Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 1336 ggr
[JeanetteK]
2014-05-27 08:51

Lantdjur 27 maj

Idag på morgonen har jag varit och lämnat in bilen på verkstad. Det ska bli skönt att få den fixad men det lär inte vara gratis… Men bor man lite utanför samhället som jag gör så behöver man en fungerande bil.

Lite svalare är det idag, men sol och fint.

Vad hittar ni på idag?

Annons:
Leffe
2014-05-27 10:52
#1

Här är det mulet så jag tror elrullstolen får vila idag

Kjelle
2014-05-27 11:21
#2

Ena datorn är paj hemma. Får ha den andra en liten stund för sedan ska sambon ha den. Jag får sedan ha den hela kvällen för mig själv istället. Vädret är omväxlande och inte så varmt


Maria29
2014-05-27 12:34
#3

Håller på att fixa här hemma för i helgen kommer det folk som ska hyra Höns över sommaren. Det är första gången jag hyr ut Höns så jag måste fråga runt vad folk brukar ta.. Jag sitter och dricker kaffe just nu men jag måste ut och mocka om en stund försöker hinna ikapp allt som ligger efter, jag har ju inte kunnat göra allt jag velat när det var 34grader. Smyg tittar lite på sidor med angoragetter en dröm jag börjat ha, har ju redan SE för Getter och deras Ull skulle jag ju kunna förvandla till sockor.. Tänk vad roligt det skulle se ut med mjölkgetter och två ulligagetter i samma flock.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

[JeanetteK]
2014-05-27 14:24
#4

#2 Tur att ni kan turas om, just datorn kan man lätt bli osams om annars! Vet jag av egen erfarenhet då min var trasig… 😇😂

#3 Hur många Höns ska du hyra ut? Vilken jättebra idé om man vill testa att ha Höns eller kanske bor på landet över sommaren! 👍
Har ni så varmt! Jösses! 🤦‍♂️
Ha ha, det hade varit en söt getflock. Kanske köttgetter också på en gång?😉 Det har maken varit och kikat på och är lite sugen på att skaffa så småningom.

Maria29
2014-05-27 14:49
#5

#4 Jag vet inte hur många hönor (och kyklingar) de vill ha men jag har ju en del som jag hade tänkt ta till hönsmarknad i Tranås men alla sett att få in pengar är ju bra. Man får vara kreativ när man bor på landet.. ;) Jag ser mina småbockar som slaktdjur kan ju inte har hur många som helst, 5ha är förmycket utrymme att leka på har jag kommit på man får så himla många idéer..

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

[JeanetteK]
2014-05-27 15:06
#6

#5 Jag förstår dig. Man kan inte ha hur mycket som helst. Det är samma här. Man vill mycket men man måste begränsa sig ibland.

Annons:
Cahira
2014-05-28 02:52
#7

Jag har stressat för mycket på sistonde så jag hade en panikattack igår… rejäl en. 

Så idag har varit en dålig dag för mig, men är gladare sedan vi fick hem ett kort i brevlådan som säger att jag nu kan lagligen jobba i USA. :) En milstolpe i att bli medborgare! 

Jag var dessutom nöjd med fotot på kortet och jag kan använda det som ID! *segerdans*

Och som pricken över I:et så kom en Tshirt jag beställde som säger I may live in America but I'm made in Sweden :) (jag må bo i amerika men jag är gjord i sverige)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2014-05-28 08:00
#8

#7 Det är svårt att lyssna på kroppen. Det blir tyvärr lätt att man lyssnar i efterhand… Hoppas du har möjlighet att vila nu. 🤗 Härligt med jobb-tillstånd och jag älskar texten på tröjan! Den skulle jag också haft om jag bodde i Amerika! 👍

Cahira
2014-05-28 08:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

#8 Ja jag försöker vila men det är så svårt när man har massa djur som behöver en och som är så söta. 

Var tvungen att ta en bild tidigare ikväll för att visa mina vänner och familj :) Svartade ur uppgifterna på kortet för att inte lägga ut det på nätet så nu kan jag visa er. :) 

Verkligen älskar tröjan. :D

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Leffe
2014-05-28 11:29
Cahira
2014-05-29 04:47
#11

Tack :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: