Annons:
Etikettnötkreatur
Läst 1059 ggr
medde
11/12/12, 12:51 PM

Kalv klipp

Någon som får en att stanna upp och tänka till en stund, i alla fall gjorde jag det.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Lejonhjarta
11/12/12, 1:43 PM
#1

Vi sålde våran tjurkalv i höstas, då hade han och mamman gått ihop i 65 månader. Å som hon skrek! I nästan en vecka, dygnet om… Var hemskt å se henne sörja så.

Stackars lilla kossan som blev av med sin efter bara några dagar å så är det ju överallt. Ännu mindre tid om det inte är en ekologisk gård.

[TheoA]
11/12/12, 3:07 PM
#2

De skall säras direkt så att de inte blir mammiga. På ekologiska gårdarna låter man dem gå ihop alldeles för länge, de blir ju otroligt mammiga då. Då kan man kalla det djurplågeri att sära på dem när de vart ihop så länge. De reglerna tror jag ska ändras, så att man får sära på dem direkt, det är det bästa för djuren.

På köttgårdar måste man sära på dem på hösten när dem ska in för vintern. Och då kan ni förstå hur dem skriker.. Vi har haft kalvar som har gått med sin mamma nån extra dag, och jösses vad kalven låter! Det skär i öronen.

#1 65 månader?? Men då skulle ju den vara vuxen och inte vilja till sin mamma längre.

Lejonhjarta
11/12/12, 11:01 PM
#3

Oj, skrev ja d? Ja d gjorde ja… Sorry, fingrarna måste sluntit.Skäms I 5 månader gick han.

I 65 månader hade d inte gått å ha dom ihop, då hade han nog betäckt sin mor. Hade inte varit så bra i genbanken…Flört

medde
11/15/12, 2:02 PM
#4

#3 Det förstod man om man tänkte till. Så inte tolkade jag det fel utan var helt med på att du "sladdat" lite på tangenterna..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: