Annons:
Etiketterfårgetter
Läst 1026 ggr
thenewbreed
2014-10-31 10:57

En liten rolig historia

Jag måste bara berätta, för ett tag sen (några veckor) var jag och mitt jobb på en bondgård och filmade till en sketch i Partaj på kanal 5. 

Jag var platsansvarig och även ansvarig för de två hästarna vi skulle använda. Jag själv har mycket erfarenhet av alla möjliga djur och äger egna djur också så jag tyckte detta var superkul.

Men så såg jag att en get var lös på gården och jag fick ju panik och försökte fånga in henne. Men icke. Sicken envis liten filur. När jag fångade henne stog hon bara still och vägrade flytta på sig. Jag ringde ägaren och sa "Vi har en get lös, hjälp, vad gör vi"

Men då var det tydligen så att den här geten hade listat ut hur man tar sig ut från hagen. men hon höll sig alltid på gården och när hon var nöjd så gick hon in i hagen igen till de andra getterna. Hon hade fått ett fint halsband med en bjällra på så man skulle hitta henne lätt också haha!

Sen så skulle vi filma i trädgården bland äppelträden och då följde hon efter och vägrade gå ut ur bild. Jag lockade, försökte leda henne i halsbandet eller schasa undan henne. Men icke. Hon skulle stå kvar där. Så vi filmade alltså en scen med en get i som inte skulle ha en get i hahah!

Åh jag blev helt kär i Getter efter detta!

Medarbetare på bildredigering! :)

Annons:
Maria29
2014-10-31 11:05
#1

Här är en gammal bild på mina på deras favorit plats min hönsgård..

Jag har en väldigt stor hage men ibland så har Getter sina idéer så jag förstår vad du menar. Alla borde få uppleva Getter eller leva med dem eftersom de är så otroligt tilgivna djur nästan som hundar.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Cahira
2014-11-01 01:12
#2

Hahaha ja Getter är bra roliga ibland!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

thenewbreed
2014-11-01 05:42
#3

ja helt underbart! 

Om jag bor på en gård i framtiden så kommer jag definitivt skaffa Getter. 😍

Medarbetare på bildredigering! :)

[JeanetteK]
2014-11-01 19:15
#4

Hahaha men vilken häftig get! 😂Nog har jag förstått att dom är envisa allt, men jag visste inte att dom var linslusar också. 😉

Jag skulle gärna ha Getter. Det står närmast på vår lista.

djurkillen
2014-11-01 19:58
#5

Du kan få några killingar nästa år så får jag några kultingar Jeanette 😃

[JeanetteK]
2014-11-01 19:59
#6

#5 Men perfekt! 👍😃

Annons:
Upp till toppen
Annons: