Annons:
Etikettnötkreatur
Läst 1080 ggr
medde
2012-10-02 16:02

Allergi fri mjölk?

Nu hävdar forskare på Nya Zeeland att dom lyckats klona fran en ko som ger faktiskt allergi fri mjölk.  Allergin mot komjölken inte den samma som man räknar in som laktosintolerans som innebär en minskad förmåga att brytra ned mjölksockret.

KOm heter Daisy och är 11 månader gammal. Daisy ska ge proteinrik mjölk med innehållande små mängder beta-laktoglobin (BLG) vilket är proeinet som anses vara orsak till allergin.

Daisy är inte könsmogen, men har hormonbehandlas för att kunna ge mjölk. Nu ska man se vidare om hon kan föda kalvar med  samma egenskaper som hon själv med naturlig avel.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
[Björn.B]
2012-10-03 11:41
#1

Inget jag skulle vilja dricka av….

Fridaaaa
2012-10-05 11:04
#2

Jag skulle inte heller vilja dricka det. 
Mjölk ska vara naturlig :) eller då den laktosfria man köper i butik

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Elshira
2012-10-16 02:31
#3

#2 Fast nu var det ju inte laktosintolerans vi snackade om utan mjölkallergi. En mjölkalergiker kan behöva åka till sjukhus akut om de får i sig även mycket små mängder mjölk/smör etc.

Hakuna matata!

Fridaaaa
2012-10-16 07:59
#4

#3 Det har jag inte påstått heller. Läs mitt inlägg igen. För jag har inte påstått det som du skrev.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[randi]1
2012-10-16 10:28
#5

#4 du skrev ju att du i så fall hellre köper den laktosfria i affären, om den inte är "riktig mjölk". Laktos och mjölkallergi är två skilda saker.

Om jag var mjölkallergiker, så hade jag nog provat den.

Fridaaaa
2012-10-16 10:32
#6

#5 Jag vet skillnaden på laktosintolerans och mjölkallergiker mycket väl, så det behöver du inte säga till mig.
Jag skrev vad jag skulle göra, inte vad andra ska göra. Alltså skrev jag inget allmänt.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
medde
2012-10-16 18:58
#7

Kan vi inte lägga ned om nu frida förlarar vad hon sa samt skrev, räcker inte det som svar. Fortätt in med du sa jui bla bla.. Vi går vidare i tråden och släpper det nu hoppas jag- Då vi alla i tråden vet vad som det menades till.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: