Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 922 ggr
medde
2013-03-10 16:24

Tjuvar gav sig på djur.

Men ibland blir man förvånad av folk eller blir man det,,,, Nåja hur som helst till saken.

Under ett inbrott på Naturbruksgymnasiet i Bräkne-Hoby i Blekinge komun. Så nöjde sig tjuvarna inte med att bara stjäla saker och ting. Utan dom gav sig på djuren,dom har tagit sig till djurstallarna och sprutat vatten på både kor och grisar..Suckar folk…..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Fridaaaa
2013-03-10 16:40
#1

Mitt gymnasium som jag gick på. Läste om det igår :/
Jag tror personligen att det är folk som gått på skolan, som varit där för att hitta på rackatyg. Jag tycker att det tyder på det eftersom de verkar ha vetat vart saker funnits….

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

medde
2013-03-10 16:43
#2

Då är det ännu mera trist att man inte ämnar djuren i fred.. Men men..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Fridaaaa
2013-03-10 16:46
#3

#2 Japp. Men det är bara vad jag misstänker och en annan som gick på skolan i klassen under mig, tror som jag. Hon tycker det är mest troligt men man vet ju aldrig.

Och hoppas inte djuren stressades för mycket :S

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

medde
2013-03-10 16:48
#4

#3 Instämmer med dig,, hoppas djuren dock inte fick för mycket av "buset"

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Fridaaaa
2013-03-10 16:48
#5

#4 Nej hoppas verkligen inte det :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[randi]1
2013-03-10 23:07
#6

Tycker det är rent ut sagt för jäkligt. Hade påhälsning här förra sommaren, dörrarna till ladan stod öppna. Blev livrädd att någon skulle förgripit sig på mina djur. Getterna trodde inte jag var klok, när jag stormade in hos dem och lyfte svansarna, för att se om de var skadade. Likaså hästarna, men som tur var så var ingen av djuren skadade på något sätt. Några dagar senare fick min granne på hälsning och de stal en massa verktyg. Så numera låser jag om mina djur, jag vet att ur försäkringsskydd, så får man inte låsa, men jag vill ju inte att mina djur skall bli skadade. Vet för några år sedan en getägare som kom ut till sina Getter, fick se dem ligga med ihop bundna ben.

Annons:
medde
2013-03-11 08:42
#7

#6 Fy och ve vilken upplevelse.. Tänk att man slutat förvåna sig för vad folk kan göra..😉

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Kimji
2013-03-12 14:55
#8

För ett par år sen i Halmstad var det någon som stal en get från den kommunalt ägda stadsbondgården. Geten hade dessutom en nyfödd killing som blev av med sin mamma. Slaktrester dök senare upp på en skolgård. Folk kan vara riktigt hemska.

medde
2013-03-12 17:10
#9

38 Fy och ve.. Inte trevligt alls.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: