Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 664 ggr
[JeanetteK]
2/28/14, 10:02 AM

Lantdjur 28 februari

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God förmiddag go vänner! Idag när jag kom in för att mata lammen så stod mamma-får upp! Det är verkligen ett mirakel, för jag tror att hon kommer att återhämta sig! Jag är så glad! Började nästan gråta när jag såg henne! ❤️

Våra fyra ung-grisar stod på parad i morse och ville ha frukost. Annars brukar dom var morgontrötta och dra benen efter sig. Så här gott var det med frukost idag! 🙂

Vad gör ni andra idag?

Annons:
Maria29
2/28/14, 10:51 AM
#1

Idag borde jag fylla ut gånnagarna med trasiga tegelpannor från taket (bytte hela i december) och detska jag men jag känner mig lite trögstartad idag. Djuren har fått mat och vatten men egentligen har jag itne lust med någonting, tyvärr måste jag skärpa mig och få saker gjorda det finn en lång lista som bara växer. Jag ha ju några hundra meter stängsel som borde upp också förutom alla pålar som måste ner. Att vara lat och bo på landet går inte så värst bra fast det kommer att bli så fint när getterna kan gå ner till ån och och titta över till grannen som har får. Nu ska jag inte bli sådan men ibland blir jag små sugen på får men tröstar mig med att jag inte har en sådan fastighet.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Cahira
2/28/14, 9:25 PM
#2

#0 Gud vilken LJUVLIG bild! 😍 Hejja tackan! ✨

De varnar för ännu fler snöstormar och ju mer tiden går desto mer nervös blir jag. Våra plogkanter är redan 2 meter höga på sina ställen och vi kan börja få kalvar om 3 veckor redan. Om kylan fortsätter såhär finns risk att Marble (den äldsta röd/vita och Maybellines mamma) inte klarar sig! 😭

Opossumen som vi hjälpt att mata klarade sig inte. Vinterns extrema kyla vägrar verkligen ge med sig. Vi har inte sett några Kalkoner eller fasaner i år heller vilket är alarmerande. Har inte sett vildkaninerna på flera månader heller. 

Idag fyller Mikes dotter 35 år så han är och har lunch med henne nu. Jag har fått hem min beställning av paracord och ska försöka mig på att binda ihop nåt under helgen. Ska även ta tassavtryck på hundarna för framtida tatuering. :) 

Om markfrosten sjunker 60 cm till kommer våra ledningar frysa. Då är vi i trubbel.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
3/1/14, 7:32 AM
#3

#1 Man måste få ta det lugnt ibland också. Men jag vet precis hur du känner. Listan på saker att göra har en förmåga att bli allt längre. #2 Men jösses cahira…. nu måste det väl få bli lite varmare hos er. Jag håller tummar och tår gör er och djuren. ♡

Upp till toppen
Annons: