Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 634 ggr
[JeanetteK]
2014-06-30 09:28

Lantdjur 30 juni

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sista dagen i juni! 

Igår var vi till en gårdsbutik en bit härifrån. Där hade de lite grisar som vi så klart måste kika på! Gammel-galten hade imponerande betar. Jag antar att de är blandningar. Ungarna ser ut som Linderödare nästan, men inte helt. De vuxna är också rätt mycket mindre än våra vuxna grisar. Jättemysiga och sociala var dom. Jag blev extra förtjust i gammel-galten. ❤️

Vad hittar ni på idag? För mig blir det lite jobb, lite handling, en tur till sjukgymnasten och förhoppningsvis något roligt också. 😉

Annons:
Leffe
2014-06-30 11:14
#1

Jag är hemma och väntar på den nya syrgasen. Ska ju bli av med de otympliga syrgasbomberna och få flytande syrgas istället. Den stora "tunnan" ska komma idag

[JeanetteK]
2014-06-30 11:22
#2

Hur funkar det med flytande syrgas? Hur har du med dig den om du ska ut? I mindre tuber då eller hur får du det med dig?

Leffe
2014-06-30 11:27
#3

Bomberna jag har nu är stora tunga saker på cirka fem kilo stycket och räcker fem timmar vardera. Har två "ryggsäckar" bakom rullstolen så jag har ingen plats för matvaror och sådant. Måste beställas nya varje gång de tar slut. Den flytande syrgasen kommer i en stor "tunna" som bytts var 14:e dag. Till den tar man en liten behållare som väger två kilo och fyller från den stora helt själv. Det bildas frost vid påfyllningsskarven så där ska man inte ta för då kan man få frysskador under påfyllningen. Sedan hänger man den lilla behållaren på axeln med axelrem precis som damers handväskor. Den lilla behållaren räcker hela 14 timmar.

[JeanetteK]
2014-06-30 11:31
#4

Men så smart! Det måste ju bli en jättestor förbättring. Vad härligt när det går att förenkla sånt där! Det bör ju ge dig mycket mer rörelsefrihet. 🙂

Leffe
2014-06-30 11:33
#5

Jo. Jag får det just av den anledningen att jag är ute mycket. Har tilöl och med beställt tågbiljett till torsdag för en dagsresa upp till Hudiksvall med elstolen med på tåget.

[JeanetteK]
2014-06-30 11:34
#6

Vad glad jag blir för din skull! 🎈

Annons:
Maria29
2014-06-30 15:04
#7

Min mor kommer ner idag för att stanna några dagar vilket kommer att bli trevligt, vi ska försöka hålla oss till finska under hela besöket vilket kommer att bli spännande eftersom jag nästan aldrig pratar språket nu för tiden (inte hon heller för den delen).. 😂 Kom just på att jag inte tagit tänkt på vad jag ska laga för mat åt henne när hon kommer fram efter ha åkt buss i 6 timmar (hon bor i Nynäshamn så det är en bit utanför stockholm).. Hittade en björksopp när jag var ute med getterna på promenad vid ån.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

[JeanetteK]
2014-06-30 15:06
#8

#7 Roligt att din mor kommer. Tror du djuren förstår dig om du plötsligt pratar finska?😉😂

Hur är det med din hund förresten? Mår han bra igen?

Maria29
2014-06-30 15:18
#9

#8 Om Albert hade levt (somnade in förra året) så hade han fattat, hade för skoj skull tränat honom i lydnad på båda språken.  Får se om det går att valla in getterna med finska..  😂 

Benito har gått ner i vikt men jag håller tummarna att blodproven som tas i morgon ger ett positivt besked.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

[JeanetteK]
2014-06-30 17:04
#10

#10 Ha ha, jag det blir spännande. Du får berätta hur det gick sen! 

Apropå olika språk. Han vi köpte fåren av har vallhundar. Den ena kunde svenska kommandon och den andra engelska kommandon. Det var otroligt kul att se vad dom lystrade på och hur de jobbade tillsammans. 

Då håller jag tummarna i morgon för provsvaren. 🤗

Cahira
2014-06-30 20:28
#11

Jag sitter och vantar pa att det ska bli torsdag sa jag kan ga till lakare.. Har sa ruskigt ont. 😢

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Leffe
2014-06-30 21:14
#12

Idag fick jag hem den flytande syrgasen. Det är ju en stor tunna av metall. I morgon kommer en instruktör

[JeanetteK]
2014-06-30 21:34
#13

#11Men stackare. :( Är du så dålig. Kan du inte få komma tidigare? ♥♥

Annons:
Cahira
2014-06-30 21:52
#14

#13 Jo de bokade just om oss till onsdag. Ibland har man tur. *ler lite*

Ja jag har sa ont. Jag har inte kunnat ata pa hela veckan for att jag mar illa av smarta. Kanns som hela ryggen brinner, kan inte sova och huvudet sprangs. Armar och ben domnar och magen gor uppror. Min kropp mar motsatsen till bra och jag vet inte varfor.. 

Hoppas jag inte blir inlagd.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2014-07-01 11:05
#15

#14 Det låter inte alls bra. Kanske läge att åka in akut? Ska du orka vänta ända till imorgon… Stora styrkekramar. 🤗❤️

Leffe
2014-07-01 11:30
Upp till toppen
Annons: