Annons:
Etiketterköpessäljesbytes
Läst 5258 ggr
Jenya
2013-04-27 08:50

Billiga äggkläckare

Jag bestämde mej för ett tag sedan för att beställa hem en äggkläckare. och ville såklart få det så billigt som möjligt.

eftersom jag inte visste hur stor mitt intresse skulle vara så ville jag inte lägga 1200kr + frakt 169kr för en liten kläckare på 16 ägg. då kunde man lika gärna sticka till en hundring extra och få en Hova bator som tar 60 ägg

men 60 ägg blir mycket att vända två gånger dagligen. så vad kostar en helautomatisk? hova bator för 42 ägg (vändaren tar ju en del plats) 2195kr + frakt 169kr

då hoppade priset iväg mycket mer.

nu har jag beställt 2 stycken hova bator helautomatiska plus en genomlysnings lampa och det kostade mej 2400kr (det kommer tillkomma tull och någon avgift på posten, men slutsumman kommer inte överstiga 3000kr)

alltså har jag betalat 1500kr för en helautomatisk hovabator som tar 42 ägg. 

Om man bara vill ha en utan vändare gå det på 830kr + 192(tull och postens avgifter)

alltså 1022kr

allt detta beror ju helt på vad dollarn ligger på när jag först beställde min hova bator så kostade den 775kr istället för 830 som den ligger på nu.

Eftersom jag beställde från usa så blev leveranstiden längre och jag måste köpa ett converter kitt till. men det funkar hur bra som helst. startade igång kläckaren igår och den funkar bra. :)

lista på de saker jag beställde:

Hova Bator Still/Thermal Air Incubator 1602N
220/240V Voltage Converter Kit
Hova Bator Automatic Egg Turner w/ 6 Universal Egg Racks
Incu-Bright Cool Light Egg Candler - Incubator Warehouse Exclusive

Adress till butiken: http://incubatorwarehouse.com

Annons:
Leffe
2013-04-27 20:24
Jenya
2013-04-27 21:08
medde
2013-04-27 21:33
#3

Det är fina saker du handlat.Ska bli spännande och höra om du blir nöjd och får en massa fina kläckningar. Jag har beställt från Usa tidigare och tycker inte det brukar ta så lång tid.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Jenya
2013-04-27 22:33
#4

Nej det tog tio dagar att få det levererat. Håller på att försöka få till temperaturen på den. 

tänkte att eftersom man redan gjort arbetet på att hitta billig äggkläckare kunde man likagärna dela med sej :)

medde
2013-04-27 22:36
#5

#4 Ber om ursäkt om jag missade du redan fått det. 10 dagar är ju bra, snabbare än många. Hoppas det kommer funka bra, men varför skulle det inte göra det, Du fixar det perfekt tror jag

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: