Annons:
Etikettsvin
Läst 4179 ggr
[TooLoover]
2014-09-05 21:20

Minigris

Lite fakta om minigrisen vore snällt, Tycker de är extremt söta, och verkar roliga att ha och göra med :) Den kommer INTE användas till slakt! måste man ha 2 minigrisar? Jag allt ni vet om dom, fråga gärna, så svarar jag så fort jag ser! 😎

Annons:
MsSofieG
2014-09-06 04:52
#1

Google is your friend 😉http://minigris.nu/att-tanka-pa/

[JeanetteK]
2014-09-07 09:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag håller med om att dom är jättefina! Jag har ju inga små grisar men stora och jag tror att de i mycket är likadana. Grisar är ju väldigt sociala och kloka. Enligt min granne är de i intelligens som ett femårigt barn. Om det stämmer vet jag inte. 🙂Men dom är läraktiga och mycket keliga. Vår galt Wilfred kommer fram och grymtar på ett speciellt sätt och sen lägger han sig på sidan och vill bli kliad på magen. ❤️Jag tycker personligen att grisar bör leva ute och inte vara husdjur inne. De har behov av att böka runt. Grisen i sig luktar inget och är mycket renlig men däremot luktar det mycket runt där de bor. De ska ha en artfrände så en ensam funkar inte. 

Maken och Wilfred på bilden. ❤️

[TooLoover]
2014-09-07 10:01
#3

Nej utomhus ska den bo självklart, men för at vara minigrisar blir ju de flesta rätt stora :P hur stora brukar de bli? Hur gamla, kan ni rekommendera någon annan gris ras?

VildaVittra
2014-09-07 22:35
#4

#3 Linderödssvinet är en svensk lantras, något som fler borde stödja så de inte dör ut. Ska du bara ha grisarna till sällskap så spelar ju inte produktionseffektivitet någon roll, så då skulle de ju passa bra. 

Grisar blir stora, de är imponerande.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[JeanetteK]
2014-09-08 09:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#3 Vi har Linderödssvin och dom blir stora. En jägare var här och han bedömde att Wilfred väger drygt 250 kg. 😮Så det finns ju mindre raser! 🙂Jag håller jag med VildaVittra om at det är bra att stödja dom svenska lantraserna. Tyvärr är Linderödarna den enda ras jag har erfarenhet av.

Cahira
2014-09-09 17:48
#6

Jag dör alltid sötdöden av dina bilder Jeanette! 😃

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
[JeanetteK]
2014-09-09 17:49
#7

#6 Snart blir det kultingar här igen! 😉Agnes är rejält rund om magen.

VildaVittra
2014-09-09 17:59
#8

#7 Du tar med en sådan när du åker till din bror va och svänger förbi mig? 😊Jag kan gömma den under kudden så Navdi inte får för sig att det är julskinka till henne.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Cahira
2014-09-09 19:52
#9

#7 Åååh! 😍 Jag har fått linderödsjukan tror jag. 😉

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Shettisar]
2014-09-11 09:50
#10

#0 Här är en seriös uppfödare som gärna besvarar alla sorts frågor.http://www.minigrisar.se/indexswe.htm

[JeanetteK]
2014-09-11 10:01
#11

#10 Jättebra! Där fanns en hel del bra grejer! 

#8 Hahaha, dom är inte riktigt så små nu… Men om du har en stor kudde så ska det nog funka. 😉😎

mmois98
2015-03-30 14:43
#12

Minigrisar kan hålla sin form som liten, problemet är bara att ger man dom liite extra mat varje dag så kan de bli lika stora som en vanlig gris. Vilket kanske inte alltid är tanken ;) 

Imed att grisar är flockdjur så är det bäst att ha dem två eller flera, vi har två kastrerade hanar ihop nu, och det funkar utmärkt :)

[lottas-kaniner]
2015-03-31 10:56
#13

Sedan är det viktigt att du får tag i en uppfödare, som verkligen har minigris. Många har blivit lurade på det sättet, köpt en minigris, som i slutändan inte var någon minigris.

Annons:
mmois98
2015-03-31 21:20
#14

#13 haha ja det vet jag alltför många som har varit med om… En seriös uppfödare som vet vad hen snackar om ska man isåfall köpa av ja :)

Upp till toppen
Annons: