Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 1055 ggr
Maria29
2014-06-05 10:07

Lantdjur 5 juni

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det regnar och mina vattentunnor svämar över, visst är det underbart. 🙂 Idag ska jag jobba inne en plats som ofta försummas när det är så mycket att göra där ute. Sen ska jag försöka att ta det lugnt förhoppningsvis kommer ingen på besök idag men man vet aldrig. 

Vad ska ni andra hitta på?

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Annons:
[JeanetteK]
2014-06-05 11:40
#1

Åh, det måste vara din bin är på bilden? 😍

Jag har varit iväg på en liten tjejresa! Vi åkte igår eftermiddag till en mysig kursgård här i närheten. Vi sov över och jag har precis kommit hem. Vi har pysslat lite, ätit massor och babblat mååånga timmar! Hur mysigt som helst.

Ska ut och kolla läget ute bland djuren och se vad som behöver göras. Lite märklig känsla när man dimper ner i "verkligenheten" så här mitt på dagen! Mycket välbehövligt med en paus ibland.

Maria29
2014-06-05 11:58
#2

Det är bin och de är äntligen här de går i min gamla vinterhage (där jag haft getter) tillsammans med mina Ankor. 🙂

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Leffe
2014-06-05 14:13
#3

Här är det bara grått och mulet

Cahira
2014-06-05 15:32
#4

Tjurförsäljning här kommer jag!

Utan kamera. Jag har kamerasemester idag. *S*

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2014-06-05 15:37
#5

Lycka till nu Cahira!!

Cahira
2014-06-05 23:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Åh så utmattad jag är. Det är alltid enormt tröttande för huvudet att höra på auktionärer här i USA. Så enormt jobbigt sätt dom pratar på. 

Vissa tjurar var jättesmala, vissa hade failat deras "little swimmers" test och sen fanns det några som var drop dead gorgeous. Nu vet vi vart vi ligger iallafall i värde på våra ungefär och vad marknaden ligger på. :)

Har även gjort upp en plan nu för närmaste åren hur vi ska göra med tjurarna. Diablo ska gå hos oss till i höst och då säljas, då köper vi in en ny som kastar små kalvar så vi slipper samma he-e som vi hade med kvigorna i år och använder Elmo fullt ut i ca 2 år till. Vi har speciella planer för den vi köper nu efter Diablo men vad den planen är får ni se sen. 🤫 Den tjuren kommer inte behållas länge just för att det är en speciell plan, så ca 1 år eller två. Sen säljs han och vi köper en ny som är mer det gamla vanliga och året efter är Elmo klar hos oss och han säljs därefter och får en ersättare. Eftersom vi har så många så behövs det nästan två, speciellt om ena blir halt eller liknande. Och jag vill ha åldersskillnad på dom så dom inte bråkar om rang. Om ena är större så brukar dom fatta vem som är starkast utan gräl. Och genom att behålla specialtjuren kortare tid så behöver vi inte slänga ut en stor klumpsumma samma år och få hem två nya samtidigt utan det blir lite lättare rangordning och ekonomisk planering. 

Krångel krångel, men detta kommer bli så otroligt bra! Är jättepeppad över denna plan!

Här är en bild från auktionen.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
[JeanetteK]
2014-06-06 09:27
#7

Det låter som en hel vetenskap! Det krävs planering för djuren helt klart. Fin bild!

Cahira
2014-06-06 23:05
#8

#7 Haha jag är naturligt en planerare och älskar att försöka planera ut den optimalaste planen, gärna många år framåt. Vi har fått några dåliga höfter som gjort att vi får sälja fler o fler kor så genom att planera såhär så hoppas jag att undvika detta i framtiden. Försöka välja bra linjer osv. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: