Annons:
Etikettdjurskydd
Läst 1280 ggr
[JeanetteK]
5/27/14, 9:01 AM

Föl misshandlat till döds

I Stadsparken i Jönköping hittades det lilla fölet misshandlat och svårt skadat. Det dog sedan av sina skador. Hur kan det finnas så elaka människor som ger sig på ett litet föl. Hur tycker ni att man ska komma till rätta med våld mot djur? Övervakningskameror? Högre straff?

Länk till Aftonbladet finns här.

Annons:
zezagena
5/27/14, 9:16 AM
#1

Hemskt trist o förfärlig handling 😡 Kan det finnas frivilliga i Jönköping som kan gå vakt nattetid? Tydligen har ju andra djur tidigare oxå råkat illa ut ( lamm). Mänskor är inte lätta att förstå sej på..

Var inte mamman hos sitt föl i samma hage o borde väl normalt ha försvarat det? Finns hus/bostäder i närheten, vittnen kanske..

Magi-cat
5/27/14, 9:16 AM
#2

Det är så ofattbart och fruktansvärt! Kan inte sluta tänka på det….:'(


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[JeanetteK]
5/27/14, 2:32 PM
#3

#1 Det är ju en tanke att ha vakter ett tag framöver. Det tror jag många skulle ställa upp på. Hoppas att dom hittar den skyldige snabbt så inga fler hinner bli skadade.

#2 Ja, eller hur. Jag känner likadant. 😕

Cahira
5/28/14, 2:42 AM
#4

Att ge sig på ett föl är obegripligt för mig. Jag fattar inte vad för typ av människa som gör sånt här.

Samma de gånger det varit folk lösa som skär sönder hästars privata delar som dyker upp nu och då. :/

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
5/28/14, 8:06 AM
#5

#4 Usch ja, vi hade en häst här i närheten som blev skuren. Inte så allvarligt som övriga man läst om så man tror att det var en som härmade brottet. Obehagligt att man kan läsa sånt och sen bli sugen på att testa själv. Jag är glad att vi har hund och djuren på nära håll. Jag går ändå rundor ofta för att kolla till dom.

Cahira
5/28/14, 8:13 AM
#6

#5 Huuu!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Upp till toppen
Annons: