Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 1499 ggr
medde
2013-03-10 10:01

Söndag 10/3

Nu är det söndag och jag tänker ha en riktigt rofylld dag och ingen stress. En ren härlig vilodag helt enkelt.

Hade tänkt att klippa en av hundarna men det får vänta en dag eller så. Är det vilodag så är det…😉

Jag startade helgen med att sanera runt fåglar och ge samtliga fåglar en dos av Ivomec. Det tog sina timmar bara det att fixa allt det, skura   desinficera skölja av osv.. Pust för ryggen men så härligt då allt är klart. Så nu är det bara 10 dagar kvar till nästa gång.

Solen skiner och det är en riktig vacker dag som börjar ta form. Så snart ska jag ut och ta en härligt prommis i skog och mark. 

En liten nyfiken fråga: Årets melodifestival. Vann rätt låt i går?

Hoppas ni andra får en riktig bra skön söndag

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Fridaaaa
2013-03-10 10:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag kollade inte på skitmelodifestivalen igår :P Kassa låter, men Robin som vann var ändå den som var bäst av alla dåliga ;)

Jag ska med ta en lugn söndag. Lite pluggande och städande mest. Vädret är skit, så blir ingen långpromenad som jag hade tänkt :S

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

medde
2013-03-10 10:12
#2

#1 Hoppas din dag blir bra trots en dålig melodifestival.. Håller nog med dig där.. Röstningen blev även utan spänning och min dotter som sett fram mot detta, tog fram sin iPad och började surfa i stället..

Här skiner solen så vackert,,,

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Fridaaaa
2013-03-10 10:16
#3

#2 Jadå, bryr mig inte om melodifestivalen så hehe :)
Haha okej :D

Fuskigt :) solen kommer till och från men mest molnigt och blåsigt :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

medde
2013-03-10 10:17
#4

#3 Det är inte så ofta vi har det bästa vädret..👍

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Fridaaaa
2013-03-10 10:20
#5

#4 Hehe 😃

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

medde
2013-03-10 10:26
#6

😃

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
StefanW
2013-03-10 11:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Här skiner solen om än lite kallt, men det hindrade inte jycken från att vilja gå ut. Väl ute så såg man grannar som joggade runt på byn, tänk så det kan bli när det inte finns kollektivtrafik…

Att få springa i den sista snön är kul!

Stefan - Modellbyggare

medde
2013-03-10 13:13
#8

StefanW! Helt underbar fartfylld bild!

Nu har det gått åt pipan med fåglar som behandlas..

Nu är det sorg här hemma då den ena av fåglarna har dött. Min dotter är hjärtekrossad.. Fy och ve vill jag säga. Den här storyn är inte kul. Min dotter köper in ny fågel i en butik som visar sig vara full av kvalster.. Bur saneras fåglar till vetten och ska ha sin dos av rena "råttgiftet" tre ggr. Allt som fanns i buren av trä skulle kastas. Tvätta städa skura.. Butiken bryr sig inte ett smack av vad som hänt. Nu haren av fåglarna dött.. Oj vad jag kan rekomendera denna butik. 

Vi har handlat där flera ggr nu och nu har vi gjort det sista besöket där!! Den första fågel var handikappat och saknade flera tår på sina fötter… En var köpt som ung,, Den var gammal som gatan och mer där till. då fick vi en annan som hon då sade var ung då den hade ring och hon visste det.. Den fågeln är född 2010! Är det ungt?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[randi]1
2013-03-10 23:16
#9

Medde, kan du inte kontakta konsumentombudsmannen, det måste ju gå att få ersättning av affären. De måste ju helt klart ha något ansvar. Så tråkigt för er, många tröstekramar.

[JeanetteK]
2013-03-11 08:01
#10

#0 Här har vi haft en kylig helg med mycket blåst. Jag gillar melodifestivalen! Hejade nog lite på Ulrik Munter och Yohio men Robin är mycket duktig han också!

#7 Vilken härlig bild!

#8 Du borde absolut anmäla butiken! Kram till er, inte kul alls.

medde
2013-03-11 08:38
#11

#9 10 Funderar vad hur vi ska gå vidare, det är så trist det som hänt, och det som gör mig mest ont är att det är ett barn som blir lidande i och med att pengar ska tjänas på pengjakten..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: