Annons:
Etiketterköpessäljesbytes
Läst 883 ggr
VildaVittra
2014-10-12 12:54

(K) Rå fårull för tovning

Jag söker fårull som lämpar sig för tovning som kommer från får som haft det bra. 

Inte flera år gammal ull då lanolinet stelnat, men något år brukar funka.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
[JeanetteK]
2014-10-12 13:39
#1

Jag har Ull kvar från vårens klippning. Det är inte tvättat eller kardat. Har inte tittat på det på länge, men det bör vara okej. Annars så har vi klippning på gång inom kort och alltså mer Ull. 🙂Frågan är hur jag skulle få upp det till dig bara. Har du idéer? Till julen kommer nog min bror ner. Då kanske han skulle kunna ta med upp till dig… jag återkommer om det.

VildaVittra
2014-10-12 14:32
#2

Det blir dyrare för mig att åka över länsgräns än vad postens paket skulle kosta (2 kg för 99 kr). Hur mycket Ull är det och vad vill du ha för det? 

Har ullen bra tovningsegenskaper?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[JeanetteK]
2014-10-12 15:07
#3

Våra tackor är blandning texel/finull. Ett par av dom har bättre Ull som funkar till tovning. Walter är ren finull och hans Ull är underbar. Hans Ull har jag dock tänkt behålla det mesta av. 

Jag kollar helt enkelt hur ullen jag har ser ut så återkommer jag till dig. 🙂 Du behöver inte betala mer än portot. Jag är bara glad om det kommer till användning. Jag kollar!

VildaVittra
2014-10-12 15:10
#4

Suveränt. Tack!

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: