Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 1096 ggr
Leffe
2013-12-08 10:11

Lantdjur 8 december

Jag ska snart ge mig iväg till hundutställningen på Stockholmsmässan. Tänkte fota lite olika hundar.

Sköt om er

Annons:
Mantissa
2013-12-08 11:00
#1

Åh vad kul! Åkte alltid dit när jag bodde i Stockholm. Själv håller jag mig inne så mycket som möjligt idag. nästan 22 minus ute, och 15 inne nu. Var 12 när jag gick upp :P

[JeanetteK]
2013-12-08 11:15
#2

Vad kul med utställning Leffe!

Oj vad kallt ni har Mantissa! 🥶

Här blir det innebandymatch i eftermiddag, sonens lag möter Emmaljunga. Spännande!

Maken är ute och kontrollerar all eltråd efter stormen. Vi vill inte bli av med några grisar. Det verkar ha klarat sig men man vill ju vara säker. Smågrisarna gillar snön, dom skuttar och bökar!

Cahira
2013-12-09 00:36
#3

Åh hundutställning! Vad kul! 

Är fullt upp här. Båda hästarna, ett par kor och äldsta tjuren ska alla säljas denna vecka.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Mantissa
2013-12-09 10:39
#4

Ska ni inte ha några hästar kvar? Använder ni inte dem i arbetet på gården?

Cahira
2013-12-09 19:16
#5

Dessa hästar är alldeles för nervösa för att vi ska ha nytta av dom. Ena är rädd för till och med vinden och ingen av dom kan inte ens lämna gården. Vi har tagit hit tränare, ridlärare, bytt sadlar och bett och allt vad det är, haft hit veterinär och kolla så dom inte har ont osv. Ingenting har gjort ens litet framsteg på hela året vi haft dom så vi ska ge upp dessa två och hitta två som vi faktiskt kan använda. Har inte råd att behålla hästar som inte passar vår livsstil. 

Suger att ta farväl men eftersom de inte kan ridas så hittar de på hyss för att roa sig och senaste hysset är att bryta sig in till korna och jaga runt dom vilket kan leda till missfall. Det funkar inte längre. :(

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Mantissa
2013-12-09 20:26
#6

Nej då förstår jag

Annons:
Leffe
2013-12-10 19:41
#7

Har lagt ut hundbilder från utställningen på min hemsida. Se länken i signaturen

Cahira
2013-12-10 20:11
#8

Vilket fint galleri du fixat! Jag tror jag känner igen chow chowen! Ska kolla om den ägs av den person jag tror den ägs av. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Leffe
2013-12-10 20:15
#9

Vilka ägarna är har jag ingen aning om och vad hundar heter inte heller

Cahira
2013-12-10 20:28
#10

Misstänkte det. :) Därför jag länkade till ditt galleri och frågade personen direkt om hon var där och om det är hennes hund. :) Kul grej. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: