Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 804 ggr
[JeanetteK]
2014-01-04 11:44

Lantdjur 4 januari

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sol och varmt är det här i Skåne. Det är som att vintern glömt bort att komma hit. För min del gör det ingenting… 😇

Vad har ni för er denna härliga lördag?

Annons:
Leffe
2014-01-04 11:45
#1

Det är sjukt. Här går man upp i ottan och det helt utan anledning. Katterna bara tittade på mig när jag gick upp för att sedan somna om igen.

Sköt om er

[JeanetteK]
2014-01-04 12:45
#2

Haha, ja katter är bra på att sova, så jag kan tänka mig att dom undrade vad du höll på med! 😃Hoppas du får/har fått sova lite till.

Leffe
2014-01-04 17:08
Cahira
2014-01-04 20:57
#4

Är sjuk så sover mest hela tiden. Är super super kallt just nu och kallare ska det bli. Hela veckan kommer vara runt -30 med stormvindar och de varnade för "dödlig kyla". Skolorna kommer vara stängda på måndag pga detta.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Mantissa
2014-01-04 21:23
#5

#4 hua! Tar ni in djurena också eller klarar de sig ute? 
Är ganska nöjd med varm-vintern vi har här i Sverige, förutom isgatan

Cahira
2014-01-04 21:30
#6

De klarar sig, de får dubbel uppsättning mat dock så de håller värmen på så vis. När de rör på sig så håller de värmen bättre än att stå stilla i en lada. Finns bra vindskydd iallafall och kvigorna och hästarna kan gå in i ladan om de vill. Korna är typ klaustrofobiska så de skulle inte vilja vara inne även om vi hade plats för det. Katterna har isolerat katthus och lägger sig i en pälshög i kattbädden så de har det nog bäst av alla. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Upp till toppen
Annons: