Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 742 ggr
Maria29
2014-06-12 12:54

Lantdjur 12 juni

Det har varit några tunga dagar här på gården men sakta men säkert börjar det bli ljuare även om jag inte vågar hoppas på förmycket. Benitos framben och bröstkorg är fylda av vätskan som enligt vet försöker hitta någonstans att ta vägen. Huggormarna på Sandbacken får gärna flytta. En liten liten hemlighet som började planeras för idag är gäss självklart genbanks har kontaktat en uppfödare i Dalarna men det återstår att se vad som händer.

En av mina vänner som fött upp en av mina mellerudskaniner och mina Ankor hade köpt två gässlingar och jag blev så himla sugen. Nu är det ju så att vi som håller på med genbankande är en grupp entusiaster som hela tiden försöker få flera att bevara så det är ju inte konstigt att hon tipsade mig om flera att kontakta. Idag är jag genbank för 4raser men blir det gäss så blir det 5raser (vilket är en fin siffra).. 😉

Vad hittar ni andra på?

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Annons:
[JeanetteK]
2014-06-12 13:08
#1

Ja ormar är inte så kul att ha nära när man har katter och hundar. Hoppas han återhämtar sig fina Benito.

Gäss verkar jättekul, det har vi också funderat på! Men jag tror det blir Kalkoner först här. Kul att du genbankar. Våra grisar är med i genbank. Ett bra sätt att bevara raser. Ser fram emot bilder om/när du får hem gäss! 😉

Idag har jag varit ute och rensat lite igen. Jag ligger extremt långt efter i min trädgårdsskötsel, men jag försöker ignorera det och ta en sak i taget. En skottkärra ogräs in till grisarna blev det i alla fall, så då vet jag att jag i alla fall har en skottkärra mindre ogräs i just den rabatten! 😂

Sen har jag hittat min knapp-burk. Nu har jag fått för mig att jag ska göra en tavla… får se hur det blir! 🙂

Leffe
2014-06-12 20:04
#2

Jag har åter varit på Skansen och nusitter jag och väntar på fotbolls-VM. Visentarna hade fått tillökning. Kalven var ute idag för första gången

Cahira
2014-06-13 06:01
#3

Jag spenderade dagen med att stada i det gamla honshuset. Stadar lite varje dag sa de skygga mammorna inte blir nervosa och flyttar ungarna men fixar sa omradet ar rent och sakert for vaxande ungar. De ar tre veckor nu sa ar hog tid att fixa ihop det!

Mammorna har borjat mota mig i dorren nar jag kommer med maten. De ar fortfarande jatteskygga men framsteg ar alltid kul. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: