Annons:
Etikettvilt
Läst 3911 ggr
-Cissi-
4/11/14, 7:40 PM

Fasaner.

Nu vet jag att fasaner inte är ett lantdjur men tänkte kolla med er ändå då ni värkar smarta här inne.

När jag gick på jordbruks gymnasium så hade dom köpt fasan ägg från nån. Dom kläckte dom i en äggkläcknings maskin och tog hand om dom tills dom var stora nog att släppas ut. Sen sprang dom runt skolan och höll sej i närheten. (Antagligen för att dom fortfarande blev utfodrade)

(Vet inte om det var meningen att dom skulle jaga dom sen eller inte, men tyckte mej höra nått om det)

Skulle man som privat person kunna göra nått liknande? Får man ens föda upp ett vilt djur och sen släppa ut dom? skulle man kunna ha nån "tam" fasan med typ Höns eller blir är dom för vilda för att det skulle kunna gå?

(Skriver detta på Höns iFokus med)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Annons:
Cahira
4/11/14, 8:16 PM
#1

Finns fasanarter som folk har tama verkar det som. Smådrömmer om att äga en liten flock guldfasaner. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

-Cissi-
4/12/14, 2:56 PM
#2

Dom var ju inte dumma :) mycket intressant detta :P

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Cahira
4/12/14, 10:22 PM
#3

Ja jag såg några guldfasaner på ett veterinärprogram och blev SÅ förälskad!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Mantissa
4/13/14, 9:10 AM
#4

I sverige är det specialklubben för prydnadsfjäderfä som man kan vända sig till för att få tag i uppfödare (http://www.prydnadsfjaderfa.se/). Tänk på att guldfasaner är hägnfåglar som lätt blir förvildade om de får å lösa.

-Cissi-
4/13/14, 9:27 AM
#5

#4 Tack så mycket :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Upp till toppen
Annons: