Annons:
Etikettertävlingarhumor
Läst 1517 ggr
Fridaaaa
2013-04-02 20:02

Månadens lantdjur April

Nu är det dags för en ny månadstävling! Så gå ut och fota era kära lantdjur för att få chansen att bli vinnare i Månadens Lantdjur!

Tävlingsregler

  • En medlem får bidra med endast en bild på ett eller flera djur. **Skriv gärna en presentation
    **

  • Du får posta ditt bidrag fram tills 20.00 den 24 varje månad. Sedan startar en omröstning där ALLA får rösta.

  • Du får endast använda EN bild EN gång. Dvs, har du deltagit med en bild en gång, får du inte delta med den igen. Dock får du delta med samma djur, fast ett annat foto.

  • Vill du byta din bild? Kontakta mig eller värd/medis som tar bort ditt inlägg. Då kan du posta ett nytt inlägg med ett helt nytt bidrag.

För att undvika att det ska bli rörigt, inga diskussioner. Endast korta kommentarer om ni skulle gilla någon speciell bild Flört

Vinnaren av denna tävling får titeln "April lantdjuret" och får sin bild postad på framsidan. Sedan i slutet av året så röstar vi fram ÅRETS LANTDJUR, som inte bara får äran, utan också ett litet pris Skrattande

Lycka till!

*En som vunnit med en bild en månad, får fortsätta delta med andra bilder nästkommande månaderna :-)*

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
annans
2013-04-04 09:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Mitt bidrag är en av mina fina kejsarankor

Anna  Sajtvärd på Lantliv

"Varje dag medför en ny erfarenhet"

medde
2013-04-04 11:20
#2

#1 Så vacker!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[JeanetteK]
2013-04-04 17:21
#3

Men oj, vilken häftig! Sån har jag aldrig sett.

lailaj
2013-04-08 14:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Det här är mitt bidrag på min goa åsna. mvh/Laila

[JeanetteK]
2013-04-08 14:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Här är vår galt Wilfred! ❤️

Cahira
2013-04-13 01:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

April är kalvningsmånad här så denna bild är så april det bara kan bli. Vet inte om hon väntas föda en elefant eller en hel hjord men vi får se. Bilden togs 2 april och hon är fortfarande strax under en vecka bort. Normalt brukar vi ha fått 8-10 ungar vid det här laget men de verkar knipa ihop pga snöstormen som drog förbi och lämnade massa snö. Vi har två kvigkalvar hitills. 🙂

Bilden är ej photoshoppad.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Fridaaaa
2013-04-13 10:02
#7

#6 Oj! Är nog mer än en där inne ja 😉

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

medde
2013-04-13 10:04
#8

#6 Snälla berätta hur det gick för tösen och hennes "lilla" mage. Vad blev resultat ..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Cahira
2013-04-13 18:01
#9

#8 Hon är fortfarande dräktig. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

medde
2013-04-13 18:04
#10

#9 Jo det var jag med på, skrev lite klumpigt, jag menar när hon har fått den eller dom små😉

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Cahira
2013-04-13 18:24
#11

Haha ah ursäkta missförståndet! Det ska jag göra! 👍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

medde
2013-04-13 18:26
#12

#11 Tack.Hur många här ni dräktiga där du är?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Cahira
2013-04-13 18:32
#13

Vi hade ca 38 dräktiga djur och nu har vi 3 eller 4 kalvar beroende på om man räknar med hon som kalvade i januari. Så vi räknar med ca 35  mammor till och vi har väl minst tre som ser ut att vänta tvillingar.. eller trillingar *peka på hon ovan* Trillingar är dock så ovanligt att han jag bor med aldrig varit med om det, och han har hållit på i över 30 år. Så får se om hon bara bär massa vatten eller rent av tre. Vi kan fortsätta på PM om du har fler frågor. Svarar gärna men vill inte överta en tävlingstråd. :) (andra som har frågor får gärna PMa mig med!)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Fridaaaa
2013-04-13 18:48
#14

Kanske kan göra en tråd om det, istället för här i bidragstråden? 😉

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

medde
2013-04-13 18:53
#15

#14 Det var jag som frågade. Så det var därför jag fick svaret här,var så nyfiken att jag var tvungen att fråga.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Cahira
2013-04-13 18:56
#16

En tråd finns, men har inte haft nåt att uppdatera på ett tag :) http://lantdjur.ifokus.se/discussions/515c6e11ce12c40dfd00036b-forsta-kalven-ar-har?discussions-3

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: