Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 1584 ggr
medde
12/17/12, 5:57 PM

Dokument utifrån - Ett renrasigt helvete

Kanske lite utanför landtdjur, men jag tor många av oss är hundägare här eller i alla fall har kontakt med hund på ett eller annnat sätt.

Såg ni det programmet som sändes den 16 dec på Svt? Det var en fortsättingen från det förra programmet.  Inte går det att inte beröras av det hela. Även det tidigare programet fick man en stor skopa avsmnak för en del av det som pågår inom hunderiet. För blunda kan vi inte alltid göra. Oket visst det är inte lika utbrett här i landet som det i England.

Men inom vissa raser kan man inte säga det går fram utan sakta men säker bakåt.

Vet att den kommer att återsändas på Kunskapskanalen i morgon tror jag det var. Men lägger in en länk till Svt Play så kan ni se progammet via länken.

Om du har sett programmet. Vad är dina tankar efter sett det som framkommer. Hur tror du flera av våra raser här i landet kommer att se ut och framför allt hälsan att vara?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
[randi]1
12/17/12, 7:49 PM
#1

Jag såg programmet, och blev väldigt ledsen över hundarna, fär människan gått in och avlat efter "sämre utseende". En mops opererade de för att dels vidga näsborrarna, och nere i halsen för att hunden skulle kunna andas (denna operation är väldigt vanlig). Blir så arg på uppfödare som förstör raser på detta sättet. För första gången i mitt lig, har jag sett en bulldog , med nos. Jag kan rekommendera er starkt till att se detta.

medde
12/17/12, 7:52 PM
#2

Det är ett mycket viktigt program att se tycker jag, det för handlade om en andra raser medn det tog upp öite om det även i detta program, skandal och inte blir det bättre, Vi har en ganska god koll i landet, men samtidigt sk aman se att många hundar har sänk sin medelsnitt för ålder att leva, vilket är ett steg i fel väg..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Fridaaaa
12/18/12, 9:27 PM
#3

Jag har sett det och det är fruktansvärt ;( Nu är det inte i Sverige men vi har inte jättebra avel på vissa raser heller som t.ex schäfer och de plattnosade raserna även om det finns många seriösa där med.
Vi i Sverige t.ex parar inte mor & son osv.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: