Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 1936 ggr
[JeanetteK]
2014-09-01 09:26

Lantdjur vecka 36

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måndag, ny vecka och ny månad. 

Igår hade vi vatten i källaren. Men i jämförelse med hur det var i Malmö, bara en timmes bilfärd härifrån, så var detta en bagatell. Mina tankar är hos alla som drabbats. ❤️

Idag skiner solen. Jag har lovat hunden en långpromenad. Sonen är hemma och rejält förkyld idag. Halva klassen ligger i feber och ont i halsen. 😕Mycket baciller i omlopp när skolan börjar. 

Vad hittar ni andra på idag?

Annons:
Saffran0Spice
2014-09-01 09:31
#1

Tagit fram sopsäckar - ska ta tag i den oundvikliga rensningen som kommer med flytten 🤦‍♂️ Lika bra att få den delen överstökad!

Fridaaaa
2014-09-01 09:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

#0 Hört om det i Malmö, fy sjutton, såg videos med någon buss som hade vatten nästan upp till taket osv.

Idag blir det skola 2 h, fast via datorn och sedan jobb ikväll 🙂
Firar 7 år tsm med sambon idag ❤️ Och farfar skulle fyllt 80 år idag❤️

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[JeanetteK]
2014-09-01 09:35
#3

#1 Helt rätt. Det blir bara jobbigare om man drar ut på det. Passa på att ha loppis nu! 😉

Maria29
2014-09-01 09:45
#4

#0 Inte roligt med översvämmning. 😕

#2 Söt japanteckning på kaninen. 

Idag kommer min mor på besök och jag ska till bilskolan och öva hur man backar i ett hörn på förra lektionen så backade jag in på parkeringsfickor. Teorin går dåligt men jag försöker och på tåget i morgon så kommer jag att läsa kan ju inte skylla på annat som behöver fixas eller ta en paus..  Men ska jag vara helt ärlig så skulle jag vilja ta middag redan nu för det dofta underbart från min kaningryta.

Grytan som jag har på spisen doftar så himla gott..

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Fridaaaa
2014-09-01 09:47
#5

#4 Tack! 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[JeanetteK]
2014-09-01 09:50
#6

#2 Vilken fin kanin! Grattis på er dag! 

#4 Förstår att teorin är tuff. Sonen tog ju nyligen moppekörkort och teorin var riktigt jobbig. Men sikta mot målet, snart kan du ta dig vart du vill på egen hand! Grytan ser god ut!

Annons:
Fridaaaa
2014-09-01 09:51
#7

#6 Tack! 🌺

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Leffe
2014-09-01 15:23
#8

#4 Kanin har jag aldrig ätit. Inte heller hare. Smakar det som annat vilt med lite sötaktig smak

[JeanetteK]
2014-09-01 15:27
#9

Jag har heller inte provat kanin eller hare. Min bror säger att kanin är helt underbart gott.

Maria29
2014-09-02 07:29
#10

#8 Kanin är jätte gott och man kan göra många olika goda rätter. Jag gör ofta fransk inspirerat eftersom de är duktiga på kanin. Lergryte stekt kanin är min mors favorit.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Denna kommentar har tagits bort.
[JeanetteK]
2014-09-02 08:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Tisdag idag. 

Maken gillar att röka kött. Hittills har vi testat att röka Lamm och rådjur. Det har blivit gudomligt gott! Nästa försök blir kycklingklubbor. På bilden nedan lammfiol. 

Idag ska jag leka i tvättstugan har jag tänkt. Man får passa på när det är fint väder och man kan hänga ut tvätt på tork. Har en massa lakan och handdukar som ligger efter alla besök. 

I slutet av veckan kläcks nya kycklingar så jag ska städa kycklingburen så den står klar.

Fridaaaa
2014-09-02 09:01
#13

Kanin tror jag inte att jag har ätit däremot hare, åh sjukt gott!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Gittan
2014-09-02 15:18
#14

Hare är gott.

Jag har inte tid vara snorig och febrig. Så är det bara. Vet ni att nu är jag snorig, ont i huvudet och feber.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


[JeanetteK]
2014-09-02 15:50
#15

#14 Krya på dig Gittan. Hopplöst när man verkligen inte har tid att bli sjuk. 🌺

[JeanetteK]
2014-09-03 09:02
#16

Onsdag idag. 

Solen skiner ute, men det är lite kallare ute. Det var bara 7 grader ute när jag vaknade. 🥶 

Idag har jag med avsikt bokat in en obokad dag i kalendern. Alltså en dag när jag bara ska vara hemma. Jobba och sköta djuren är ju självklart, men inga ärenden eller möten utanför hemmet. Planen är att få klart nere i tvättstugan efter översvämningen (nästan klar men inte helt) och sen jobba vidare på kaninburarna. Sonen är hemma från skolan och förkyld och maken jobbar hemifrån idag, så det blev ju extrabonus att ha hela flocken samlad! 🙂

Vad hittar ni andra på idag?

Saffran0Spice
2014-09-03 12:02
#17

Har varit på den lokala loppisen och fyndat på stort!
Lyckades få tag i en hundbur lagom stor till min lilla Rossi för 200:- (ord. 789:-)
Nu fattas bara körkort och bil till det så är det bara att köra 😃

[JeanetteK]
2014-09-03 12:40
#18

#17 Men grattis! Inte illa. Jag ska sälja på loppis på lördag så jag har rotat genom en massa grejer och fått ihop riktigt mycket saker.

Leffe
2014-09-03 12:42
#19

Idag blir det teve - ridsport och tennissport. Tur att US Open slutar på måndag. Det börjar bli jobbigt sitta uppe till fem på morgonen. Tolv timmars tennis per dygn.

[JeanetteK]
2014-09-03 12:45
#20

#19 Då har du vänt på dygnet helt nu! 🙂

Annons:
Saffran0Spice
2014-09-03 12:58
#21

#18 Tack - var lite bråk om vem som skulle bo buren - katten eller hunden 😂
Men de kom överens om att turas om 😉

Nej, min!

Min!

[JeanetteK]
2014-09-03 12:58
#22

#21 Hahaha, ja jag ser det! ❤️

Saffran0Spice
2014-09-03 14:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

#22 hahaha inget snack om saken, det blev kattens bur 😃

Leffe
2014-09-03 14:14
#24

#23 Katter har en otroligt egen vilja

Saffran0Spice
2014-09-03 14:17
#25

#24 hahaha ja verkligen, och denna lilla herre är en av de mest envisa katter jag träffat och ägt ^^
Det är som att ha katten Gustav och hunden Ådi här hemma hahaha

[JeanetteK]
2014-09-03 15:21
#26

#23 Bra gjort kisse! 👍😂

[JeanetteK]
2014-09-04 08:41
#27

Torsdag idag! Solen skiner och det ser otroligt härligt ut ute. 

Nere i källaren har det börjat pipa i äggkläckaren, ska ner och fota sen och visa. Två små kycklingar hittills. ❤️

Jag är med i en liten pysselgrupp som heter Återvändan. Det är för alla som är eftermiddagslediga. Vi pysslar och fikar och det som eventuellt råkar bli klart säljs på en bazar där pengarna går till ett barnhem i Indien. Varannan torsdag träffas vi och idag är det dags. Mycket trevligt faktiskt och jag som älskar att pyssla får en massa inspiration. 

Vi kommer delta i tävlingen ifokusfågeln för september. Jag hoppas att många av er vill vara med. Man bidrar med bilder på fåglar som har med sidan att göra - de kan vara egna fåglar, andras fåglar, ritade fåglar, virkade fåglar eller vad man nu hittar på. Det viktiga är att det är du som fotat/ritat/virkat eller vad du nu hittar på och att det har med sidan att göra. Bidragstråd och regler finns här

Vad hittar ni andra på idag?

Annons:
Fridaaaa
2014-09-04 08:59
#28

Idag blir det städdag. Ska möta upp min mamma i stan bara för hon ska upp till syrran så hon passerar ändå stan (för oss stan hehe), så ska skicka med en present upp till syrran som hon ska få för att hon är världens bästa syster ❤️

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[JeanetteK]
2014-09-04 09:07
#29

#28 Mysigt att ni har en så bra relation! ❤️

Fridaaaa
2014-09-04 09:09
#30

#29 När vi bodde hemma var det en hel del bråk osv men blev bättre när jag flyttade & sen då hon flyttade, då går man inte "Upp på" varandra osv 🙂❤️

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[JeanetteK]
2014-09-04 09:11
#31

#30 Så är det ju, nu har ni en annan relation! Jag och min pappa bråkade helt galet mycket när jag bodde hemma. När jag hade flyttat blev vi de allra bästa vänner. Det är skillnad när man inte bor ihop.

Fridaaaa
2014-09-04 09:14
#32

#31 Ja sånt kan göra mycket 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Gittan
2014-09-04 21:56
#33

Nu är det slut på kvällens ro. Nu kommer gubbarna här hemma ned till gillestugan, Tydligen är den tråkiga fotbollsmatchen slut.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Saffran0Spice
2014-09-05 08:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Torsdagen inleds med 2 grader utomhus!
Så det blev ullrock på hunden, dagen skall annars spenderas i lugnet hemma. Idag har vi inga planer och kommer nog behålla det så ^^
Kanske blir någon stickning dock, man kanske skulle göra en ullrock till sig själv =P

Annons:
[JeanetteK]
2014-09-05 10:01
#35

#33 Maken var bortrest igår kväll och sonen glömde bort matchen, så jag slapp se den! 😉

#34 Snygg tröja Rossi! 😘

[JeanetteK]
2014-09-05 10:01
#36

Fredag!!! Partajar

Strålande sol ute och varmt och skönt. Maken är i Stockholm så jag hade morgonrundan idag (han har morgonrundan och jag kvällsrundan :) ). Jag höll aldrig på att komma in för det var så mysigt ute! Bland annat har jag städat kycklingburen för ikväll blir det överflyttning av de nykläckta kycklingarna!! Ballong

I eftermiddag ska jag hem till en kompis som fyller 40 i dagarna. Hon tror inte att jag vet det så jag ska överraska henne med en present. GladSen till middagen kommer maken hem igen och vi har helg! Hjärta

Vad hittar ni på idag?

Cahira
2014-09-06 01:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Jag fick muskelavslappnande som inte är skadlig att ta dagligen som ska hjälpa mig somna. Jag får så ont när musklerna är stela på kvällen (och morgonen) och kan verkligen inte somna då. Så hoppas detta ska hjälpa mig somna.

Och jag kom hem och min älskade katt Leo haltade och armbågen var svullen. Inget var brutet eller verkade skadat på annat vis, verkar bara vara nån form av sträckning eller stukning eller liknande men jag bröt ihop och grät och grät. Jag förlorade mina sköldpaddor 18 september 2004, min första katt (Leo påminner mig enormt mycket om honom på många vis men ingen kan ersätta min älskade Garion) 18 september 2012 och kattungarna Zelda och Penny som jag försökte rädda genom att nappa dog 14 och 15 september 2013. 15 september var min första katts födelsedag och 16 är min födelsedag så all denna förlust så nära min födelsedag fick det att totalt brista för mig när jag såg Leo halta. Leo är så lik min Garion och det kändes som att jag skulle förlora honom all over again. Inte nog med det så förlorade jag min hund Ådi jag lämnade kvar i sverige i en olycka och fick avliva Leos adoptivmamma Frostbite nyligen så det blev verkligen ALL sorg jag burit inom mig som brast ut på en och samma gång.

Men vi tog in Leo inomhus så han inte tas av nåt rovdjur och han är så trött så trött. Han ligger på bordet där alla räkningar ligger samt på Mikes laptop och sover som en riktig törnrosa.

Var tvungen att filma mina älsklingar en kort snutt. Ettåriga Leo och hans halvsystrar Owatonna och Amy som kollar om deras vän är okej. De brukar leka ihop varje morgon så de är goda vänner. Skorna är på bordet för att Frodo stjäl dom annars. :)

Ursäkta novellen… september är en tung månad oftast.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2014-09-06 04:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Gjorde om en kryddhylla till en medicinhylla så jag har mer plats på mitt sängbord! Så nöjd!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2014-09-07 02:13
#39

Blev bilder på haflingern idag. :) Jag är 90% säker på att hennes namn blir Nugget :)

Jag vet, jag är konstig. 😂 Men det passar henne. 😛

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Leffe
2014-09-07 09:33
#40

Nugget har jag för mig att hästen hette i westernpocketserie som fanns i Sverige för många år sedan

[JeanetteK]
2014-09-07 09:39
#41

#37 Hoppas att nya medicinen hjälper dig. Tuffa perioder är så jobbiga. Hoppas Leo återhämtar sig nu. ❤️

#38 Praktisk hylla! Inte alls fel! 

#39 Håller med att Nugget ser ut att passa henne! 

#40 Tror du har rätt, det känns bekant.

Annons:
[JeanetteK]
2014-09-07 09:42
#42

Söndag idag. 

Gårdagen var helt full med saker att göra. Bland annat så fick vi klart alla kaninburarna! Jag kan nästan inte tro att det är sant, det har varit ett gigantiskt bygge. Alltså, nej inte egentligen, men för mig som har haft en lite värkig period så har det kostat på enormt. Men det är klart nu! Är så glad och nöjd. Ska fota massor och vis i bur-tråden sen. 

Idag har vi styckning här på gården, så det lär fylla det mesta av den här dagen.

Vad hittar ni på idag?

Saffran0Spice
2014-09-07 09:47
#43

#42 så roligt!
Ser fram emot alla bilder sedan =)
Blir det något extra gott i grytan idag då med styckning på schemat?

Här hemma tar vi det väldigt lugnt - vovven ar stukat tassen och matte har ont i ryggen lite synkat med detta. Får bli lugnt i soffan idag =)
Ska kolla efter ny stickning att göra hahaha

[JeanetteK]
2014-09-07 09:53
#44

#43 Vet inte vad det kan bli för mat idag. Ibland är man inte sugen på det man hållit på med hela dagen. Men vi får se! Senast vi hade styckning blev det pizza på kvällen. 😂😉 Krya på er båda två. Bilder och annat kommer! 😉

Cahira
2014-09-07 23:12
#45

Vi skulle ta det lugnt idag och då är det sån där dag där tusen och en saker trixar och strular. 🥵

Leo mår bättre, svullnaden har gått ned enormt. Piper blir bättre med, hon till och med hälsade på mig idag när jag kom in. :) Och Nugget verkar undvika mig med flit när jag kallar henne Nugget och slänger onda ögat på mig. 🤐 Askul! 😂

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: