Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 695 ggr
[JeanetteK]
2014-05-05 11:10

Lantdjur 5 maj

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hoppas ni andra har haft några sköna lediga dagar nu under Valborgshelgen! Vi har haft en produktiv helg på Månskensfarmen där vi har fått fåren klippta, haft vårt stora Kosläpp (två kor…), sålt lite grisar och en massa annat.

Det känns alltid så skönt när man har fått gjort en massa saker man kan pricka av på sin to-do-lista. 🙂

Annons:
Leffe
2014-05-05 12:01
#1

Härligt

Solen skiner, men misstänker den bedrar. Tror det är kyligt. Ska snart ut och kolla

[JeanetteK]
2014-05-05 15:24
#2

#1 Ja det är rätt kyligt. Men härligt när solen skiner i alla fall! Tyckte mig höra att värmen kommer tillbaka i veckan nu. Hoppas jag hörde rätt! 🙂

Vattnadal
2014-05-05 15:35
#3

Vi försökte avvänja våra 2 Lamm som dricker ur lammbaren, men det gick inte. Troligen äter de inte tillräckligt av gräs och säd än, så vi köpte en till säck pontus. Myste lite extra i hagen med dem, så härligt med 10 Lamm som skuttar kring och gärna klättrar lite på en

Hönsen gillar inte dåligt väder, sitter och trycker och väntar på att solen ska nå dem.

Solen skiner, men det blåser så ingen direkt värme. Skönt på prommisen, och svider mindre att sitta på kontoret på Draghundcenter med bokföring, när jag vet att det inte är så skönt som det ser ut ute.

Hoppas det är fint ikväll, då jag har vardagslydnadskurs efter att jag stängt.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Upp till toppen
Annons: