Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 1034 ggr
[JeanetteK]
2014-11-03 09:46

Lantdjur vecka 45

Måndag igen. Nu på morgonen har det ösregnat. Nu har det äntligen lugnat sig. Men det är 12 grader varmt så jag klagar inte! 

Poker kom precis infarande helt sur - både till kropp och humör. 😉Nu ligger han och försöker slicka sig torr. Ett tag satt han i fönstret och morrade på regnet. Inte lätt att vara katt jämt. ❤️

Vad hitter ni på idag?

Annons:
Saffran0Spice
2014-11-03 15:13
#1

ÖSREGN ute idag och vi är alla fruktansvärt trötta så det sker inte mycket här idag, lite antydning till komatillstånd här ^^

Fast har massor som borde göras egentligen - men det får vi se om jag orkar ta tag i eller om vi tar det imorgon =P

djurkillen
2014-11-03 18:38
#2

Ösregn här med, sitter inne nästan hela dagen.🙂

Cahira
2014-11-03 22:15
#3

Regnet är på väg här och jag försöker bara roa mig, vila och få i mig näring. Roandet består av studering av anatomi på djur så jag kan komma nånvart i mitt ritande nån gång. 

Ingen Angelkalv ännu. Hoppas hon väntar tills det slutat regna även om det vore nice om hon gjorde det innan det blev mörkt om hon ska föda idag. Angel har inte direkt bråttom, hon är som en skalman. :) Mat och sovklocka och jäkta långsamt. 😃

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2014-11-04 10:36
#4

Tisdag idag. 

Jag har en massa jobb vid datorn idag så då gör det inte så mycket att det är grått och blåsigt ute. 🙂De tre katter som är inne ligger alla i min säng vilket tyder på dåligt väder. Då slipper jag bädda idag, vilket inte är fel ibland. 😉

Vad hittar ni på idag?

Saffran0Spice
2014-11-04 10:39
#5

#4 hehe mysigt, man vill ju gärna tro annars att de är inne för att vara sällskapliga och inte slippa regnet hahaha
Man kan bara älskar katter och deras starka personligheter ❤️

Här hemma finns en tvätthög i storlek med Kebnekaise, mycket som ska tvättas och packas ner idag - inte det mest eftertraktade efter morgonens akupunktur, men skönt när det väl är gjort 😃

[JeanetteK]
2014-11-04 10:53
#6

#5 Hmmm…. jag kanske också borde göra något åt min tvätt… konstigt att det kan bli så mycket tvätt jämt.

Annons:
Saffran0Spice
2014-11-04 11:05
#7

#6 eller hur!
Samma med disk, man diskar och 5 min senare så syns det knappt 🤦‍♂️

Cahira
2014-11-04 12:15
#8

Ser ut som att jag är med på en kalvförlossning idag! 👍 Helt klart okej att bli sjukare igen för en sån grej! Är ensam så hela ansvaret ligger på mina axlar, men Angel är erfaren så det ska troligen gå felfritt när jag inte är där. *S* 

Har dygnat så är sådär roligt övertrött och knäpp. 🤪 Men uppdateringar sker i Cahiratråden under dagen! Ska nog dra med lillkameran i fickan så om en Kalv är där så kan jag visa!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Saffran0Spice
2014-11-04 12:19
#9

#8 Vi håller tummar att det går bra och att vi snart får se erat lilla tillskott ❤️

Cahira
2014-11-04 12:22
#10

#9 Tack! ❤️ 

Har massa flashbacks från Popsicle och hans iskalla ben och den där mjuka sulan under klövarna som skyddar livmodern, och massa andra bebisminnen! 😍 Jag är kalvberoende, borde gå till en stödgrupp för anonyma beroende bönder. 😂

Oj vad övertrött jag är. 🤦‍♂️😂

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2014-11-04 15:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Fint väder idag! ☀️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2014-11-05 09:49
#12

Onsdag idag. Det är grått och regnigt men varmt och skönt ute. Håller på att övertyga min 15-åring om att man ska gå i skolan. 🤓Han är alltför lik sin mor när hon var 15… Jag minns hur det var att ha fysik-provs-förkylning. 😉

Vad hittar ni på idag?

[JeanetteK]
2014-11-05 18:43
#13

Vilken dag! Har farit runt överallt hit och dit hela dagen. Jösses. Sonen visade sig faktiskt vara sjuk… ☺️… så går det när man ropar varg för många gånger, då tror inte mamma på sin lille ängel när det väl är på allvar. Inget allvarligt utan en "vanlig" förkylning som tur är! 🙂

Nu har jag en del jobb kvar vid datorn. Nackdelen med att vara egen företagare - det är lätt att skjuta upp saker och så blir allt kvar på kvällen. 😟

Annons:
Cahira
2014-11-05 22:14
#14

Jag har filmat Angel lite idag och håller på att ladda upp på youtube så jag kan dela med mig. Hon är så obekväm just nu att jag verkligen lider med henne. Jag la örat på hennes mage och hörde fosterrörelser. 😍 Finns verkligen inget jag älskar mer än preggomagar och fosterrörelser. Detta är mitt kall i livet. ❤️Är många år kvar innan jag blir hunduppfödare, men jag satt och höll Angel sällskap och gav henne en ryggmassage och det slog mig hur mycket jag verkligen älskar henne, och alla andra kossor. Alla djur såklart, men korna besitter sådan vishet i hennes ålder att jag känner massa kärlek och respekt av att vara med henne. 

Angel är så speciell. Djur brukar kännas som mina bepälsade barn men just korna känns som min familj. Jag är verkligen där jag hör hemma, även om jag har hemlängtan till Sverige ibland. 

Jag fick en stund att busa med Ixxi och Frodo ute. Ixxi blir valp på nytt när hon får busa i höstlöv. ❤️ Jag tror jag ska ta en långpromenad när kalvningen är avklarad och passa på innan vi får snö. Har blivit alldeles för lite långpromenader med hundarna denna säsong. 

Jag börjar känna mig kryare, trots påfrestningen att springa ut varje timme till ladan. Jag kan äta igen så det ska firas med lax och ris ikväll. 🤤 Jag är så himla hungrig! Har mått illa konstant i säkert en vecka. Så detta ska bli gott!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2014-11-06 09:42
#15

Torsdag idag. Jag har varit ute och matat djur och haft veckodisk av hinkar och matskålar. Det är så geggigt här i Skåne så det behövs kan jag lova. Förra hösten satte vi in en varmvattenberedare i stallet. Det är heeeelt underbart. Nu kan jag fylla varmvatten i mina mathinkar och låta det stå medan jag matar andra djur. Sen är det lätt att diska ur dom. Passar mig och mina värkiga fingra bra! 

Ikväll kommer min bästa kompis Cilla ner från Stockholm. Imorgon ska vi till Ullared!! Vågar knappt säga det högt för våra resor till Ullared är alltid kantade av märkliga händelser. Men än så länge verkar det som att det blir av. 

Vad hittar ni på idag?

Cahira
2014-11-06 20:11
#16

Blev aldrig lax igår så blir lax idag istället. För nu kan vi fira att kalven är född! *lyckorus*

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2014-11-08 10:22
#17

Lördag idag. Igår var vi och shoppade på Ullared hela dagen. Det gick bra trots att det var rätt mycket folk. Har hunnit köpa en hel del julklappar redan. Hur skönt som helst. Rätt seg både i kropp och huvud idag. 

Lite grått och blåsigt idag, men skönt ute ändå. Vad hittar ni på idag?

Cahira
2014-11-09 05:16
#18

Apache har länge haft enorma stressrädslor gällande vara kopplad så han har helt enkelt varit lös i över ett års tid. Men jag letar hela tiden sätt att aktivera honom både fysiskt och mentalt och jag vet att springa är det bästa han vet, utöver att vara med mig. :) Så jag tog på honom hans sele som jag använde för att "tämja" honom och för att ta honom till och från veterinären. Läääskigt. 

När han försökte springa ifrån kopplet och selen så sprang jag efter och tjoade massa att han var så duktig på att springa! Det fick honom att komma till mig för kel, så vi kelade, sprang, kelade, sprang och han blev avslappnad nog att kunna göra både nr 1 och nr 2 kopplad för första gången! På vägen hem såg jag en tendens att kunna dra mig lite. Jag vet att den promenadselen är gjord väldigt dumt, den trycker under armhålorna om han drar. Men han höll kopplet sträckt och höll en stadig takt! Så min julklapp åt mig själv i år blir en dragsele åt min lilla grävlingräv. ❤️ Hittade ett bra företag som man kan specialbeställa mått efter sin egna hund och få namnet inbroderat i selen med högkvalitet material - för 20 dollar. 😮

Vi kommer ha roligt i vinter. 😍

När vi kom hem så kom en helt ny Apache ur skalet! han fick pudelfnatt. O_O Rusade runt med rumpan i marken och frambenen vispande runt som en riktig clown! Han tog tag i min arm, han pussade mig rikligt, han hämtade vattenskålen åt mig (han som inte har föremålsintresse egentligen) och bara exploderade ut i glädje och nyvunnet självförtroende. ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2014-11-09 18:42
#19

#18 Men ååååh! Man blir ju alldeles varm av lycka! Vilka framsteg han gör! ❤️

Cahira
2014-11-10 04:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Ja eller hur! Kul att han fortfarande växer och snart är tre år gammal. :) 

Blev bad av liten stinkfrodo idag så nu är han fluffigare än nånsin. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
[JeanetteK]
2014-11-10 09:22
#21

Frodo är verkligen söt. Nästan ännu sötare fluffig! ❤️

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: