Annons:
Etikettgårdar
Läst 1067 ggr
Cahira
2013-10-06 04:50

Vad gör ni nu inför vintern?

Vad har ni att fixa nu på hösten och inför vintern? 🙂

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Fizzy
2013-10-06 05:37
#1

Hjälpa min sambos morbror att göra färdigt för korna. Det behöver städas rakt igenom och målas. Samt laga mindre fel.

Dom ska ju stå där ett tag.

May the Gerbils be with you :3

Mantissa
2013-10-06 11:15
#2

Jag ska bygga en ny box i nya stallet så att alla får plats inne i vinter också. Förra vintern stod ju bebisen med mamma. Ska även göra klart lite mer i nya stallet och köra ut skit ur hagen till rabatterna. Förövrigt ligger jag bra till i år, alla ved inne i vedbo'n, staketet runt hagen kollat o fixat. Nytt staket uppe för hundarna, en massa bråte bortkört till återvinningen (4 vändor i hästfinkan!), allt stråfoder hemkört och staplat knökfullt i ladan o tomten städad inför snöröjningen. Imorgon ska jag ta itu med projekt bli av med två skrotbilar som jag har i utkanten av tomten och köpa frigolit o sätta för källarfönstren som ett expriment.

Leffe
2013-10-06 14:11
#3

Det är nu till vintern man är glad att bo i stan

[JeanetteK]
2013-10-06 16:23
#4

Vi ska bygga klart kornas box innan dom ska in. Dom är något större än dom var när dom gick ut på bete i våras. 😉Det kommer bli toppen. Bilder visas sen när det är klart.

Vi ska flytta Ankor till ett annat hus och håller på att inreda ett litet rum åt dom.

Vattnet i stallet ska ändras om litegrann så det blir mindre bärande denna vinter.

Mycket är redan klart. Vi känner oss hyfsat förberedda!

Cahira
2013-10-07 01:51
#5

Åh det låter så kul med allt fixande och planerande! 😃

Vi är mitt i att bygga om hagen där kalvarna avvänjs och måla klart staketet så det ska motstå vätan bättre. Förhoppningsvis går en vän till Mike med på att byta några grindsektioner mot maskinen mike har som han vill ha så vi kan få en snyggare hage! :) Men just nu är det rivning.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: