Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 948 ggr
[JeanetteK]
8/21/13, 9:10 AM

Ibland blir det fel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår kväll när det var dags för utfordring tog jag mina två hinkar och gick till hagen där korna och fåren är. Jag hängde den ena hinken på armen och höll den andra i handen samtidigt som jag stängde grinden med andra handen. Då kom alla mot mig och ville ha mat samtidigt och korna körde ner varsitt huvud i hinkarna innan jag hann få undan dom. Den hinken som hängde på armen grävde sig in kan jag lova. Så där stod jag inklämd i hörnet med fem får och två kor som pressade på. Jag fick ta i för kung och fosterland för att komma loss och få bort hinken från armen.

Idag är den svullen och blå. Jag har lärt mig (än en gång…) att man ska vara på sin vakt och tänka på att de är stora djur som kan skada en trots att de inte menar det.

Annons:
Caroline L
8/21/13, 3:11 PM
#1

Usch vilken otur, hoppas det läker bort snabbt. Ja glupska djur är inte å leka med ;-)


[JeanetteK]
8/21/13, 6:45 PM
#2

Tack!
🙂Här hemma sa sonen till maken "pappa, mamma har lyckats igen…" 😃Har lite väl mycket "otur" ibland. Klumpig är ett annat ord man kan använda😉

Cahira
8/21/13, 8:25 PM
#3

Aj aj aj aj!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
9/7/13, 9:08 AM
#4

Då var det dags igen! Fast inte jag denna gång utan maken. Han var ute hos grisarna och galten Wilfred gosade och buffade med hans ben och råkade smälla till så att beten gick in i vaden på honom. Så vi ägnade fredagkvällen på akuten. Några stygn, stelkrampsspruta och antibiotikadropp blev det.

Mantissa
9/7/13, 10:01 AM
#5

hua!

Cahira
9/7/13, 5:03 PM
#6

aaaj! Ni får ta hand om er ju!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
[JeanetteK]
9/8/13, 10:16 AM
#7

🙂Ja, vi gör det även om det inte alltid verkar så. Vi har bestämt oss för att plocka ut Wilfred från Agnes och ungarna ett tag. Man märker att han är lite irriterad på ungarna och börjar bli parningssugen. Han är lite frustrerad och oförsiktig av sig så då får han gå själv ett tag. Då får vi lite mer harmoni i grisahagen!

Cahira
9/10/13, 12:25 AM
#8

Låter klokt. 🌺

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
9/10/13, 8:30 AM
#9

Nu har vi delat på dom och det är redan mycket lugnare i hagen! Ibland får man lära sig den hårda vägen! 😉

Cahira
9/10/13, 5:40 PM
#10

Skönt!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[PuffBuck]
9/10/13, 6:43 PM
#11

Aj då! Dock är detta bara lite lättare incidenter vid arbete med stora djur.. Ni får vara försiktiga i fortsättningen! 🌺

[JeanetteK]
9/10/13, 8:04 PM
#12

#11 Ja, man får inte glömma att dom är just stora och djur. Dom menar inget illa men vi tål inte lika mycket som dom.

Upp till toppen
Annons: