Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 1113 ggr
Maria29
2/19/14, 9:59 AM

Lantdjur 19/2

Idag blir det en anorlunda dag här hemma eftersom Anticimex kommer för att hjälpa mig med mina råttor.. Mitt problem har blivit lite förstort jag har förlorat 4vaktlar på völdigt kort tid. Det känns ändå possitivt att jag har stallkatter som hjälper till att minimera bestånden och längre fram kommer ju katterna att hålla dem nere. Det är inte alltid lätt att bo på landet men man får ta det onda med det goda. Jag har så många planer inför våren och sommaren det kommer nog att komma flera djur (förutom dem jag har låtit para) det känns lite oundvikligt med 5ha att leka med..

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Annons:
Mantissa
2/19/14, 10:22 AM
#1

Tar katterna dina råttor? Här har jag bara möss som tur är så de låter djuren va, men ställer till det i foderkammaren :P

Maria29
2/19/14, 11:21 AM
#2

Jo men mina byggnader är från 1700-1800talet förutom mitt boningshus som är ombyggt 1930. Jag ska testa med elfälla de kommer att bli grillade eftersom det inte går att sätta ut råttgift. Katterna tar en del men inte allt. Det känns mycket lättare nu när Anticimex varit här..

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

[JeanetteK]
2/24/14, 3:54 PM
#3

Hur har det gått, har du fått tag på några råttor? Jag har hört att de kan ställa till det rejält i Hönshus.. Här har vi bara möss tack och lov. Tycker råttor är mycket obehagliga. Hoppas det har gått bra för dig.

Maria29
2/25/14, 9:08 AM
#4

Jag ska få hem en maskin från Anticimex som är avsed för gårdar/livsmedelsindustrin (finns med andra ord en mening med att ha SEnr) som kommer stå inne i hönsgården och eftersom den är high-tec så kommer jag även få hem tekninker 2ggr pr år som sköter den.. Jisses den ligger på 4600 ex moms och sedan ska jag få hem någon sorts rör med vaxkaka som råtterna ska knapra i sig men inte mina djur lär dö av. Vi kommer gå aggresivt fram för som läget är nu förlorar jag pengar varje gång råttorna dödar mina tamdjur.. Möss har jag i väggarna och dem kan jag leva med eftersom skogsmössen bara är inne på vintern (och skulle de komma ut så tar katterna dem). Jag känner mig mera positiv nu när jag haft mitt andra besök från Anticimex och att det var en man med egen gård som vet hur livet ser ut gör mig lättare till mods. Det börjar bli vår på gården och som det ser ut så kommer mina kycklingar inte riskera livet när de flyttar ut

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

[JeanetteK]
2/25/14, 9:27 AM
#5

Vad skönt att höra. Då håller vi tummarna för att detta funkar. Det är verkligen skönt när man får hjälp av någon som verkligen vet vad som pratar om. Det är guld värt. 🙂

Upp till toppen
Annons: