Annons:
Etikettdjurskydd
Läst 1588 ggr
vallhund
6/2/13, 5:00 AM

Djurskyddet vill ta bort gk VP

För registrering av BCs, tro de månne det blir bättre för fåren/nötdjuren?

medde redigerar

Länken borttagen./Mvh

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Mantissa
6/5/13, 12:20 PM
#1

Vad menas?

medde
6/5/13, 7:18 PM
#2

#1 Hur menar du? Vet inte riktigt vad du menar, men hjälper gärna till med frågan då jag vet mer..Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Mantissa
6/5/13, 8:36 PM
#3

För den som inte är insatt är detta inlägg väldigt otydligt. Jag gissar att den borttagna länken hade gjort det klarare men jag vet inte vad gk eller vp är och då blir det svårt att förstå artikeln. bc antar jag är hundrasen border collie, men inte alla vet det heller.

medde
6/5/13, 8:50 PM
#4

#3 Det jag redigerade var en länk endast till annat sajt

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

annika85
6/8/13, 9:49 PM
#5

TS menar nog VP = Vallnings prov.

[Luppa]
6/9/13, 12:57 PM
#6

Det är i dagsläget krav på minst godkänt vallhundsprov på båda föräldrarna för att man ska få registrera Border Collie-valpar.
Detta för att vallningsinstinkterna inte ska gå förlorade, och i förlängningen för att säkra en god djurhantering.
Nu vill djurskyddet att den regeln ska tas bort, för att de vill förhindra den sk "hobbyvallningen" där hundarna vallar utan egentlig anledning.
Okunniga personer med otränade hundar är ju ett stressmoment för djuren, och det vill man få bort.

Jag tror dock att det blir precis tvärtom om man tar bort kravet på vallmerit, hundarnas djurkänsla och naturliga instinkter kommer att försämras. Vilket så klart innebär en försämring för de djur som ska vallas.

Annons:
Upp till toppen
Annons: