Annons:
Etikettsvin
Läst 1390 ggr
[JeanetteK]
2013-01-22 07:29

Min gris dog igår...

Min fina Selma gick bort igår. Gråter Hon ville inte gå upp och äta igår morse så de fick vara kvar inne igår. Jag var ute hos henne flera gånger på dagen och hon ville inte äta, bara vila. På kvällen när vi kom med middag var hon jättedålig och hade ryckningar och skrek. Vi ringde veterinären, som sa att det nog inte var så mycket man kunde göra. Efter ett litet tag lugnade hon sig och sen somnade hon in. Det hela gick mycket snabbt. Veterinären trodde att det var något med centrala nervsystemet eftersom hon inte kunde resa sig på slutet. Kanske en hjärnblödning eller en böld som spruckit. Vi ska nu lämna henne för obduktion för att se vad som hände.

Hon var ju förkyld härom veckan och man vet inte om det hänger ihop. Hon var helt återhämtad efter det vi tror var förkylning. Hon var pigg, busig, åt bra och helt sig lik. Jag håller fast vid minnet av henne dagen innan när jag tog in henne på kvällen. Hon sprang i förväg mot stallet, tog en omväg och gjorde "tokskutt", kom fram och buffade på mig som hon gör när hon gosar. Inne i spiltan åt hon med god aptit, sen gosade vi lite till och hon bäddade ner sig i halmen bredvid syrran. Det minnet värmer idag när jag känner mig så ledsen över min fina Selma. Hon blev bara åtta månader.

Annons:
medde
2013-01-22 10:17
#1

Men vad tråkigt att läsa. Minnen är det finaste man kan ha. Hoppas du får rätsida efter obduktinen vad som hände din Selma.

Många kramar

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[JeanetteK]
2013-01-22 10:40
#2

Ja, eftersom vi har Agnes kvar, och vill att hon ska få sällskap, så känns det viktigt att ta reda på orsaken. Tack för kramarna, de behövs idag! ♥

medde
2013-01-22 10:50
#3

hug_smiley

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[GerbilLooover]
2013-01-22 15:10
#4

Beklagar… :'( styrkekramar till dig!

[JeanetteK]
2013-01-22 15:16
#5

#4 Tack snälla.

Fridaaaa
2013-01-22 18:36
#6

Nej vad tråkigt :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
VampireCats
2013-01-27 00:37
#7

Beklagar sorgen!

[JeanetteK]
2013-01-27 09:59
#8

Tack ♥

Upp till toppen
Annons: