Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 1059 ggr
[JeanetteK]
10/11/13, 3:30 PM

Tax på motorvägen

En man i lastbil såg plötsligt en utmattad liten tax på motorvägen. Han plockade upp henne och kontaktade polisen. Polisens kommentar på det hela var att hunden jobbade ju (hon hade en spårsändare), så han borde lämna henne där han hittat henne. 😮

Nu står han i en p-ficka och försöker få tag på ägaren. Läs mer här.

Annons:
silversol35
10/11/13, 3:34 PM
#1

Vilken fin tax! Hoppas de hittar ägaren. Galen hantering av polisen, minst sagt…

[JeanetteK]
10/11/13, 3:37 PM
#2

Ja det hoppas jag med. Stackarn måste ju vara jätterädd efter att ha sprungit på motorvägen. ❤️

Leffe
10/11/13, 3:40 PM
#3

Jag har råkat ut för samma agerande av polisen då jag mitt i natten fick tag på en hund som sprang fram och tillbaka på en trafikerad väg.

[JeanetteK]
10/11/13, 3:41 PM
#4

Det är ju inte riktigt klokt!

Mantissa
10/11/13, 4:58 PM
#5

Jag hade lämnat in hunden hos polisen i alla fall

Emo
10/11/13, 6:45 PM
#6

Till och med frun till en jägare tyckte att hunden (som omhändertogs här) skulle släppas på en mycket trafikerad väg, så man upphör aldrig att förvåna sig över underliga människor.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
Mantissa
10/11/13, 7:30 PM
#7

Lämnas hunden hos polisen får ägaren betala en avgift för att hämta ut den. Hundar ska hållas under uppsikt och alla djur ska skyddas från onödigt lidande (för vilket vistelse lös på trafikerad väg utgör en klar risk)

Cahira
10/11/13, 11:02 PM
#8

Ja för jakthundar dör ju aldrig av att bli påkörda.. *suck* :(

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Leffe
10/11/13, 11:05 PM
#9

Tänk scenariot. Motorvägen 110 km i timmen, massor av bilar i flera filer. En hund dyker upp. Bilar väjer och tvärnitar. Påkörd hund, skadade människor och förstörda fordon. Det är polisens melodi det - det försvinner ju några bilar från trafiken då

vallhund
10/15/13, 3:41 AM
#10

#9 O den som äger hunden blir skyldig en väldans massa pengar för allt vad hunden åstadkommit i form av skador på både bilar o människor + förlorad arbetsinkomst etc…etc…

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: