Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 1300 ggr
[JeanetteK]
2013-02-28 09:35

Vår i luften!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här i Skåne har vi nästan ingen snö kvar och temperaturen ligger runt nollan. Man riktigt känner att våren är på gång. Och man ser det på djuren också! Fåren riktigt skuttar ut i hagen på morgnarna och ankorna står beredda vid dörren när man kommer in! 🙂Grisen får frukosten ute i hagen och då sitter en hel flock kajor och väntar på att hon ska bli klar så de kan få resterna! Vi har också en trast som kommer in i stallet och äter lite ankmat när dom har gått ut! Man blir lycklig i hela kroppen när man varit ute och släppt ut alla på morgonen! Äntligen börjar det bli vår! ♥

Annons:
[randi]1
2013-02-28 12:18
#1

Håller helt med dig, bor i västra götaland, och här har vi idag +4 grader varmt. Men naturligtvis, kommer det väl lite "bakslag", men det går ju framåt ialla fall😉

[JeanetteK]
2013-02-28 12:40
#2

Ja, det är ju trots allt bara februari, så visst lär det bli bakslag. Men som sagt - det går framåt!! 👍

medde
2013-02-28 14:45
#3

Helt underbart väder även här över. Så nu är det full fart på lite allt möjligt härhemma. Den ena hunden har jag klippt och badat så nu är det bara två kvar..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[JeanetteK]
2013-02-28 16:03
#4

#3 Det skulle jag också behöva, min skrutthund luktar skunk sen vi var ute. Undrar vad han lyckades rulla i… suck… 😉

Det är härligt när man får lite energi att ta tag i saker igen!

medde
2013-02-28 18:27
#5

#4 Visst är det, så fort solen tittar fram så..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Fridaaaa
2013-02-28 18:58
#6

När snön är nästan borta eller borta, då får jag vårkänslor, men inte före dess ;)
Haft solsken både igår och idag dock men en hel del snö kvar så :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[JeanetteK]
2013-02-28 19:06
#7

#6 Jag håller med, snön måste väck först! Det är min andra vår i Skåne och jag är fortfarande fascinerad över hur mycket tidigare våren kommer hit än uppe i Stockholm där jag bodde tidigare.

Men snaaaaart kommer våren på riktigt till hela Sverige! 🌺

Fridaaaa
2013-02-28 19:06
#8

#7 Hoppas att den kommer snart :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mantissa
2013-02-28 21:50
#9

Äh! Skryt lagom🤓

[TheoA]
2013-02-28 22:30
#10

Våren har kommit lite smått hit också. Dörren står öppen till hönsen varje dag, även vaktlarna gilllar att sola i sitt fönster. Idag var också hjortjakten över, men det finns minst 100 st kvar på våra marker som ligger och softar i solen på dagarna. Flugorna har vaknat lite smått. 

Och ett helt säkert vårtecken är att solfångaren ger värme. Idag var det 60 grader på taket. Skönt, snart slipper vi elda.

Upp till toppen
Annons: