Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 755 ggr
[JeanetteK]
8/7/14, 9:28 AM

Lantdjur 7 augusti

Redan torsdag. Min första jobbevecka springer iväg. 🙂

Ikväll kommer svärföräldrarna på besök. Sonen och jag ska upp i gästlägenheten och fixa i ordning så det är klart när dom kommer. Det var ett tag sen vi träffades så det ska bli jätteroligt. 

I övrigt en hel del jobb och sen fix med djuren så klart. Walter (baggen) fick flytta från korna över till sina tackor igår. Det var som att dom aldrig varit ifrån varandra. ❤️

Vad har ni andra för er idag?

Annons:
Maria29
8/7/14, 1:36 PM
#1

Jag tar det lite lugnt (låter som om jag bara tar det lugnt nuförtiden) eftersom jag har migrän. Ska försöka samla mig i kväll och såga upp ett störe hål på gaveln till loftet så att jag får plats med mera hö och kan ta hand om katterna som bor där uppe. Mera djur betyder ju mera hö och behov av mera yta för förvaring.  Måste ta försöka fylla min postkasse så att jag kommer ihåg att ta med mig den nästa vecka när jag ska till mjölby. :)

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

[JeanetteK]
8/7/14, 1:43 PM
#2

Jag tycker inte att det låter som du tar det lugnt. Jag tycker du har fullt upp hela tiden. Så det är bra att du tar det lugnt ibland. Inte kul med migrän. Hoppas den ger med sig. ❤️

Maria29
8/7/14, 9:15 PM
#3

#2 ❤️ Tack! Jag ska snart gå mitt sista varv till djuren jag har tagit smärtstillande men jag fick upp ett hål i väggen så att stallisarna och mera hö går in. Tiden går för fort och jag inser att jag inte kommer hinna med allt det här året, men det kommer ju en ny vår snart igen. 🙂

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

[JeanetteK]
8/7/14, 11:08 PM
#4

Ja du tänk om dygnet hade fler timmar. :) Mycket man vill hinna med.

Cahira
8/8/14, 3:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Idag var bästa dagen på länge!

Jag har ju haft enorma strul med min fibro och har fått vara glad om jag klarar av mer än mina morgonsysslor, dvs släppa ut hundarna, byta vatten åt dom och katterna samt fylla på mat och sedan släppa in dom igen. Jag försöker alltid gå ut och mata katterna, jag är galet nära att tämja en av de skyggare katterna, har börjat kunna ta i hennes päls korta stunder. Men efter morgonsysslorna kändes det som ännu en dag där jag inte klarar mer. Jag ville cykla med hundarna men tänkte att om jag gör det får jag mer ont sen. Men vädret var så fint att jag tänkte att det är värt det så jag gjorde det. 

Och solen gjorde underverk! Jag kunde ta ut Apache en hel timme ochpå vandra och träna honom, sedan fixade jag kranen i köket som hade tappat styrkan av kalkbeläggningar. Jag hällde äppelcidervinäger i en påse och tejpade fast så det fick dra sig. Jag märkte att Frodo var inte trött ännu efter cykelturen heller så han fick en promenad han med på typ 40 minuter. Han ÄLSKADE det! Bra följsamhetsträning. :) Jag kom hem trött i alla muskler i kroppen och drypande i svett. Jag minns inte sist jag kunde pressa mig så mycket förr utan att gråta i värk efteråt. Och det var nog skönaste duschen i mitt liv. :) 

Mike kom hem med burritos åt mig och då kom jag på att jag hade inte tagit något smärtstillande ännu! 😮 Känns som ett personligt rekord. :) 

Nu sitter jag och designar en sele åt Frodo som jag tänkt sy när jag har alla detaljer planerade. :) Ryggen värker men långt ifrån så mycket som jag kunnat tro. Men det lär kännas desto mer imorgon skulle jag tro. Totally worth it. :) Varit så frustrerad av att inte kunna göra något på så lång tid att jag behövde denna motion både fysiskt och mentalt. 

Här är en bild från idag på Frodos frihetglädje. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
8/8/14, 9:24 AM
#6

#5 Vilken bild! Förstår att du tycker att det är värt det. Man inser inte hur mycket det är värt att må bra förrän man plötsligt inte gör det längre. 🤗❤️

Annons:
Cahira
8/9/14, 2:57 AM
#7

Precis så 🤗❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: