Annons:
Etiketteråsnorkaniner
Läst 1520 ggr
[JeanetteK]
5/30/14, 10:12 AM

Kaninfunderingar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag funderar jag på mina kaniner. De ska få nya hagar ute och även nya bon inne till hösten.

När det gäller deras utehagar så vill jag att de ska ha stor yta och att de slipper galler/nät i botten utan skuttar direkt på marken. Mario är inte särskilt rymningsbenägen men de övriga två både gräver och skuttar högt. 🙂Ni andra som har kaniner ute - har ni grävt ner nät eller hur har ni löst detta?

När det gäller deras innebon så skulle jag vilja ha en utdragbar botten så man skulle kunna göra rent lätt. Har inte klurat ut riktigt hur jag ska göra än. Ska googla runt lite och se vad jag kan hitta för lösningar. Hur har ni andra det för era "stallkaniner".

På bilder är Twist som myser.

Annons:
[AnimalLover1]
5/30/14, 10:20 AM
#1

Nope, har aldrig haft nätbotten till min kanin och hon haraldrig grävt, eller jo bara när hon är brunstig, då grävde hon gångar under marken, och ut utanför gallret under jorden men hon grävde aldrig upp så hon ville inte rymma :) Min nya kanin är inte heller särskilt rymningsbenägen så behöver fortfarande inget nätbotten :)

[JeanetteK]
5/30/14, 10:23 AM
#2

Okej vad bra! Är dom i hagen hela tiden eller är de instängda på natten?

[AnimalLover1]
5/30/14, 10:32 AM
#3

#2 De är instängda på natten, fast vi har inte en "riktig" kaninbur, vår är lite udda, den är direkt på marken utan nät även då men det funkar faktiskt lika bra, men den är halvt isolerad.

[JeanetteK]
5/30/14, 10:35 AM
#4

Låter inte dumt! Mysigt för dom. ❤️

Magi-cat
6/1/14, 11:47 AM
#5

Jag hade kaniner som var ute under sommarsäsongen. De hade skydd att skutta in i. Ibland skuttade de hem, till uthuset, när det blev för varmt ute. Eller så grävde en mysig grop i en rabatt.

Det började med att vi gjorde en trevlig inhägnad åt dem, men de hoppade över eller grävde sig ut så vi gav upp. :-)

De sprang aldrig bort. Men på natten fick de förstås vara inne i säkerhet.

Det var jättemysigt att titta på dem och deras förehavanden…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[JeanetteK]
6/1/14, 12:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Igår flyttade vi ut kaninerna! Vi bestämde oss för att de får gå ut i sina mindre hagar nu och så fixar vi lite större när vi har tid. Nu får de vara ute i alla fall. Det blev jätteglada!

Mario bor till vänster och Mimmi och Twist bor till höger.

Annons:
[JeanetteK]
6/1/14, 12:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Mimmi

[JeanetteK]
6/1/14, 12:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Twist

[JeanetteK]
6/1/14, 12:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Mario

[JeanetteK]
6/1/14, 12:06 PM
#10

Det känns jätteskönt att dom är ute. Allt rengjort, alla klor klippta och dom slipper halvdunklet inne i stallet. Det blev väldigt ödsligt där inne när alla andra djur flyttade ut. Höns, Katter. Ankor och hunden tyckte att det var mycket spännande att de kom ut! 🙂

Magi-cat
6/1/14, 12:12 PM
#11

Vilka sötingar!😍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[JeanetteK]
6/1/14, 12:15 PM
#12

#11 Tack! Jag gillar dom jättemycket! Det är omplaceringar alla tre. Jag är så glad att det funkar och att de gillar oss och varandra! Jag skulle gärna ha det så som du beskriver i #5, men jag törs inte riktigt. Mario tror jag skulle stanna i närheten men de andra två är jag mer osäker på. Men det låter hur mysigt som helst! 😍

Cahira
6/4/14, 3:52 AM
#13

Åh vad mysigt!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Upp till toppen
Annons: