idag?

[JeanetteK]
11/27/14, 10:56 AM
#15

Torsdag idag. Lite kallare idag men fortfarande skönt ute. 

Idag är mina svärföräldrar på väg ner hit. Dom ska skriva papper på ett hus dom köpt! Efter nyår flyttar dom! Det känns toppen att dom kommer närmare oss. Nu är det min bror som bor kvar i Stockholm och min mamma på Gotland. Jag jobbar på att få hit dom också så har jag min flock samlad! 😃

Vad hittar ni på idag?

Cahira
11/27/14, 9:39 PM
#16

Thanksgiving idag så idag ska vi äta kalkon och annat gott! :) Internet funkar äntligen  bättre igen och min influensa har äntligen försvunnit såpass att jag känner mig mer som mig själv. 

Solen skiner på snön även om det är kallt ute. Ska försöka ta mig ut och få lite bilder och prata lite med mina utevänner som jag inte sett på länge. Korna, hästarna, åsnan och katterna. :) Ser fram emot frisk luft efter 2 veckor sjuk i sängen!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
11/28/14, 9:33 AM
#17

#16 Hoppas du mår bättre idag Cahira. Och att du fick en massa gott att äta. Är rejält avundsjuk på kalkonen. 🤤

[JeanetteK]
11/28/14, 9:35 AM
#18

Fredag idag. Igår kväll kom svärföräldrarna och nu på förmiddagen ska de träffa mäklaren och få nycklar till nya huset. Kuuuul! Premiärfika där i kväll. 👍

Imorgon ska vi hämta djurfoder som jag beställt. Nu på morgonen har jag städat foderkammaren vilket verkligen behövdes. Jätteskönt att kunna ställa in ny mat när det är rent.

Vad hittar ni på idag?

Fridaaaa
11/28/14, 10:35 AM
#19

Precis kommit in från en runda med hundarna.
Nu ska jag ta det lugnt en stund så får vi se sen vad jag hittar på

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cahira
11/28/14, 4:11 PM
#20

Black Friday så vi undviker vägarna och affärer så mycket vi bara kan. 

Jag sitter och väntar på ett par ska komma hit och låna en katt av oss för kvinnans mormors 100årsdag. Mr Big kommer bli en perfekt överraskning. :) Så kommer Mr Big hem på måndag igen. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
[JeanetteK]
11/29/14, 6:06 PM
#21

Lördag kväll. Det är alldeles kolsvart ute. Det var en av sakerna jag tyckte var svårast när jag flyttade ut på landet - att det blir så mörkt. Har man bott med gatlampor hela sitt liv så är det stor skillnad. Men nu älskar jag mörkret. Att stå på innergården här och titta på stjärnorna är magiskt. ❤️

Idag har vi fixat och donat här hemma. Det känns som att vi hunnit mycket. Vi har varit och fyllt på foderförråden och det känns alltid bra. Igår fick vi hem pellets till värmen och hö till djuren. Maken åker till USA på måndag och då är det skönt att alla förråd är fyllda! 

Nu sitter jag här vid datorn ett tag. De andra två här hemma ska kolla på film, men jag tror jag stannar här. 🙂Vi har inte alltid samma smak när det gäller filmer. 😉Hur har er lördag sett ut idag?

Cahira
11/30/14, 12:30 AM
#22

Tror jag tar stjärnorna för givet, har alltid bott utanför stan. :) 

Jag dör sötdöden, kolla så söt!! 😍 https://gronagardar.files.wordpress.com/2012/09/dsc_5710.jpg

Här har vi haft världens äckligaste dag. En av de nykastrerade katthonorna har spytt mask under natten så det låg 30-50 döda maskar på golvet. 🤮 Det var nog äckligaste städningen i mitt liv! 

Så när man är klar så har Frodo fått tag på kattbajs och ätit och rullat i det. 😟 Tack och lov har vi bara avmaskade/maskfria katter på övervåningen men det luktar ändå APA!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
11/30/14, 10:30 AM
#23

#22 Men åååååh😍 Helt gudomlig! 

Ibland är ens djur inte riiiiktigt lika mysiga som annars. 🤢

[JeanetteK]
11/30/14, 10:32 AM
#24

Söndag idag. Och första advent. Och första frosten. 🙂

Jag har bytt lakan och sånt på morgonen. Sonen är sugen på att baka, så han röjer i köksskåpen och letar ingredienser för tillfället. ❤️Det kommer bli en dag hemma på gården för oss. Vad hittar ni andra på idag?

Cahira
12/1/14, 2:29 AM
#25

En tonåring som vill baka? 😮 😉😃

Jag fick köpa en tidig julklapp idag så jag har lilla julafton här. 😍 En ritplatta, åh äntligen!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: