Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 953 ggr
medde
9/3/13, 5:42 PM

Lösa kor attackerade

En flock kor och en tjur var ute på vift och attackerade en kvinna under dagen i Nässjö kommun., Kvinna klarade sig då hon tog skydd i sin bil och larmade polisen.

Länk till artikel om ämnet

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Cahira
9/3/13, 9:04 PM
#1

Efter alla historier jag hört om tjurar som haft ihjäl sina egna ägare är jag inte förvånad. Fy så obehagligt det måste varit.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

medde
9/3/13, 9:09 PM
#2

Inte det man vill möta vid en badstrand.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Cahira
9/3/13, 10:29 PM
#3

Nej verkligen inte!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
9/4/13, 12:50 PM
#4

Kor är verkligen stora och starka djur också. Även om dom allra oftast är snälla och vänliga så kan dom göra en rejält illa. Och tjurar kan ju verkligen blir griniga. Skönt att det gick bra för henne.

Lavèn
9/6/13, 1:16 PM
#5

Oj! tur att våra grannar har våran tjur som stannar i hagen när hela flocken rymmer! Det är jätte läskigt med deras kor de har charolais, vissa är nog bland med något mer för de har horn, går fick jag cykla bort helt ensam o stå mot 10 kor! Efter 10 min kom en annan bonde som skulle hjälpa mig, men det räcker ju med att  de puffar på en så flyger man ju… Fast även om de inte håller på med dem så har de en av dem med horn som man typ fin ta i svansen för att få framåt, kunde piska till henne med både pinne o handen på rumpan hon bara kolla på mig som jag var en idiot 😃

Men skönt att kvinnan klara sig o inge kul när djuren är på vift

Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens  🙂

[JeanetteK]
9/6/13, 1:30 PM
#6

Jösses! Skönt att det gick bra Nora!

Annons:
Upp till toppen
Annons: