Annons:
Etikettfjäderfä
Läst 1867 ggr
Medaljjägaren
9/17/14, 9:04 AM

Hönsras

Hej! Jag vill ha Höns, men det här med raser hit och dit är lite svårt. Men har fäst mig vid många jag inte kan namnet på också. Det finns någon sort som är svart vit spräcklig, jätte fin, och inte så stor, men det finns ju andra också. Och jag skulle vilja veta lite mer om just Höns i allmänhet. Det finns säkert sånna här trådar, men jag är väl lite för lat.

YEY, INSIDER!

Annons:
Cahira
9/18/14, 2:57 AM
#1

Fråga här också så har du dubbelt så hög chans på svar. :) Jag vet ingenting i princip tyvärr.

http://fjaderfa.ifokus.se/

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
9/18/14, 8:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Höns är jättemysiga! Och relativt lätta att ha. Vi har brahmahöns och det är en trevlig ras tycker jag. Dom är stora, tuppen kan bli runt 75 cm hög. Det är inte den allra bästa rasen när det gäller äggproduktion och sånt, men vi får nästan mer ägg än vi behöver. Men är man ute efter mycket ägg så finns det bättre raser. Men dom är tåliga och mycket trevliga och sociala. Dom kommer gärna och tittar vad vi gör. Tuppen är duktig på att hålla koll på sina hönor och alla håller ihop. 

Våra hönor har varit dåliga på att ruva fram kycklingar, så vi har kläckt fram kycklingar i äggkläckare. Men det tror jag är just våra hönor som är knasiga och inte brahmahöns som ras. 

Men det finns många många andra raser också, Men brahman är den jag har erfarenhet av.

graleh
11/12/14, 1:13 PM
#3

Håller med, Brahmahöns är bra :)

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Evahelene
11/15/14, 5:31 PM
#4

Är du någorlunda haj på engelska så är Fethersite   en mycket bra sida

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

djurkillen
11/15/14, 7:29 PM
#5

Jag tycker orpington och dvärgkochin är bra nybörjarraser!

[JeanetteK]
11/16/14, 9:30 AM
#6

#5 Orpington har mina svärföräldrar haft och dom är jätteförtjusta i dom. Även skånsk blomme-höna tycker dom är bra ras att börja med.

Annons:
Upp till toppen
Annons: