Idag kom så då vår lilla Hugo, 5 månaders katrerad minigris/mikrogris korsning som behövde omplaceras.
En cool kille som genast gjorde sig hemma i köket. Hundarna är lite skeptiska men Hugo bryr sig inte det minsta. Efter en skön dusch(hade bajsat ner sig i bilen) och en ny upptäckt här i livet(havrefras, mumma!) försöker vi nu varva ner inför natten.
Imorgon väntar en rundtur på gården och kanske hittar vi nåt gott i trädgården.
Välkommen till ditt nya hem Hugo!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Han är en rolig men mkt envis herre! Igår tröskade bonden fälten utanför oss och oj oj vad mumsigt att gå o leta efter tappade ax och korn, svårt att få honom därefrån.
Han har även lärt sig "sitt" och går till 100% på lådan nu, skönt.
Igår lyckades han rota fram en gammal julbock ur en påse i mammas vardagsrum som han stolt bar med sig ut i köket där den nu genomgått en förvandling.
Älskade lilla gris<3
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Men Hugo har flyttat till en gård med andra minigrisar där han får vara gris på riktigt, känns sååå bra! Men nog saknar jag hans uff uff på morgonen...
Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.