Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 1395 ggr
[randi]1
1/13/13, 12:06 AM

klaga lite

Jag måste bara få skriva av mig. Köpt silage, det är andra balen nu som är möglig. Personen som jag köper av, nästan mer eller mindre skyller på mig för att silaget är dåligt. Har även hittat skuren balplast, informationshäfte om hur man balar, kogödsel, jord och so sakt mögel. Nu sa personen till mig, att lite mögel dör inte djuren av. Nähä, menade jag, men mina djur får inte äta dåligt foder. Jag blir snart gråhårig i förtid (även om jag är på väg). Blir så fruktansvärt trött, när människan inte säljer riktigt silage. Håller på och ser mig om efter annan försäljare, men det finns ingen här omkring. Ja, jag gnäller som ni ser, men måste få skriva av mig lite.

Annons:
Fawo
1/13/13, 12:34 AM
#1

Oj vad jobbigt. Aldrig kul när man inte kan hitta någon bra försäljare. De borde ta bättre hand om sina kunder

// Fawo (;

[randi]1
1/13/13, 12:43 AM
#2

Håller verkligen med, man betalar ju ändå för varan.

[TheoA]
1/13/13, 10:19 AM
#3

Är du helt säker på att det är mögel? Gräset kan bli vitt i balen ibland, men det beror på något annat, men är det mögel så känner man absolut det på lukten.

Ja, vi säljer ju balar, men får dem en möglig bal så löser vi ju det. Antagligen så får dem en ny bal. Dåligt gjort av säljaren.

[randi]1
1/13/13, 10:42 AM
#4

# jaap, svartmögel, och stinkande bal, kan man inte ta miste påFlört.

Jag lärde mig i skolan, att om det är vitt i balen och utskvätt som färg efter att man målat, så är det ingen fara, för det är socker. Men om det är samlat, skall man absolut inte ge det.

Tycker bara att det är så nonschalant mot djuren, genom att tycka att lite mögel dör de inte av. Men hästar kan få fång, mm, och det vill jag absolut inte.

[TheoA]
1/13/13, 10:49 AM
#5

#4 Okej, jag red på ett ställe förut, hon trodde det var mögel när det var sådär vitt.. :P

Själv så vill jag inte äta mögligt bröd. Man dör ju inte av det man det är inte så bra.

medde
1/13/13, 11:28 AM
#6

Jag skulle inte utfodra min hästar med mögligt ensilage el hö. Visst kan man ibland säga att att man inte dör av lite mögel. Men det beror på vilket mögelangrepp som finns i balen.'

Mögelsporer kan påverka hästen andningsorgan. mögelgifter (mykotoxiner) som är riktigt elaka som kan leda till förgiftning och även död till slut. Vet en som fick dåligt ensilage till sin häst och det slutade riktigt illa för den hästen. Så ska man ge mögligt ska man in princip "labba" och veta exakt avd det är som växer där innan man ger det som mat.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
[JeanetteK]
1/13/13, 6:29 PM
#7

Vad trist! Jag skulle verkligen inte heller ge mina djur mögligt… Hoppas du hittar nya säljare.

Gittan
1/13/13, 9:24 PM
#8

Väldigt dåligt av säljaren.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Upp till toppen
Annons: