Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 1260 ggr
medde
2013-04-27 22:32

Bild från hundpromenaden

Nu under kvällen då jag och dotter var ute på en hundprommis så mötte vi upp den här lilla goa krabaten. Hundarna så inte ett ljud utan enbart strirrade Så snabbt över med mobilen till dotter som fotade några bilder.

Vi har en hel del här runt huset, men det här var årets första vi såg. Visst är dom fina igelkottarna?

Brukar du möta på djur då du är ute på en promenad om vad är det du möter?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Leffe
2013-04-27 22:41
medde
2013-04-27 22:42
#2

Visst är dom fina och riktigt vackra.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Cahira
2013-04-28 05:29
#3

Åh, jag saknar igelkottarna. ❤️ Vi hade jättemånga där jag bodde. 

Nu sitter jag och lyssnar på detta ljudet. Det är högt nog att höras från sjön och in genom husväggen/fönstrena. :)

http://youtu.be/cqXbUbmZk1o

Jag vet att det finns tvättbjörnar, coyotes, opossums och lite andra annorlunda djur här i skogarna men jag är inte ute på kvällen så jag ser inget sånt… än iallafall. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[randi]1
2013-04-28 09:01
#4

Det är minst 10 år sedan, som jag sist såg en igelkott. Tycker det är tråkigt, för det är fina djur.

medde
2013-04-28 10:38
#5

#3 Visst är dom goa igelkottarna.  Men att lyssna på grodor är inte fel det heller,, Men kanske inte jämt och mycket.

#4 Oj 10 år, Det var länge sedan. Har har vi riktigt många runt knutarna.  Under sommaren ser man nog kottar varje gång man är ute på kvällen och går med hundarna. Den vi såg igår var årets första.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Fridaaaa
2013-04-28 11:22
#6

De är så fina! 
Här finns det typ inga, inte som syns.
Däremot finns det en del nere på Lister, där jag kommer ifrån. Min farmor har alltid 1-2 st bland annat som springer där 😃

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[krysopras]
2013-04-29 07:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Denna jättegulliga kotte hittade jag för 1,5 år sen hos min mamma:

[JeanetteK]
2013-04-29 07:56
#8

Vi bodde bredvid en skog när vi bodde uppe i Stockholm. Då hade vi ofta igelkottar på tomten. Här i Skåne har jag bara sett två stycken. Dom är så mysiga!

På våra promenader här träffar vi framför allt harar, kaniner och hjortar. Morgonpromenaderna kan vara magiska när det är lite dimma över åkrarna och hjortarna står i klungor och tittar på en!

Cahira
2013-04-29 15:48
#9

Konstigt att dom är så ojämnt utdelade i landet. På ön jag växte upp på såg man mammor och ungar varje sommar, folk som matade dom överallt och i var och varannan dikeskant. Har till och med sett en vit igelkott då jag var yngre och han kom då min farbror lockade på den. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[randi]1
2013-04-29 19:05
#10

När vi bodde i Uddevalla, där det förekom igelkottar, skedde en hel del hemska saker med igelkottarna. Att människan är så ond, det kan jag helt enkelt inte ta in, fast jag vet att en del folk är extremt elaka mot djur.

Upp till toppen
Annons: