Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 1155 ggr
[JeanetteK]
12/11/13, 8:48 AM

Lantdjur 11 december

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon gott folk! Hur har ni det idag?

Här i Skåne är det grått men milt ute. Runt 8 grader varmt. Mycket geggigt.

Jag har fått nya arbetsuppgifter som startar från idag. Det ska bli spännande. Roligt med lite förnyelse.

Annons:
Leffe
12/11/13, 11:46 AM
#1

Idag var jag uppe tidigt för att göra ultraljud på hjärtat och sedan till PAH-enheten för undersökning och samtal

Maria29
12/11/13, 1:58 PM
#2

Jag borde egentligen bygga mina bokhyllor som kom igår men jag tar det lugnt och försöker vila upp mig.. Det har kommit så mycket snö idagarna att jag nästan tagit ut mig i mina försök att hinna med allt. Jag måste köpa en snöslunga så fort jag kommer någonstans, för att skotta voljärer och små stigarna mellan hus och ekonomibyggnaderna tar mer en vad jag trodde att det skulle.  Jag väntar också på att min get ska börja visa täcken på att det är dags att killa det är första gången jag kommer att vara med om någonting sådant (hon ska enligt förra ägaren få sin killing nu i december)..

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

[JeanetteK]
12/11/13, 5:12 PM
#3

#1 har du fått några resultat Leffe? Hoppas allt är som det ska.

#2 Har ni så mycket snö? Oj oj! Förstå att du vill ha en snöslunga. Myyysigt med killing! Lova att visa MASSOR av kort! ❤️

Leffe
12/11/13, 5:25 PM
#4

#3 Det visade bättre resultat idag jämfört med för två månader sedan. Detsamma gällde gångtestet. Så troligen var det en förkylning som ställde till det och inte att jag blivit sämrev i min sjukdom som tur är

[JeanetteK]
12/11/13, 6:35 PM
#5

#4 Härligt att höra Leffe! 🎈

Cahira
12/11/13, 10:47 PM
#6

Sålde iväg ett par kor idag för att hålla antalet nere. Är så vansinnigt kallt att djurens vatten fryser ihop nästan direkt så får gå ut regelbundet och hacka hål i isen. 

Jag hoppas att denna vinter inte blir lika svår som den känns som att den kommer bli! Jag föredrar milda vintrar.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
[JeanetteK]
12/12/13, 10:08 AM
#7

#6 Oj, har ni så kallt 🥶Vi har nästan vår här. Solen skiner, fåglarna kvittrar och det är runt 8-10 grader varmt.

Cahira
12/13/13, 2:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Idag är det äntligen mildare! Hade -20C igår, ej inräknat vinden. BRR! 

Men idag kunde hundarna äntligen komma ut och leka utan tasskramp och jag tog med kameran! 

Ixxi (lilla dvärgschnauzern) fyller tio i februari och Digger är 11 år så det känns helt fantastiskt att se dom leka! De har båda lätt artros i tårna så man påminns ibland att dom inte lever för evigt. Dagar som denna är värt mer än guld!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
12/13/13, 9:05 AM
#9

#8 Vilken härlig bild!

Cahira
12/13/13, 9:17 AM
#10

#9 Tack! :) Man blir så glad av att se djur leka!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: