Annons:
Etikettekologiskt
Läst 1489 ggr
Rita-S
2013-04-01 10:33

LRF Västra Götaland presenterar nya vedtekter!

LRF Västra Götaland har släppt ett pressmedelande om hur dom skall säkra bra dryckesvatten åt göteborgarna i samband med att det bildas vattenskyddsområde där det betar kossor och synnerligen kalvar som sen skall bli livdjur, mjölkkossor eller köttdjur. 

Det har forskats mycket på hur inverkan är av gössel från djuren i vattenskyddsområde, och nu har dom hittat en perfekt lösning som både tillåter djuren att få beta där trots vattenskyddsområdet, men även säkrar friskt vatten åt människan trots att kossor för som kossor brukar när dom äter mycket. 

Det är lagt ned en del tid och arbete på att arbeta fram en miljövänlig och nedbrytbar ny blöjsort till kalvarna särskillt, men planen är nog att vidareutveckla detta även till dom stora djuren! Jag anar att detta även är ett perfekt sett att skapa nya arbetsplatser i landet.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
medde
2013-04-01 17:13
#1

Jag tror på den här! Verkar ju helt galet bra. Eller tror ni andra inte det som läser tråden..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: