Annons:
Etiketterfårgetter
Läst 1291 ggr
Mantissa
2012-12-13 07:20

Bock-lös

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter  mycket kämpande, velande och nu-får-det-vara-nog situationer så har min getabock Lusse äntligen flyttat. Kan säga at han hängde löst många gånger under det sista året med nedrivna staket, skalat äppelträd mm mm
Men endå så är han ju en så fin och mysig individ. Det är ju inte hans fel att hans liv de sista åren var trist då han var ensam bock på gården. Åsnorna ville inte leka med honom och han ville inte leka med hundarna. och jag hann inte med honom med jobb och extrajobb
Men så kom dagen då jag fick napp av ett par som var intresserade av att ta hand om honom. Förra veckan åkte han altså och ännu går allt bra. Han har nu en hel liten flock med getflickor att umgås med och även ett par fjällkor och arbetshästar och en mysig lösdrift att vila i. Jag hade inte kunnat hoppas på bättre! Jag hatar att göra mig av med djur men gud vilken stor tyngd som har lättat från mina axlar nu! Lycka till Lusse:)

Annons:
[JeanetteK]
2012-12-13 17:39
#1

Vilken härlig bild!

Det låter ju som att han har det jättebra! Då kan du slappna av och känna att du fattat helt rätt beslut. För er båda!

kram

Upp till toppen
Annons: