Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 896 ggr
[JeanetteK]
2014-11-17 10:38

Lantdjur vecka 47

Måndag och ny vecka. 

Blöt och grått ute. Ska försöka hitta på något så dagen känns lite roligare än hittills. Om inte annat får jag gå ut och sätta mig hos fåren i deras spilta, då blir man alltid på bättre humör! ❤️

I eftermiddag ska jag med sonen till optikern. Han ska prova ut linser. Det blir nog bra. Han vill inte ha glasögon i skolan…😕 så då hoppas jag på att det funkar med linser för honom. 🙂

Vad hittar ni på idag?

Annons:
Leffe
2014-11-17 10:48
#1

Ny vecka. Varmt för att vara så här sent på året. Ute tidigt för blodprover. Sitter åter hemma och nu väntar jag på syrgasleverans.

Cahira
2014-11-18 02:05
#2

#2 Är dom duktigare på att få ut syrgasen åt dig? 

#1 Linser är så befriande. Har velat ha linser i många år men har aldrig lyckats hitta några som inte ger mig migrän. 

Min måndag var väldigt slapp, känns som att min kropp aldrig återhämtar sig. :/

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2014-11-18 08:25
#3

Tisdag idag. 

Idag är det 20 år sen maken och jag blev ett par. Det känns lite galet att det är så lång tid. På den tiden var vi 21 år och maken bodde fortfarande hemma hos sina föräldrar. Han flyttade mer eller mindre hem till mig på en gång och på den vägen är det. ❤️

Idag ska jag plocka in de trädgårdsgrejer som står kvar ute. 

Vad hittar ni på idag?

Cahira
2014-11-18 10:09
#4

Åh grattis på 20årsdagen!! 🤗

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Maria29
2014-11-18 10:44
#5

Grattis till 20årsdagen!

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

[JeanetteK]
2014-11-18 12:04
#6

Tack ska ni ha! 🤗

Annons:
Cahira
2014-11-18 21:14
#7

Jag vaknar, gäspar, och sträcker tungmuskeln. 

Inte första gången det händer. Önskar jag visste varför det händer mig och ingen annan!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2014-11-19 09:27
#8

#7 Men aj! Så knasigt. Jag brukar lyckas knaka till käken ibland när jag gäspar så jag känner mig sned, men tungan har jag inte lyckats sträcka. ❤️

[JeanetteK]
2014-11-19 09:30
#9

Onsdag idag. 

Har just varit ute och matat djur och sen duschat av mig den värsta kossa-lukten. 🙂Jag har halmat i hönshuset och städat kaninburar. Det känns så skönt. Hönsen blev så glada och går där inne och sprätter! 

Jag har också haft avloppstömning idag. Jag är så stolt över min hund. Han älskar alla och vill gärna springa fram till folk och pussas när dom kommer. En ovana som vi verkligen försöker jobba bort. Inte alla vill ha en stor svart hund komma galopperande emot sig. Idag gick Zero bredvid mig hela tiden medan avloppskillen höll på. Han tog sats ett par gånger för att kuta fram men han vände direkt jag sa till honom. Så duktig! Han var så stolt över sig själv sen att han stod och hoppade jämfota en lång stund! 😂❤️

Vad hittar ni på idag?

Cahira
2014-11-19 09:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jag väller över av kärlek till min otroligt vackra katt! ❤️ Ska sova nu, men hon pratar alltid med mig och spinner som en traktor. Hon älskar att få magen kliad och hon ger ofta försiktiga kärleksbett. Hon är verkligen så himla underbar!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2014-11-19 10:53
#11

#10 Hon är jättevacker! ❤️

Maria29
2014-11-19 11:49
#12

#10 Så söt!

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

[JeanetteK]
2014-11-20 09:55
#13

Torsdag idag. 

Sonen ska klippas i eftermiddag och då passar vi på att handla lite hundmat när vi ändå ska till stora staden. 🙂Jag ska försöka lyckas pressa in ett möte också efter lunch. Annars rätt lugnt på jobbfronten idag. 

Vad hittar ni på idag?

Annons:
Cahira
2014-11-21 02:47
#14

Migrändag. 🤦‍♂️😢 Och dålig fibrodag uppepå det. Känns som hela kroppen håller på att gå sönder.

Mike fick avskilja kalvarna från korna ensam, trots att jag hade lovat att hjälpa till. Ogillar att bryta löften men migrän går inte riktigt att argumentera med. Ogillar även att sitta ensam med mina tankar för att hjärnan klarar inte av stimuli. Började tänka på vad jag saknar med Sverige och hur mycket jag saknar vissa djur som inte finns längre. 

Jag hoppas morgondagen blir bättre.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2014-11-21 12:20
#15

#14 Men stackare. Såna dagar vill man bara gå i ide och vakna någon annan dag… Hoppas du mår bättre snart. ❤️

[JeanetteK]
2014-11-21 12:23
#16

Fredag idag. Jag har varit iväg och fikat med en ny kompis här på förmiddagen. Det var riktigt lyxigt att bli serverad kaffe och smörgås och morotskaka till efterrätt! Inte fel! 

I eftermiddag ska jag hjälpa till på ett café nere i byn. Det är allsång för de äldre och det brukar komma närmare hundra personer. Det blir kul! Alla är så glada på såna träffar och det brukar vara jätteuppskattat. 

Ikväll är vi bjudna på middag så det blir ett evigt fikande och ätande idag. 😂Maken är på väg hem efter en vecka i Spanien så det blir toppen att ha flocken samlad igen. ❤️

Vad hittar ni på idag?

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: