Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 1119 ggr
[JeanetteK]
2014-08-13 08:56

Lantdjur 13 augusti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon! I morse visade termometern bara 11 grader. Jag tyckte dock att det kändes varmare än så. Men det är verkligen stor skillnad nu, mycket svalare och det känns att det är höst på gång. 

Jag sitter och googlar lite på kaninburs-byggen. Är sugen på att ev köpa några Gotlandskaniner. Blev inspirerad av Marias artikel om hennes kaniner. Nu när det börjar närma sig att ta in kaninerna så ska jag se till att deras boende blir lite bättre än förra året. För dom som inte var med förra hösten så fick vi en massa regn och kaninerna fick swimmingpool i sina hagar… så det blev lite snabbintagning av dom. Så de åkte in i en spilta med hagar och allt och så bodde de under vintern. Inga problem för dom men jag ockuperade en spilta i stallet som egentligen behövdes till annat. Men så blir det ibland när allt händer samtidigt. 🙂

Idag har jag och sonen lite utflyktsplaner. Han börjar nian på måndag så det är dags att fundera på om något behövs handlas eventuellt. Under denna sommar har han vuxit förbi maken och är nu nästan 1,90 lång… så jag kan tro att kläderna i garderoben inte direkt vuxit med honom. 

Vad hittar ni andra på idag?

Annons:
Cahira
2014-08-13 09:00
#1

Gud så mysig bild!

Vi upptäckte vad vi misstänker är ögoncancer på Angel så finns risk att vi inte får ha kvar henne länge till heller.. :( Känns som alldeles för många tråkigheter nu.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Saffran0Spice
2014-08-13 09:03
#2

#0 Fullt upp med andra ord då!
Hoppas du hittar några trevliga inspirerande byggen till hoppetossarna ^^

Sitter själv och funderar på ett par byggen - klätter/klösträd till katterna samt en bänk/hundkoja till vardagsrummet =)
Annars ska dagen ägnas åt att göra klart en beställning till en kompis - lh Collie-mössa! är nog uppe i ca 4000 rya knutar nu XD

[JeanetteK]
2014-08-13 09:03
#3

#1 Ja, jag älskar den bilden! Dom gillar varandra mina brudar! ❤️

Nä så sorgligt med Angel. 💔 Ibland blir det för mycket på en gång….😕

Saffran0Spice
2014-08-13 09:03
#4

#1 Usch då =(
Styrkekramar! 🌺

Cahira
2014-08-13 09:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Härlig bild på Angel förresten. ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2014-08-13 09:07
#6

#2 Du är verkligen otroligt duktig på det du gör! Och snabb som tusan. Är mycket imponerad av dina grejer. 🙂

#5 Superfin bild! ❤️

Annons:
Saffran0Spice
2014-08-13 09:28
#7

#6 Tack du, kul att du gillar dem =)

Maria29
2014-08-15 20:56
#8

#0 Vill du att  jag ska lägga upp bilder på några av mina kaninburar? Jag har byggt av pallkragar förutom de jag köpt (4fackare och 2fackare). 🙂

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

[JeanetteK]
2014-08-15 23:56
#9

#8 Jaaaa! Gärna:)

Upp till toppen
Annons: