Annons:
Etikettvilt
Läst 844 ggr
medde
2013-02-02 12:55

Jägarnas ros / Dalarna

Nu ska jag göra något jag aldrig gjort. Jag vill ge jägarna i Mora norra jaktvårdskrets en ros för det ni just gjort.  Nyfiken på varför? läs på länken nedan.

Hjärtligt tack till er alla i det jaktlaget

Mvh medde

Länk

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
DesK
2013-02-02 12:58
#1

Toppenbra gjort Medde! Jag kan bara instämma med dig, de jägarna är verkligen värda en fin ros! Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

medde
2013-02-02 12:59
#2

#1 Visst är det så Desk. Kunde jag skulle jag ge dom ett fång rosor personligen.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Leffe
2013-02-02 14:25
#3

Vad glad jag blir avg sådan läsning

[randi]1
2013-02-04 14:45
#4

Det är så himla typiskt, att man skall avliva de "friska" djuren, men de som de egentligen behöver ta gör de inte.

medde
2013-02-04 14:47
#5

Jag tycker det verkar som många siktar in sig på alfa djuren och viktiga vargar genetiskt. men så härligt att höra om detta jaktlag

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Mantissa
2013-02-04 20:36
#6

Kan tillägga att vargarna i just detta reviret som jägarna inte vill skjuta inte har fått valpar. På hur många år vet jag inte för informationen kommer från uppgift i nyhetsprogrammet gävle-dala, men de tror att hanen kan vara steril. Eller är det för att han är halt (bekräftat)och därför inte kan bestiga tiken. 
Jägarna de intervjuade sa klart att de hellre ville skjuta ett nyetablerat vargpar i närheten (revirmarkerande syskonpar). Jag tror inte att det är respekt för individerna som hindrar jägarna i detta fallet utan snarare att de vill göra mesta möjliga inverkan på populationens storlek. Klart är i alla fall att ett vargpar som inte får valpar är mindre värt än även ett syskonpar genetiskt sätt.

Annons:
medde
2013-02-04 20:38
#7

Hörde om hanen, en del säger jan är steril, men som sagt det är inget vi kan veta säkert om..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: