Annons:
Etikettnötkreatur
Läst 2033 ggr
vallhund
4/18/13, 8:28 PM

200 kor omhändertagna i Värmland

Annons:
medde
4/18/13, 8:42 PM
#1

Man blir verkligen förfärad då man läser det här, och djurägaren kallar det övergrepp! Ve och fy

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

vallhund
4/18/13, 8:51 PM
#2

Jag såg det på nyheterna får ett tag sen, jag blir gråtfärdig, har ju själv varit mjölkbonde.

För några år sedan så hade LRF akuthjälp dit man kunde vända sig om allt verkade barka åt pipan av olika anledningar, så att man kunde fånga upp sånt här innan det gått för långt. Nån som vet om de fortfarande finns?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

medde
4/18/13, 9:14 PM
#3

#2 Har har du lite om "bondekompis" verkar finnas och vara aktullet. Synd att inte fler använder det,..Då en "bondkompis" har tysnadsplikt

Lrf

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Forysta
4/25/13, 12:58 PM
#4

Vad skulle du kalla det om det stormade in poliser i ditt hem slängde ner dig på golvet och din fru tog en burk piller i desperation. LRF fick veta detta långt i förväg men sa inget och gjorde inget för att avvärja eller hjälpa. Deras insats i form av Farmartjänst tjänar hundratusentals kronor på ett sådant beslag. Halva Värmland tömdes på poliser i två dagar, de vaktade utanför boningshuset på nätterna, de var beväpnade med skottsäkra västar. Visst utgödslingen var trasig och en byggnad rengjord för hand och tjällossning. Anmälningarna började komma i och med EU-inträdet då det kom jordbruksstöd. Framförallt anmälde familjen som tidigare bott på gården och fått erbjudande om att köpa den billigt, men inte gjorde det. Det finns en 8-årig son i familjen. Hur tror ni de mår nu? Korna mår förmodligen betydligt bättre. http://forysta.bloggspace.se/1914345/Hur-staten-dodar-en-bonde/

medde
4/25/13, 2:09 PM
#5

#4 Tycker du börjar med att skriva "stormade in poliser och slängde dig ned i golvet, stämmer ju inte då man läser i det du länkar till. Pistoler och skottsäkra västar med mera.Hela Värmland tömdes på poliser, det var enl uppgift tre.  Ärligt tror jag inte polisen agerar så direkt. Men ingen vet hela sidan av storyn och vad man kan läsa så har det pågott och i många år. Men det vet vi nog hur och vad som hänt under dom åren.  Det tjänades pengar skriver du, Hur mycket tror det skulle även kosta i insatts om det var poliser på plats i flera dygn. Näe det låter i mitt tycke väldigt överdrivet och rena västenfilmen hela inlägget. Jag tror helt och fullt på att det samlas inte in poliser så Värmland töms och det som du skriver skulle vara sant utan att det i så fall skulle finns en anledning till det hela.

Men det är två sidor av storyn.Vilket säker visar sig under utredningen som är den korrekta av dom två.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Lavèn
11/10/13, 6:57 PM
#7

#6 det du måste tänka på med tex videon är att bilderna säkert inte från när de omhänder tog djuren och många djur skitar ner väldigt fort man måste städa ur ofta och sådant. Även om ett djur blir magert så händer det ju inte på en natt. Han hade detsutom fått 7 förlägganden av länstyrelsen.

Och polis är anlitid beväpnade, de har med sin pistol pga 

Dock måste jag erkänna att när de avlivar djur ibland som är lite magra och inte alls ger dem någon chans är det fel. Med att de avliva djur som inte hade papper är fel, friska djur!

Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens  🙂

Upp till toppen
Annons: